Witam,
chciałbym podłączyć sobie zegary VDO, ale zanim to zrobię chciałbym troszkę wiedzy na ich temat zdobyć. Mam kilka pytań w związku z tym:
1. Co muszę posiadać aby podłączyć zegary VDO ? Rozumiem, że same zegary są mi potrzebne, wiązka elektryczna oraz czujniki. Czy coś więcej ?
2. Gdzie są wkręcane czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik temperatury oleju ?
3. Czy wyżej wymienione czujniki wkręca się bezpośrednio w blok silnika czy może są one wkręcane w jakiś pośredni element
4. Jeśli tak to gdzie mogę dokupić taki element ?
[1.6 RF GOLF MK1] Podłaczenie dodatkowych zegarów VDO
[1.6 RF GOLF MK1] Podłaczenie dodatkowych zegarów VDO
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 09:49 przez Seneka, łącznie zmieniany 1 raz.
dziękuję za pomoc jednak nie ma tam zdjęć w tym fotostory. Pewnie z upływem czasu linki przestały działać. A po drugie w tym fotostory zakłada się, że ktoś ma kompletną instalację w swoim aucie i tylko podłącza wiązke. Ja natomiast nie mam instalacji przygotowanej pod te zegary VDO w swoim aucie, ani też nie mam wiązki od tych zegarów VDO.
Mam golfa mk1 z silnikiem 1.6 oraz trzy zegary VDO(jest na nich logo VW AUDI). Zegary te są od pomiaru temperatury oleju, ciśnienia oleju oraz napięcia. Chciałem je podłączyć. Niestety kupiłem tylko same zegary. Nie mam wiązki przewodów, ani czujników, ani innych elementów umożliwiających ich podłączenie.
1. Gdzie należy wkręcić czujniki ciśnienia oleju oraz temperatury ? W mojej podstawie filtru oleju jest już wkręcony jeden czujnik i nie mam miejsca na kolejne. Czy to oznacza, że musiał bym zmienić podstawę filtru oleju na taką która posiada na przykład 2 lub 3 wyjścia na czujniki ?
2. Czy istnieje możliwość kupienia gotowej wiązki i innych potrzebnych elementów od jakiegoś silnika audi 80 albo audi 100 aby zrobić plug&play ?
3. Jeśli tak to czy nie wiesz może gdzie mogę dostać taki zestaw ? Może masz kogoś wśród znajomych kto ma coś takiego na sprzedaż lub mógłbyś mi podesłać link aukcji z silnikiem, który jest wyposażony w te części, które są mi potrzebne ?
NA tyn zdjęciu widać, że czujnik są wkręcane bezpośrednio w blok silnika audi
http://img69.imageshack.us/img69/9246/c ... zegarw.jpg
Tutaj jest instukcja podłączenia wskaźnika VDO i widać, że jest on wkręcany poprzez jakiś element pośredni ( zaznaczyłem go w czerowny kółku)
http://imageshack.us/f/812/vdot.png/
[ Dodano: 2011-05-31, 23:46 ]
Będziesz potrzebował do tych zegarów jeszcze czujnik cisnienia oleju - duża bańka wkręcana zamiast czujnika w podstawie filtru oleju (ma dwa wyprowadzenia - do jednego podłączasz oryginalny przewód ten od kontrolki w liczniku, do drugiego musisz dorobic przewód ten co bedzie do wskazników dodatkowych) oraz czujnik temperatury oleju wkrecany w podstawe filtra. Dołaczam Ci dwa schematy z Audi 80 - jeden do starszej wersji gdzie wskażniki sa osobno (część 32 A) - jest tam przewód BLK-BLU - tam podłącz plus po stacyjce, BLU-WHT - od czujnika cisnienia, BRN-BLK - tam od czujnika temperatury, BRN - masa - na wskaźnikach masz narysowane odpowiednie symbole. Przy zegarach w starszej wersji jest jeszcze przekaxnik od podswietlenia - schemat część 32 E - do niego podłaczasz przewód na którym pojawia sie plus po zapaleniu swiateł - FUSE 14 na schemacie oraz przewód z regulacji ściemnienia oswietlenia deski roździelczej. W nowsze wersji - wskaźniki wraz z płytka drukowaną jest analogicznie (schemat nowsza wersja część 14-15 E)
1. Gdzie należy wkręcić czujniki ciśnienia oleju oraz temperatury ? W mojej podstawie filtru oleju jest już wkręcony jeden czujnik i nie mam miejsca na kolejne. Czy to oznacza, że musiał bym zmienić podstawę filtru oleju na taką która posiada na przykład 2 lub 3 wyjścia na czujniki ?
2. Czy istnieje możliwość kupienia gotowej wiązki i innych potrzebnych elementów od jakiegoś silnika audi 80 albo audi 100 aby zrobić plug&play ?
3. Jeśli tak to czy nie wiesz może gdzie mogę dostać taki zestaw ? Może masz kogoś wśród znajomych kto ma coś takiego na sprzedaż lub mógłbyś mi podesłać link aukcji z silnikiem, który jest wyposażony w te części, które są mi potrzebne ?
NA tyn zdjęciu widać, że czujnik są wkręcane bezpośrednio w blok silnika audi
http://img69.imageshack.us/img69/9246/c ... zegarw.jpg
Tutaj jest instukcja podłączenia wskaźnika VDO i widać, że jest on wkręcany poprzez jakiś element pośredni ( zaznaczyłem go w czerowny kółku)
http://imageshack.us/f/812/vdot.png/
[ Dodano: 2011-05-31, 23:46 ]
Będziesz potrzebował do tych zegarów jeszcze czujnik cisnienia oleju - duża bańka wkręcana zamiast czujnika w podstawie filtru oleju (ma dwa wyprowadzenia - do jednego podłączasz oryginalny przewód ten od kontrolki w liczniku, do drugiego musisz dorobic przewód ten co bedzie do wskazników dodatkowych) oraz czujnik temperatury oleju wkrecany w podstawe filtra. Dołaczam Ci dwa schematy z Audi 80 - jeden do starszej wersji gdzie wskażniki sa osobno (część 32 A) - jest tam przewód BLK-BLU - tam podłącz plus po stacyjce, BLU-WHT - od czujnika cisnienia, BRN-BLK - tam od czujnika temperatury, BRN - masa - na wskaźnikach masz narysowane odpowiednie symbole. Przy zegarach w starszej wersji jest jeszcze przekaxnik od podswietlenia - schemat część 32 E - do niego podłaczasz przewód na którym pojawia sie plus po zapaleniu swiateł - FUSE 14 na schemacie oraz przewód z regulacji ściemnienia oswietlenia deski roździelczej. W nowsze wersji - wskaźniki wraz z płytka drukowaną jest analogicznie (schemat nowsza wersja część 14-15 E)
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Seneka_uwaga
Jeden z pinów tego czujnika, podłącza się do kontrolki ciśnienia oleju, a drugi do wskaźnika.
Wykręcasz ten czujnik z podstawy i zastępujesz go takim http://archi.inosak.org/db/item1623177061_1.htmlSeneka pisze:W mojej podstawie filtru oleju jest już wkręcony jeden czujnik i nie mam miejsca na kolejne.
Jeden z pinów tego czujnika, podłącza się do kontrolki ciśnienia oleju, a drugi do wskaźnika.
Wnioskuje, że ten "element pośredni" spełnia rolę rozgałęźnika, do którego wkręca się czujnik ciśnienia (kontrolka) i czujnik od wskaźnika (w tym przypadku jednopinowy).Seneka pisze:Tutaj jest instukcja podłączenia wskaźnika VDO i widać, że jest on wkręcany poprzez jakiś element pośredni ( zaznaczyłem go w czerowny kółku)
Czyli wynika z tego, że jeśli będę miał podstawę filtru oleju z wyjściami na dwa czujniki to w miejsce jednego z tych wyjść podłączam tę bańkę http://archi.inosak.org/db/item1623177061_1.html a w miejsce drugiego z tych wyjść podłączam czujnik pomiaru temperatury oleju. Zgadza się ?IC69 pisze:SenekaPopraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
Wykręcasz ten czujnik z podstawy i zastępujesz go takim http://archi.inosak.org/db/item1623177061_1.htmlSeneka pisze:W mojej podstawie filtru oleju jest już wkręcony jeden czujnik i nie mam miejsca na kolejne.
Jeden z pinów tego czujnika, podłącza się do kontrolki ciśnienia oleju, a drugi do wskaźnika.
Wnioskuje, że ten "element pośredni" spełnia rolę rozgałęźnika, do którego wkręca się czujnik ciśnienia (kontrolka) i czujnik od wskaźnika (w tym przypadku jednopinowy).Seneka pisze:Tutaj jest instukcja podłączenia wskaźnika VDO i widać, że jest on wkręcany poprzez jakiś element pośredni ( zaznaczyłem go w czerowny kółku)
Przeszukując to forum gdzieś wyczytałem, że można kupić zamiennik czujnika temperatury oleju, bo jest tańszy. Czy ktoś może mi podesłać zdjęcie lub oznaczenia takiego czujnika ?
Czy jest jakaś zależność między doborem czujników ciśnienia oleju i temperatury oleju, a samymi dodatkowymi zegarami VDO ? Jeśli tak to jaka ?
[ Dodano: 2011-06-01, 13:54 ]
Witam,
moje zegary wyglądają tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/690/78481838.jpg/
dziś kupiłem też drugą podstawę filtru oleju z dwoma wyjściami - tak wygląda:
http://imageshack.us/photo/my-images/607/13500461.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/217/19972840.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/835/90752889.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/690/18775753.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/155/36752656.jpg/
Pytania:
1. Czy pierwszy zegar VDO od prawej służy do wskazywania pomiaru temperatury oleju czy wody ?
2. Czy mniejszy czujnik wkręcony w podstawę filtru oleju jest czujnikiem służącym do pomiaru temperatury oleju ?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli tylko rozmiar gwintu będzie się zgadzał, to powinno to zagrać.Seneka pisze:Czyli wynika z tego, że jeśli będę miał podstawę filtru oleju z wyjściami na dwa czujniki to w miejsce jednego z tych wyjść podłączam tę bańkę http://archi.inosak.org/db/item1623177061_1.html a w miejsce drugiego z tych wyjść podłączam czujnik pomiaru temperatury oleju. Zgadza się ?
Raczej do oleju, bo wskaźnik temperatury cieczy jest w desce.Seneka pisze:1. Czy pierwszy zegar VDO od prawej służy do wskazywania pomiaru temperatury oleju czy wody ?
Pewny nie jestem, ale na taki wygląda.Seneka pisze:2. Czy mniejszy czujnik wkręcony w podstawę filtru oleju jest czujnikiem służącym do pomiaru temperatury oleju ?
Tego Ci nie powiem, bo nie wiem. Musisz poczekać na wypowiedź kogoś lepiej zorientowanego.Seneka pisze:Czy jest jakaś zależność między doborem czujników ciśnienia oleju i temperatury oleju, a samymi dodatkowymi zegarami VDO ? Jeśli tak to jaka ?