[All] Samopoziomowanie ksenonów.
[All] Samopoziomowanie ksenonów.
Napewno każdy z użytkowników soczewek z ksenonami słyszał że przepisy nakazują aby ksenony posiadały układ samo poziomowania. Aby wykonać układ samo poziomowania trzeba posiadać czujnik umieszczony na zawieszeniu i układ kontrolujący.
Można niewielkim nakładem sił wykonać zabieg który powoduje że lampy przy ich włączeniu będą się poziomowały.
Aby tak się działo trzeba wykonać następujące czynności:
- zdjąć półkę nad nogami kierowcy.
- wydobyć z pod skrzynki bezpieczników kostkę w kolorze zielonym.
W owej kostce należy odnaleźć przewody w kolorze żółtym i żółto-czarnym.
Przewody wychodzą parami tzn. dwa żółte z jednego pinu i dwa żółto czarne z drugiego pinu.
Te przewody zasilają światła mijania (przewód grubszy) i silniczki regulacji reflektorów (przewód cieńszy).
Do pełni szczęścia należy odciąć cieńsze przewody i połączyć je z przewodem koloru niebiesko-czerwonego (w tej samej wtyczce).
Zasilanie silniczków będzie z bezpiecznika #15 25A
Rezultat operacji powoduje, że po przekręceniu kluczyka reflektory zaczynają opadać, a po włączeniu świateł mijania wracają do właściwego poziomu.
Mówiąc krótko poziomują się same :mrgreen:
Zdjęcie przedstawia układ przewodów którymi należy się zająć oraz lokalizację wtyczki.
Mam nadzieję że opis jest dość zrozumiały. Zdjęć nie ma co robić bo i tak nic nie widać.
Można niewielkim nakładem sił wykonać zabieg który powoduje że lampy przy ich włączeniu będą się poziomowały.
Aby tak się działo trzeba wykonać następujące czynności:
- zdjąć półkę nad nogami kierowcy.
- wydobyć z pod skrzynki bezpieczników kostkę w kolorze zielonym.
W owej kostce należy odnaleźć przewody w kolorze żółtym i żółto-czarnym.
Przewody wychodzą parami tzn. dwa żółte z jednego pinu i dwa żółto czarne z drugiego pinu.
Te przewody zasilają światła mijania (przewód grubszy) i silniczki regulacji reflektorów (przewód cieńszy).
Do pełni szczęścia należy odciąć cieńsze przewody i połączyć je z przewodem koloru niebiesko-czerwonego (w tej samej wtyczce).
Zasilanie silniczków będzie z bezpiecznika #15 25A
Rezultat operacji powoduje, że po przekręceniu kluczyka reflektory zaczynają opadać, a po włączeniu świateł mijania wracają do właściwego poziomu.
Mówiąc krótko poziomują się same :mrgreen:
Zdjęcie przedstawia układ przewodów którymi należy się zająć oraz lokalizację wtyczki.
Mam nadzieję że opis jest dość zrozumiały. Zdjęć nie ma co robić bo i tak nic nie widać.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Tak zrobiłem to u siebie.slawek88yo pisze:kolego robiłęs to usiebie
Nie bardzo jest co filmować. Po prostu po włączeniu świateł, silniki podnoszą je do góry do poziomu zadanego z regulacji w konsoli środkowej.slawek88yo pisze:moze jakis filmik z efektu prac ???
Ale nikt mi nie powie że go nie ma wogóle.shellah pisze:ale to poziomowanie będzie trwać wieczność
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Typowy układ samopoziomowania reflektorów składa się z: czujników wysokości zawieszenia na ogół dla każdego koła osobno, sterownika oraz nastawników reflektorów. Czasami można spotkać rozwiązanie z czujnikiem poziomu auta zamiast czujników zawieszenia (np. gotowe zestawy samopoziomowania na allegro).
U nas w audi może warto coś pokombinować i połączyć takie standardowe pokrętło do regulacji poprzez jakieś dźwigienki do tylnej belki jak podłączony jest korektor siły hamowania. Do tego zastosować jakiś przekaźnik czasowy w celu poziomowania w chwili włączenia świateł a nie ciągle podczas jazdy bo standardowe silniczki mogą się szybko zmęczyć ciągłą pracą.
To jest taki mój pomysł, jeszcze nie przemyślany więc może się sprawdzić a może nie.
Pozdrawiam!
U nas w audi może warto coś pokombinować i połączyć takie standardowe pokrętło do regulacji poprzez jakieś dźwigienki do tylnej belki jak podłączony jest korektor siły hamowania. Do tego zastosować jakiś przekaźnik czasowy w celu poziomowania w chwili włączenia świateł a nie ciągle podczas jazdy bo standardowe silniczki mogą się szybko zmęczyć ciągłą pracą.
To jest taki mój pomysł, jeszcze nie przemyślany więc może się sprawdzić a może nie.
Pozdrawiam!
Po pierwsze. Aby wszystko było legalnie lampy muszą mieć homologację dla ksenonów, a nasze nie mają, więc wszystkie zabiegi poprawiające działanie i tak nie powodują że mamy układ zgodny z przepisami.chybo101 pisze:To "poziomowanie" to w takim wielkim cudzysłowie Ale bajer całkiem fajny.
Mój układ poprostu imituje działanie poziomowania.
Przy łori układzie na dwóch przewodach plusowych pojawia się napięcie o różnym potencjale w chwili włączenia świateł, i stąd silniczek wie jak się ustawić. W moim układzie jeden przewód jest przepięty na plus po stacyjce, więc w chwili przekręcenia stacyjki pojawia się tylko jeden plus i silniczek dostaje sygnał do opuszczenia. Po włączeniu świateł pojawia się drugi plus i silniczek wraca do pozycji ustawionej przez regulator z konsoli.WOJTEK26 pisze:A ten przewód niebiesko-czarny to co to za sygnał nim idzie. Niech ktos opisze zasade działania silniczków dlaczego one opadna po przekręceniu stacyjki a podniosa sie do zapaleniu świateł.
- MartiniNBR
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 mar 2014, 22:19
- Lokalizacja: Braniewo