[b4 2,6 abc] kolektor ssacy
nie że doprowadzenie powietrza z pominięciem kolektora, ale to jest podciśnienie które czymś steruje, dokładnie nie wiem bo nie chciało mi się grzebać dzisiaj ale każda taka rurka podłączona do kolektora to podciśnienie. Może to być podciśnienie do któregoś serwa, więc jeśli było podłączone ma być podłączone, nikt nic nie robi ot tak sobie przy budowie samochodu. Wymień wężyk i nie wnikaj :mrgreen: Poza tym każda większa ilość powietrza w dolocie niż ta która powinna dolatywać zwiększa minimalnie obroty, biegu wolnego, więc w korkach też to wcale dobrze nie wpłynie na spalanie. Wesołego dalszego ciągu Świąt Wszystkim!!
[ Dodano: 2011-04-24, 11:20 ]
a jeśli masz instalację gazową to może przestać działać po odpięciu podciśnienia bo wiele reduktorów jest podciśnieniowych...
[ Dodano: 2011-04-24, 11:20 ]
a jeśli masz instalację gazową to może przestać działać po odpięciu podciśnienia bo wiele reduktorów jest podciśnieniowych...
Własnie tu mam pewną zagwostkę. Weżyk nie prowadzi do żadnego serwa.
Nie mniej jednak wymieniłem go. Załączam zdjęcie przekroju wężyka tak jak wyglądał po demontażu. Po prostu rozpadł się w rękach. Ale mniejsza z tym bo dla mnie wyglądał tak jakby cały był zapchany mazią olejową i napewno nie spełniał swojej funkcji. Na drugim planie rurka którą zastąpiłem oryginał
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72188cec444d7b6e.html
Pozytywny efekt tej wymiany to auto odpala rano na niższych obrotach (temp. rano 5*C) zazwyczaj miałem 1400rpm teraz mam 1200rpm hmm czyżby to było aż tak proste.
Nie mniej jednak wymieniłem go. Załączam zdjęcie przekroju wężyka tak jak wyglądał po demontażu. Po prostu rozpadł się w rękach. Ale mniejsza z tym bo dla mnie wyglądał tak jakby cały był zapchany mazią olejową i napewno nie spełniał swojej funkcji. Na drugim planie rurka którą zastąpiłem oryginał
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72188cec444d7b6e.html
Pozytywny efekt tej wymiany to auto odpala rano na niższych obrotach (temp. rano 5*C) zazwyczaj miałem 1400rpm teraz mam 1200rpm hmm czyżby to było aż tak proste.
[quot="rimas"]Kolego ten wężyk ma byc podłaczony do plastikowej obudowy co masz przed przepustnica a dokladnie pod gniazdem gdzie masz wpiecie odmy( po prawej stronie) a wejscie dla tego wezyka masz zaraz pod wejsciem odmy.[/quote]
To wiem i tak mam zrobione. Pytałem się jaką funkcję spełnia ten wężyk. Dla mnie doprowadza powietrze do kolektora z pominięciem przepustnicy. Ale po co?
To wiem i tak mam zrobione. Pytałem się jaką funkcję spełnia ten wężyk. Dla mnie doprowadza powietrze do kolektora z pominięciem przepustnicy. Ale po co?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam
Wiem że to już jest stary temat ale ...
Rozsypał mi się plastik w kolektorze ssącym tym oryginalnym od 2,6 i teraz pytanie czy bez problemu mogę wstawić kolektor od silnika 2,8 ???
Podobno po 1995 roku rozwiązali problem z plastikowym kolektorem więc nie wiem czy nie polować na allegro za oryginałem?
Jeżdżę teraz bez tego środka ale to nie to samo
Wiem że to już jest stary temat ale ...
Rozsypał mi się plastik w kolektorze ssącym tym oryginalnym od 2,6 i teraz pytanie czy bez problemu mogę wstawić kolektor od silnika 2,8 ???
Podobno po 1995 roku rozwiązali problem z plastikowym kolektorem więc nie wiem czy nie polować na allegro za oryginałem?
Jeżdżę teraz bez tego środka ale to nie to samo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Problem będzie ze silniczkiem krokowym. W ABC silniczek krokowy jest wbudowany w specjalne gniazdo kolektora. A w AAH jest elektromagnetyczny zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego zamontowany na wężu. Nie da się podłączyć ich zamiennie. Choć widziałem patent jak ktoś dał silniczek krokowy od gazu II generacji i podłączyć pod wtyczkę silniczka krokowego od ABC.Rozsypał mi się plastik w kolektorze ssącym tym oryginalnym od 2,6 i teraz pytanie czy bez problemu mogę wstawić kolektor od silnika 2,8 ???
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
W sklepie motoryzacyjnym sprowadzili mi bezpośrednio od producenta dolną część kolektora, poprawioną już fabrycznie. Ten duży prostokątny element w kolektorze służy ograniczeniu hałasu i nie wpływa na pracę silnika. Ta płaska przegroda pod nim (z języczkami) już ma wpływ, ale nowy element zastępujący dolną część kolektora jest poprawiony i jej nie wymaga. Usuwa się ją i wszystko jest git. Właśnie to przerobiłem, koszt 360pln +dwa dni roboty na spokojnie. Jeśli usuniesz tą plastikową przegrodę z oryginalnego kolektora i złożysz go bez niej, to wtedy silnik gorzej wchodzi na obroty i może nierównomiernie pracować na jałowych.