Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ibiza] [asv] problem z nadmiernym kopceniem na czarno

ODPOWIEDZ
matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

[ibiza] [asv] problem z nadmiernym kopceniem na czarno

Post autor: matig » 29 maja 2011, 23:15

witam mam problem z moim samochodem .Do jakiegoś czasu samochód stał się słabszy i kopci na czarno (bardzo jak lokomotywa) jakby tego było mało to samochód na zimnym tak przeładowywał ,ze gasił silnik (chodził jak by na 3 gary i nie przyjmował gazu i do tego jeszcze bardziej kopcił) myślałem ,ze to wina turbiny więc wyczyściłem turbo oraz kolektor dolotowy i egr . po tych czynnościach samochód lepiej się zbierał lecz turbo nadal przeładowywuje , troche mniej kopci lecz pojawił się inny problem jak samochód się nagrzeje to niechce odpalić od kopa tylko trzeba kręcić .

teraz pytania:
Czym moze być spowodowane przeładowanie (kierownice lekko chodzą w turbie)
dlaczego gożej pali na ciepłym
dlaczego nadal kopci na czarno??

pozdrawiam matig

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 30 maja 2011, 11:36

Najlepiej jak byś miał możliwość podłączenia się do VAGa i zrobienia logów dynamicznych oraz sprawdzenia kąta wyprzedzenia wtrysku.
Jeśli nie to na początek szukajmy usterki na piechotę.
Przeładowanie - jeśli kierownice zmiennej geometrii poruszają się lekko to do sprawdzenia jest zawór N75 (poczytaj na forum jest o nim dużo), sprawdź wszystkie przewody do niego idące czy nie są przetarte, obluzowane.
Dymienie na czarno - filtr powietrza myślę że zmieniasz w porę, bardzo często dymienie spowodowane jest pękniętymi, obluzowanymi przewodami dolotowymi między turbo a silnikiem - sprawdź to dokładnie. Nie wykluczamy że może też być uszkodzony przepływomierz - najłatwiej go sprawdzić przy użyciu VAGa. Dymić może także gdy padają wtryskiwacze.
Trudne odpalanie - samochód ma już parę lat, pompa może już nie wytwarza tak dużego ciśnienia i w tej sytuacji może pomóc podniesienie dawki rozruchowej przy użyciu VAGa a jak to za mało to jakiś fachowiec może obrobić mapy sterujące komputera silnika.
Pozdrawiam!

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 maja 2011, 16:08

rafal9h10 pisze:Trudne odpalanie - samochód ma już parę lat, pompa może już nie wytwarza tak dużego ciśnienia i w tej sytuacji może pomóc podniesienie dawki rozruchowej przy użyciu VAGa
podniesienie dawki przy użyciu VAGa nic nie da, jedyne co można zrobić to wymienić akumulator i rozrusznik na nowy lub przerobić w sofcie mapę ciepłego startu <ok>

oryginalna mapa ciepłego startu jest tak ułożona, że jak jest ciepły silnik to paliwo jest podawane dopiero gdy rozrusznik kręci silnikiem z odpowiednią prędkością
a jak to za mało to jakiś fachowiec może obrobić mapy sterujące komputera silnika
tylko ta opcja jeżeli ma być coś zmieniane w ECU ;-)

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 30 maja 2011, 19:54

a więc tak logi mam tylko dodam puźniej bo na innym kompie

myślę ze jest zmieniona mapa odpalania bo mam chipa i koleś mi już coś mówił że mi poprawiał odpalanie . Co do zaworu n75 po jego odpięciu samochód jeździ jak bez turba i wogóle nie kopci.

co do przepływki na vagu pierwsza wartość stale jszt ustawiona w jednej pozycji natomiast po dodaniu gazu kolejna wartość sie zwiększa .

Dziś dopatrzyłem się że na zaworze egr mam pęknięty gwint tam co się przykręca rurkę z kolektora jak dodam gazu to mi się tam kopci :/

A co do fitlra powietrza to był wymieniany w zimie jednak ze juz 2 razy go czyściłem niewiem czemu tak szybko się zasyfia.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 maja 2011, 21:22

matig pisze:Co do zaworu n75 po jego odpięciu samochód jeździ jak bez turba i wogóle nie kopci.
przy VNT nic nie nakombinujesz z tym zaworem, a po odpięciu wtyczki komp od razu wchodzi w tryb awaryjny i jedzie się jakby ktoś uczepił z tyłu wagon kolejowy, 1.9SDI (bez turbo) przy tym to rakieta <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl