witam mam problem z moim samochodem .Do jakiegoś czasu samochód stał się słabszy i kopci na czarno (bardzo jak lokomotywa) jakby tego było mało to samochód na zimnym tak przeładowywał ,ze gasił silnik (chodził jak by na 3 gary i nie przyjmował gazu i do tego jeszcze bardziej kopcił) myślałem ,ze to wina turbiny więc wyczyściłem turbo oraz kolektor dolotowy i egr . po tych czynnościach samochód lepiej się zbierał lecz turbo nadal przeładowywuje , troche mniej kopci lecz pojawił się inny problem jak samochód się nagrzeje to niechce odpalić od kopa tylko trzeba kręcić .
teraz pytania:
Czym moze być spowodowane przeładowanie (kierownice lekko chodzą w turbie)
dlaczego gożej pali na ciepłym
dlaczego nadal kopci na czarno??
pozdrawiam matig
[ibiza] [asv] problem z nadmiernym kopceniem na czarno
Najlepiej jak byś miał możliwość podłączenia się do VAGa i zrobienia logów dynamicznych oraz sprawdzenia kąta wyprzedzenia wtrysku.
Jeśli nie to na początek szukajmy usterki na piechotę.
Przeładowanie - jeśli kierownice zmiennej geometrii poruszają się lekko to do sprawdzenia jest zawór N75 (poczytaj na forum jest o nim dużo), sprawdź wszystkie przewody do niego idące czy nie są przetarte, obluzowane.
Dymienie na czarno - filtr powietrza myślę że zmieniasz w porę, bardzo często dymienie spowodowane jest pękniętymi, obluzowanymi przewodami dolotowymi między turbo a silnikiem - sprawdź to dokładnie. Nie wykluczamy że może też być uszkodzony przepływomierz - najłatwiej go sprawdzić przy użyciu VAGa. Dymić może także gdy padają wtryskiwacze.
Trudne odpalanie - samochód ma już parę lat, pompa może już nie wytwarza tak dużego ciśnienia i w tej sytuacji może pomóc podniesienie dawki rozruchowej przy użyciu VAGa a jak to za mało to jakiś fachowiec może obrobić mapy sterujące komputera silnika.
Pozdrawiam!
Jeśli nie to na początek szukajmy usterki na piechotę.
Przeładowanie - jeśli kierownice zmiennej geometrii poruszają się lekko to do sprawdzenia jest zawór N75 (poczytaj na forum jest o nim dużo), sprawdź wszystkie przewody do niego idące czy nie są przetarte, obluzowane.
Dymienie na czarno - filtr powietrza myślę że zmieniasz w porę, bardzo często dymienie spowodowane jest pękniętymi, obluzowanymi przewodami dolotowymi między turbo a silnikiem - sprawdź to dokładnie. Nie wykluczamy że może też być uszkodzony przepływomierz - najłatwiej go sprawdzić przy użyciu VAGa. Dymić może także gdy padają wtryskiwacze.
Trudne odpalanie - samochód ma już parę lat, pompa może już nie wytwarza tak dużego ciśnienia i w tej sytuacji może pomóc podniesienie dawki rozruchowej przy użyciu VAGa a jak to za mało to jakiś fachowiec może obrobić mapy sterujące komputera silnika.
Pozdrawiam!
podniesienie dawki przy użyciu VAGa nic nie da, jedyne co można zrobić to wymienić akumulator i rozrusznik na nowy lub przerobić w sofcie mapę ciepłego startu <ok>rafal9h10 pisze:Trudne odpalanie - samochód ma już parę lat, pompa może już nie wytwarza tak dużego ciśnienia i w tej sytuacji może pomóc podniesienie dawki rozruchowej przy użyciu VAGa
oryginalna mapa ciepłego startu jest tak ułożona, że jak jest ciepły silnik to paliwo jest podawane dopiero gdy rozrusznik kręci silnikiem z odpowiednią prędkością
tylko ta opcja jeżeli ma być coś zmieniane w ECUa jak to za mało to jakiś fachowiec może obrobić mapy sterujące komputera silnika
a więc tak logi mam tylko dodam puźniej bo na innym kompie
myślę ze jest zmieniona mapa odpalania bo mam chipa i koleś mi już coś mówił że mi poprawiał odpalanie . Co do zaworu n75 po jego odpięciu samochód jeździ jak bez turba i wogóle nie kopci.
co do przepływki na vagu pierwsza wartość stale jszt ustawiona w jednej pozycji natomiast po dodaniu gazu kolejna wartość sie zwiększa .
Dziś dopatrzyłem się że na zaworze egr mam pęknięty gwint tam co się przykręca rurkę z kolektora jak dodam gazu to mi się tam kopci
A co do fitlra powietrza to był wymieniany w zimie jednak ze juz 2 razy go czyściłem niewiem czemu tak szybko się zasyfia.
myślę ze jest zmieniona mapa odpalania bo mam chipa i koleś mi już coś mówił że mi poprawiał odpalanie . Co do zaworu n75 po jego odpięciu samochód jeździ jak bez turba i wogóle nie kopci.
co do przepływki na vagu pierwsza wartość stale jszt ustawiona w jednej pozycji natomiast po dodaniu gazu kolejna wartość sie zwiększa .
Dziś dopatrzyłem się że na zaworze egr mam pęknięty gwint tam co się przykręca rurkę z kolektora jak dodam gazu to mi się tam kopci
A co do fitlra powietrza to był wymieniany w zimie jednak ze juz 2 razy go czyściłem niewiem czemu tak szybko się zasyfia.