Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 1Z] Problem z naprawą nastawnika HDK pompy wtryskowej.

ODPOWIEDZ
AuGrzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2008, 13:47

[1,9 1Z] Problem z naprawą nastawnika HDK pompy wtryskowej.

Post autor: AuGrzes » 24 maja 2011, 10:11

Witam.
Od trzech lat posiadam Audi 80 z silnikiem 1Z 1,9TDI z 1994 r. Od dłuższego czasu pojawiło się falowanie obrotów silnika, szarpanie, czasem nie odpalał, pojawiła się "dziura" przy dodawaniu gazu, więc postanowiłem wyczyścić nastawnik. Po rozkręceniu okazało się, że jest nieźle zasyfiony, ale co gorsze palec czujnika przesuwu ma pęknięty plastik ( co prawda trzyma się kupy i nie widać aby nastawnik był już rozmontowywany - połączenia elektryczne miał fabrycznie zgrzane, myślę jednak, że ktoś kiedyś usiłował go wyczyścić i uszkodził palec a później skleił ? ). Mam więc następujące pytanie:
- czy można gdzieś dostać samą płytkę do nastawnika , oczywiście sprawną ? ( ozn. nastawnika HDK-111 FD 463 207 393, nr na płytce 2468001 024 ).
Nadmienię, że silnik posiada pompę Bosha, ale sam nastawnik pochodzi najprawdopodobniej od innego auta bo ma sztukowany przewód elektryczny.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 13:30 przez AuGrzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2011, 10:58

Temat przeniosłem bo dział "Klubowe" to nie miejsce na takie tematy. Po za tym zastosuj TAGi.

_uwaga

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 maja 2011, 20:42

AuGrzes pisze:Po rozkręceniu okazało się, że jest nieźle zasyfiony, ale co gorsze palec czujnika przesuwu ma pęknięty plastik ( co prawda trzyma się kupy i nie widać aby nastawnik był już rozmontowywany - połączenia elektryczne miał fabrycznie zgrzane, myślę jednak, że ktoś kiedyś usiłował go wyczyścić i uszkodził palec a później skleił ?
Jak jest dobrze sklejony i trzyma sie ,to odpuść sobie wymianę .Samej płytki raczej nie znajdziesz ,szybciej i taniej kupisz cały nastawnik .Jak chcesz cały nastawnik ,to mam na zbyciu ,oczywiście wyczyszczony i gotowy do montażu , tylko trzeba przeszczepić wtyczkę

AuGrzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2008, 13:47

Post autor: AuGrzes » 29 maja 2011, 12:29

Czym różnią się nastawniki o oznaczeniach HDK111, HDK 162 i HDK 192. Czy można je stosować zamiennie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 maja 2011, 13:13

AuGrzes pisze:Czym różnią się nastawniki o oznaczeniach HDK111, HDK 162 i HDK 192.
Niczym co by miało wieksze znaczenie ;-)
AuGrzes pisze:Czy można je stosować zamiennie.
można <ok>

AuGrzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2008, 13:47

Post autor: AuGrzes » 31 maja 2011, 11:26

Kolego MUNIOR wielkie dzięki za porady. Wczoraj naprawiłem auto tzn. kupiłem na szrocie używaną pompę z nastawnikiem za 300 zł ( pochodziła chyba od golfa III ). Nastawnik był zabrudzony więc go wyczyściłem i wlutowałem stary sztukowany przewód ( z okrągłą wtyczką ). Po założeniu i wyregulowaniu ( ustawiłem wartości czujnik: 0,74V oraz dawkę: 24 ) autko śmiga aż miło. Pozostała mi w zapasie pompa i uszkodzony nastawnik.

tomp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2011, 19:47
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: tomp » 31 maja 2011, 19:55

Niczym co by miało wieksze znaczenie ;-)
A mógłbyś napisać czym dokładnie różnią się te nastawniki? Byłbym bardzo wdzięczny. I czy np. taki nastawnik z 1,9TDI 1Z można by było zaadoptować do 2,5TDI AEL? Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2011, 21:51

tomp pisze:A mógłbyś napisać czym dokładnie różnią się te nastawniki?
Jedyna wzrokowo zauważalna róznica ,to wielkośc otworu na spodzie nastawnika ,którym wraca paliwo .Z silnikiem AEL wprawdzie nie miałem do czynienia ,ale z tego co widzę w google to nastawnik jest taki sam .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga