Witam.
Od trzech lat posiadam Audi 80 z silnikiem 1Z 1,9TDI z 1994 r. Od dłuższego czasu pojawiło się falowanie obrotów silnika, szarpanie, czasem nie odpalał, pojawiła się "dziura" przy dodawaniu gazu, więc postanowiłem wyczyścić nastawnik. Po rozkręceniu okazało się, że jest nieźle zasyfiony, ale co gorsze palec czujnika przesuwu ma pęknięty plastik ( co prawda trzyma się kupy i nie widać aby nastawnik był już rozmontowywany - połączenia elektryczne miał fabrycznie zgrzane, myślę jednak, że ktoś kiedyś usiłował go wyczyścić i uszkodził palec a później skleił ? ). Mam więc następujące pytanie:
- czy można gdzieś dostać samą płytkę do nastawnika , oczywiście sprawną ? ( ozn. nastawnika HDK-111 FD 463 207 393, nr na płytce 2468001 024 ).
Nadmienię, że silnik posiada pompę Bosha, ale sam nastawnik pochodzi najprawdopodobniej od innego auta bo ma sztukowany przewód elektryczny.
[1,9 1Z] Problem z naprawą nastawnika HDK pompy wtryskowej.
[1,9 1Z] Problem z naprawą nastawnika HDK pompy wtryskowej.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 13:30 przez AuGrzes, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak jest dobrze sklejony i trzyma sie ,to odpuść sobie wymianę .Samej płytki raczej nie znajdziesz ,szybciej i taniej kupisz cały nastawnik .Jak chcesz cały nastawnik ,to mam na zbyciu ,oczywiście wyczyszczony i gotowy do montażu , tylko trzeba przeszczepić wtyczkęAuGrzes pisze:Po rozkręceniu okazało się, że jest nieźle zasyfiony, ale co gorsze palec czujnika przesuwu ma pęknięty plastik ( co prawda trzyma się kupy i nie widać aby nastawnik był już rozmontowywany - połączenia elektryczne miał fabrycznie zgrzane, myślę jednak, że ktoś kiedyś usiłował go wyczyścić i uszkodził palec a później skleił ?
Kolego MUNIOR wielkie dzięki za porady. Wczoraj naprawiłem auto tzn. kupiłem na szrocie używaną pompę z nastawnikiem za 300 zł ( pochodziła chyba od golfa III ). Nastawnik był zabrudzony więc go wyczyściłem i wlutowałem stary sztukowany przewód ( z okrągłą wtyczką ). Po założeniu i wyregulowaniu ( ustawiłem wartości czujnik: 0,74V oraz dawkę: 24 ) autko śmiga aż miło. Pozostała mi w zapasie pompa i uszkodzony nastawnik.