Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] - 2 bieg wentylatora chłodnicy

ODPOWIEDZ
Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[B4 1Z] - 2 bieg wentylatora chłodnicy

Post autor: Dawidof » 31 maja 2011, 16:43

Ostatnio nie dogrzewał mi się silnik, ciągle miał jakies 70st. Za to na trasie temp. rosła do 95st. Wymieniłem więc pompe wody, która i tak już lekko ciekła i termostat. Wszystko pięknie do czasu. Po kilku kilometrach rano przy obecnej pogodzie zetorek ma 90st, ale... Po "dniówce" jak wracam ekspresówką i w aucie pokazuje przy podłodze ok 30st ciepła, to przy predkosciach ok 150km/h temperatura motoru rośnie nawet do 100st. i nic nie wskazuje na to ze włącza się 2 bieg wentylatora. W czasie jazdy wiadomo, nie usłyszę. Ale ostatnio jak stanąłem na przejeździe kolejowym zaraz po pędzeniu ekspresówką to ewidentnie chodził tylko 1 bieg, bo 2 bieg załączał sie tylko co kilkanaście sekund przez A/C która była włączona. Wskazówka termometru ocierała się o pierwszą kreskę na prawo od 90st (czyli na logikę 100st). Jak sprawdzić działanie 2 biegu skoro przy klimie chodzi a bez nie?? :)

Jeżeli chodzi o podłączenie przewodów na opornicy to wygląda to tak:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 maja 2011, 18:13 przez Dawidof, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 31 maja 2011, 22:19

II bieg załącza się teoretyczne od 99-105 stopni C tak książkowo. wskaźnik może mieć lekkie przekłamanie zobacz co będzie się działo jak przekroczy 100 stopni powinno się wtedy włączyć

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 31 maja 2011, 23:00

Zetora zagrzać powyżej 100 oC to trzeba mieć talent :-D Nie bardzo bym się przejmował na twoim miejscu, bo wiesz że 2 bieg istnieje u Ciebie, a temp za wysokiej nie łapie ;-)

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 31 maja 2011, 23:11

Dawidof pisze:bo 2 bieg załączał sie tylko co kilkanaście sekund przez A/C która była włączona
i do tego on właśnie jest.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 01 cze 2011, 12:08

Przyczyną prawdopodobnie u Ciebie będzie zasyfiona chłodnica,może nie tyle od środka co z zewnątrz,bo jak piszesz masz klimę czyli przed chłodnicą z płynu jest chłodnica klimy,sprawdz czy nie masz za dużo syfiarstwa pomiędzy tymi chłodnicami,też mam czasem problem z rosnąca temperaturą,a termostat już mam ori bo zamienniki niby że z WHALERa a nie wytrzymywały nawet 3 miesięcy.Tak już poza konkursem to mój kumpel ma paska B4,i też mu się grzał jak wściekły,ale zaliczył małego dzwonka na koszt wymuszającego i wymieniał między innymi chłodnice,od tego czasu nie przekracza 90C

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 01 cze 2011, 21:17

No właśnie myślałem też żeby chłodnicę wymienić. Syfu nie ma, bo tydzień temu robiłem rozrząd i pierwszą chłodnice wyciągałem. Przypuszczam, że po tylu latach może byc zakamieniona od środka, bo taka temp. auto osiąga tylko w upale. Jak jest max 25st. na dworze to można cisnąć ile fabryka dała i ma 90 ciągle albo minimalnie ponad. Sprawdziłem jeszcze "na krótko" i oba biegi działają bez problemu, a jak pytałem o czujnik to koleś w sklepie mi powiedział, że czujnik jakiejś niemieckiej produkcji za 58zł załącza 2 bieg powyżej 103st. i że raczej ciężko jest doprowadzić 1Z-ta do takiej temperatury, wiec na razie daje spokój i zobacze co będzie... może po 10 wpadnie nowa chłodnica. :) dzieki za odp. ;)

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 01 cze 2011, 21:59

Dawidof po co Ty kombinujesz skoro masz wszystko OK auto się Tobie nie przegrzewa więc nie wiem po co szukasz dziury w całym. Masz za dużo kasy wspomóż forum : :mrgreen: he

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl