Witam!
Jakiś czas temu postanowiłem zostać przy swoim Audi (w planach miałem zmianę samochodu) i przywrócić go do dawnej świetności Samochodzik mam 3 lata i cholernie się do niego przywiązałem, ale wymaga sporo nakładu finansowego oraz własnej pracy, gdyż samochód wcześniej kilka ładnych lat był nieużywany. Aktualnie kończę renowację zawieszenia, a następny ma być silnik. I tu pojawia się problem. Wydawało mi się, że silnik gubi olej spod pokrywy zaworów, uszczelniłem pokrywę, silnik suchy, a olej ginie... Odmą wywala spore ilości, czyli prawdopodobnie pierścienie, do tego zawory stukają dość głośno, ale tą przypadłość samochód ma od kiedy go kupiłem. Skrzynia głośno pracuje, wymiana oleju w skrzyni nie pomogła i łożysko oporowe daje się słyszeć. Pomyślałem o wymianie silnika na większy, razem ze skrzynią. Przyznam szczerze, że zgazowane 75KM to trochę mało, marzy mi się pięciocylindrówka ok. 2000ccm poj. Zdaję sobie sprawę, że zakup silnika to nie wszystko, bo trzeba go jeszcze wsadzić i podłączyć, dlatego proszę Was o radę. Czy jest to w miare możliwości wykonalne i jakie byłyby koszta? Ciężko jest dostać większy silnik od B2, a czy od B3 by pasował? Jaki silnik byście proponowali?
Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam
[B2 1.6 DT] Swap silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Łatwiejszy do zdobycia będzie 2.3 w 5 cylindrach niż 2.0 R5.Neoxis pisze:marzy mi się pięciocylindrówka ok. 2000ccm poj.
Trudny do zdobycia będzie taki silnik w lepszym stanie niż twój. Silniki z tych lat na szrotach pochodzą najczęściej z najbardziej zapuszczonych paździerzy, które jeździły bez żadnych napraw i serwisu do puki nie przestały jechać o własnych siłach.