[b4 2.0] Wymiana wybieraka skrzyni biegów
cholerny wyciek z wybieraka skrzyni biegów
Witam.
Mam pewien problem właśnie z wybierakiem ( ta część, która siedzi w skrzyni biegów ) biegów.
Otóż problem jest tego typu, iż trzpień siedzący w skrzyni jakimś dziwnym trafem został przerysowany i to tak perfidnie, że na 100% żadna wymiana nowego uszczelniacza nic mi nie pomoże. ( ciekawe jak do tego doszło )
Więc moje pytanie jest takie- czy jest możliwość kupna samego wybieraka ( tego co siedzi w skrzyni ), i jego wymiana bez zwalania skrzyni biegów.
Dzięki za info.
Pozdrawiam
Mam pewien problem właśnie z wybierakiem ( ta część, która siedzi w skrzyni biegów ) biegów.
Otóż problem jest tego typu, iż trzpień siedzący w skrzyni jakimś dziwnym trafem został przerysowany i to tak perfidnie, że na 100% żadna wymiana nowego uszczelniacza nic mi nie pomoże. ( ciekawe jak do tego doszło )
Więc moje pytanie jest takie- czy jest możliwość kupna samego wybieraka ( tego co siedzi w skrzyni ), i jego wymiana bez zwalania skrzyni biegów.
Dzięki za info.
Pozdrawiam
Mam takie drobne pytanie poza tematem na doczepkę aby nie zaśmiecać, mam czasem takie "coś" gdy zaparkuję auto na lekkim wzniesieniu zostawiam na biegu i np. po pół godziny chcę odjechać, przed odpaleniem silnika wciskam sprzęgło więc auto powinno zaczynać się turlać ze wzniesienia a tu nic, stoi w miejscu jak na biegu, dopiero jak wyciągnę z jedynki na jałowy koła są "wolne", czy to coś z dociskiem??
może ci nie wysprzegla tak jak powinno
U mnie była gorsza sprawa bo biegi wszystko ladnie chodzilo a skrzynia w czasie jazdy po puszczeniu gazu lub jak się toczyl na luzie okropnie hamowała autem po podniesieniu przodu na luzie nie dalo sie kola obrucic nie wnikalem co jej dolega oddalem na zlom i kupilem drugą
U mnie była gorsza sprawa bo biegi wszystko ladnie chodzilo a skrzynia w czasie jazdy po puszczeniu gazu lub jak się toczyl na luzie okropnie hamowała autem po podniesieniu przodu na luzie nie dalo sie kola obrucic nie wnikalem co jej dolega oddalem na zlom i kupilem drugą
- parkeros89
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 kwie 2011, 21:38
- Lokalizacja: Kętrzyn
Witam,
pozwolę sobie odsmażyć schaboszczaka <ok>
Zabrałem się w końcu za wymianę tego uszczelniacza, gdyż kropelkuje mi z niego olej. Zdjąłem blachy wygłuszeniowe, porozkręcałem to i owo, odkręciłem wybierak od dołu dźwigni zmiany biegów (klucz 13), odkręciłem kluczem nr10 drugi koniec wybieraka ... i okazało się, że wybierak nie chce zejść z tego pręta, który wystaje ze skrzyni. Teraz pytanie, jak to ściągnąć? Pukać młotem chyba nie ma sensu, gdyż nie wiem, czy coś tam w skrzyni się nie zadzieje. Czy powinno to tak ciężko schodzić? Grzebał się ktoś z tym ostatnio? Miał taki problem? Może podsunie rozwiązanie?
Bez rozłączenia tego nie ma co wygrzebywać uszczelniacza :cry:
pozwolę sobie odsmażyć schaboszczaka <ok>
Zabrałem się w końcu za wymianę tego uszczelniacza, gdyż kropelkuje mi z niego olej. Zdjąłem blachy wygłuszeniowe, porozkręcałem to i owo, odkręciłem wybierak od dołu dźwigni zmiany biegów (klucz 13), odkręciłem kluczem nr10 drugi koniec wybieraka ... i okazało się, że wybierak nie chce zejść z tego pręta, który wystaje ze skrzyni. Teraz pytanie, jak to ściągnąć? Pukać młotem chyba nie ma sensu, gdyż nie wiem, czy coś tam w skrzyni się nie zadzieje. Czy powinno to tak ciężko schodzić? Grzebał się ktoś z tym ostatnio? Miał taki problem? Może podsunie rozwiązanie?
Bez rozłączenia tego nie ma co wygrzebywać uszczelniacza :cry:
spokojnie to łączenie ze skrzynią to sie nazywa przegub wybieraka wymieniałem go u siebie tydzień temu przede wszystkim za nim to porozłanczasz to ustaw lewarek na luzie i nie wachluj nim od spodu bo wskoczy ci bieg i nie bedziesz wiedział jaki potem bedziesz miał tylko problem ze znalezieniem odpowiedniego biegu , przegub odkręć najpierw od lewarka . 1 śruba na klucz 10 lub 13 nie pamiętam potem wykręć całkiem tą która łaczy przegub z tym co wychodzi ze skrzyni i delikatnie poszarp mogło się lekko zapiec choć nie powinno możesz delikatnie po pukać małym młoteczkiem nic się nie powinno stać a czemu chcesz go wymienić