Ostatnio nie dogrzewał mi się silnik, ciągle miał jakies 70st. Za to na trasie temp. rosła do 95st. Wymieniłem więc pompe wody, która i tak już lekko ciekła i termostat. Wszystko pięknie do czasu. Po kilku kilometrach rano przy obecnej pogodzie zetorek ma 90st, ale... Po "dniówce" jak wracam ekspresówką i w aucie pokazuje przy podłodze ok 30st ciepła, to przy predkosciach ok 150km/h temperatura motoru rośnie nawet do 100st. i nic nie wskazuje na to ze włącza się 2 bieg wentylatora. W czasie jazdy wiadomo, nie usłyszę. Ale ostatnio jak stanąłem na przejeździe kolejowym zaraz po pędzeniu ekspresówką to ewidentnie chodził tylko 1 bieg, bo 2 bieg załączał sie tylko co kilkanaście sekund przez A/C która była włączona. Wskazówka termometru ocierała się o pierwszą kreskę na prawo od 90st (czyli na logikę 100st). Jak sprawdzić działanie 2 biegu skoro przy klimie chodzi a bez nie??
Jeżeli chodzi o podłączenie przewodów na opornicy to wygląda to tak:
[B4 1Z] - 2 bieg wentylatora chłodnicy
[B4 1Z] - 2 bieg wentylatora chłodnicy
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 18:13 przez Dawidof, łącznie zmieniany 1 raz.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Przyczyną prawdopodobnie u Ciebie będzie zasyfiona chłodnica,może nie tyle od środka co z zewnątrz,bo jak piszesz masz klimę czyli przed chłodnicą z płynu jest chłodnica klimy,sprawdz czy nie masz za dużo syfiarstwa pomiędzy tymi chłodnicami,też mam czasem problem z rosnąca temperaturą,a termostat już mam ori bo zamienniki niby że z WHALERa a nie wytrzymywały nawet 3 miesięcy.Tak już poza konkursem to mój kumpel ma paska B4,i też mu się grzał jak wściekły,ale zaliczył małego dzwonka na koszt wymuszającego i wymieniał między innymi chłodnice,od tego czasu nie przekracza 90C
No właśnie myślałem też żeby chłodnicę wymienić. Syfu nie ma, bo tydzień temu robiłem rozrząd i pierwszą chłodnice wyciągałem. Przypuszczam, że po tylu latach może byc zakamieniona od środka, bo taka temp. auto osiąga tylko w upale. Jak jest max 25st. na dworze to można cisnąć ile fabryka dała i ma 90 ciągle albo minimalnie ponad. Sprawdziłem jeszcze "na krótko" i oba biegi działają bez problemu, a jak pytałem o czujnik to koleś w sklepie mi powiedział, że czujnik jakiejś niemieckiej produkcji za 58zł załącza 2 bieg powyżej 103st. i że raczej ciężko jest doprowadzić 1Z-ta do takiej temperatury, wiec na razie daje spokój i zobacze co będzie... może po 10 wpadnie nowa chłodnica. dzieki za odp.