Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80b3. 1.8]Silnik Gasnie, i ciezko pali na cieplym. Cewka?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

[80b3. 1.8]Silnik Gasnie, i ciezko pali na cieplym. Cewka?

Post autor: tomeklup » 06 cze 2011, 16:04

witam ostatnio silnik zaczol ciezko zapalac nawet na cieplym silniku a podlczas jazdy silnik jakby staje w miejscu obroty spadaja wystrzeliwoje wielka chmura dymu z tlumika i znow wskakuje na obroty. a wczoraj gdy jechalem silnik nagle zgasl i niechcial zapalic
co to moze byc czy to cewka nadaje sie do wymiany dodam ze cewka ejst jedna na wszystkei cylindry

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 cze 2011, 17:08

Pożycz od kogoś na pare minut cewke i będziesz wiedział . Może być nawet od poloneza .
Twoje objawy wskazują na zanik z jakiegoś powodu iskry , skoro co pewien czas jarzył i buchał dym .

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 06 cze 2011, 17:12

wlasnie tak teraz znowu zgasl a ze na podworku to sprawdzilem napiecie na wejsciu cewki bylo 12v ale gdy wlozylem przewod na wyjscie cewki ze swieca to juz iskry niebylo oczywiscie przylozylem swiece do masy. i panowie czy to jedyny powod tych objawow przewody sa nowe a swiece czyszcze raz w miesiacu tak profilktycznie czy jak kupie nowa cewke to bedzie ok? bo tania niejest

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 cze 2011, 20:32

Nie kupuj żadej cewki , to przecież minimum stówa .
Nie bardzo kumam co piszesz .--Jaki tam przewód z tej twojej cewki idzie prosto na świece ? Po co wyjmujesz przewód ze środka cewki - ten z wysokim napięciem ?

Weż jakąś starą świecę ( jak nie masz to wykręć jedną ) i po kolei sprawdzaj na wszystkich cylindrach .
Jak nie będzie to szukaj tej iskry jak najtańszą metodą - bez latania do sklepu i niepotrzebnego wywalania kasiory .
Może coś w aparacie ? Ale np. gdyby iskra była to z opisanych przez ciebie objawów ( " bucha dym z rury i dopiero gaśnie " ) , to by wskazywało na nadmiar nafty i zalewanie cylindrów .

Działaj i szukaj . Aby nie daj się podpuścić na zbędne wydatki kasy .

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 06 cze 2011, 20:48

przewod z cewki normalnie idzie na rozdzielacz i potem idzie 4 przewody na swiece ale ja podlaczalem przewod prosto z cewki na jedna zapasowa swiece aby sprawdzic czy problem jest w cewce czy na rozdzileaczu i iskry cewka nei dawala wyszlo nato ze cewka pracuje kiedy jest zimna bo kiedy zgasl silnik calkiem to bylo bardzo goraca i iskty niebylo a jak ostygla to byla i silnik palil cacy.

a objawy byly takie ze
1silnik slabo zapala na cieplym silniku
2w trakcie jazdy spadaja obroty na bardzo niskie wali chmurka z wydechu i znowu wskakuje na obroty
3 wtrakcie jazdy silnik zgasl i tu juz brak iskry byl ciagly niedalo sie odpalic a zadnego dumu niebylo
to odzdzielne objawy ktore wystepowaly w ciagu jakichs 3 -4 dni

wydaje mi sie ze objaw 1 spowodowany zaniskim napieciem cewki
objaw 2 zanikiem iskry w trakcie pracy
3 nadmiernym nagrzaniem cewki co pewnie spowodowalo jakies spiecie czy cos. i chce sie dowiedziec czy to mniej wiecej tak jest.

bo jak narazie panowie ucze sie 3rok jako technik pojazdow samochodowych i musze sie upewnic.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 cze 2011, 20:56

No kurde to TY mistrzo normalnie jesteś , a ja tu kelner i fryzjer pier...dziele TOBIE głupoty .
Już widzę że sobie poradzisz .
Aby niepotrzebnie nie wymieniaj dobrych rzeczy i nie wywalaj kasy .

Awatar użytkownika
proket
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 25 lut 2007, 18:08

Post autor: proket » 06 cze 2011, 21:03

Sprawdź świece.U mnie były świece do wymiany to na ciepłym ciężko zapalał :-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 cze 2011, 21:18

Ale świece nie wysiadają tak z dnia nadzień - czyli nagle .
Ja mam NGK na pewno min. 12-sto letnie ( załóżmy że sprzedający fsadził mi nowiutkie prosto ze sklepu ) , kable WN tak samo i pali od pierwszego przełamania wału .
Zima czy lato nie ma różnicy .

[ Dodano: 2011-06-06, 22:04 ]
Co najwyżej to tu możesz zobaczyć czy sie coś nie rozleciało czy przypaliło . Obrazek Obrazek

Kopułka z palcem kosztują coś koło 35 złoty ( trzy lata temu płaciłem tyle ) .
Pod warunkiem że są zrypane .

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 07 cze 2011, 07:09

swiece mam dobre BERU na 3 elektrody kopulka jest dobra niema zadnych osadow itd

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 07 cze 2011, 10:40

To w takim razie odpierniczamy się od przyczyn z powodów braku ognia ( iskry ) , bo ja do czujnika Halla i tego sterownika pod nogami bym się nie tykał i trzeba się przyczepić do braku nafty że jak się nagrzeje do temp tych 95 Celsjuszuf , to przestaje palić .

Posłuchaj Tomek .--W dziale silniki benzynowe ( a pododdział silniki pięciocylindrowe ) , podobne albo i takie same problemy ma kolega " DeAdoR " .
Skocz tam do niego i poczytaj z innej mań"ki , bo nie chce mi sie tego samego brandzlować sto razy fkołomacieju .
O kurde !! , a może WY obaj jesteście ta sama osoba tylko aby " ksyfki " so zmienione ??

Ale chyba nieeeee... , ...

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 cze 2011, 14:58

Tak cytom wasze posty i się zastanawiam w czym problem? :mrgreen:

Jak Ci auto gaśnie na wolnych obrotach to do sprawdzenia:
:arrow: podmiana kompa silnika
:arrow: podmiana cewki (nawet od poldka może być :-P )
:arrow: czy pompa paliwa nie zaczyna wolniej "bzyczeć" gdy auto się rozgrzeje (nie domagający przekaźnik lub sama pompa)
:arrow: w ostateczności wymiana czujnika temperatury i adaptacja

Lecz podane przyczyny nie mogą być jedynym powodem Twoich problemów. Czy jak auto Ci się rozgrzeje już do temperatury roboczej i obroty zaczynają spadać... to czy po dodaniu gazu wkręca się na obroty?

tomeklup
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 24 lis 2010, 18:27
Lokalizacja: łapy/podlaskie

Post autor: tomeklup » 07 cze 2011, 15:39

@patrique tzn gdy jade np 110km/h trzymam gaz w jednostajnym polozeniu i nagle szarpniecie obroty spadaja chmura dymku stylu i obroty same wskakuja na odpowiedznie i jadzie dalej to sie dzieje w kilka sekund.

a silnik jest bardzo prosty jena cewka zadnego kompa sterownika zwykly gaznik mechaniczny rozdzielacz zaplonu sterowany wezykiem podcisnieniowym z gaznika

[ Dodano: 2011-06-07, 17:05 ]
panowie problem byl w cewce po zmianie pali cacy prawie natychmiast niegasnie niedusi sie ani niema zadnego dymu

mialem oryginarna jeszcze cewke bosha ktora ma gumowy koreczek na gorze
cewka aby poprawnie pracowac powinna byc zalana olejem tzw transformatorowym in. suchy olej jesli cewka jest sucha to koniecznie trzeba ja zalac bo inaczej bedzie sie grzac i szfankowowac tak jak umnie jak ktos ma tak acewke tzn duza okragla niech sprawdzi czy jest pelna; w nowej cewce jest tyle oleju ze slychac jak chlupie przy przechylaniu. pozdrawiam

[ Dodano: 2011-06-07, 17:09 ]
aha MAM JEDNO PYTANIE czy w filtrze paliwa tzw odstojniczku podczas pracy silnika i na postoju jest duzo paliwa umnie jest tak ponizej polowy czy uwas pompka pompoje lepiej.??

Hexogen28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2011, 13:42
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: Hexogen28 » 16 lip 2011, 13:56

tomeklup, miałem ten sam problem i to samo mi radzili, bym wymienił cewke+moduł , i tak zrobiłem lecz potem się okazało że 100zł które wydałem poszło na darmo bo problem tkwił gdzie indziej , mianowicie w małym impulsatorze coś na bazie czujnika halla który znajduje się w aparacie zapłonowym przez którego przechodzi napięcie na dalsze podzespoły a na koniec oczywiscie na świece. Moja rada jest taka, nie słuchaj się głupot i nie kupuj co ci doradzają tylko jedz do dobrego mechanika (elektryka samoch) i ci zrobi, koszta są naprawde śmieszne.Ja zapłaciłem 100zł, i po problemie, 50zł część i drugie tyle za robotę i śmigam aż miło. Zrób to samo i nie słuchaj się głupot. Pozdrawiam)

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 17 lip 2011, 10:18

Popieram Hexogen28 to na 90% ten czujnik miałem to samo w golfie. I radze ci nie oszczędzać na tym czujniku tylko kupić coś z wyższej półki. Bo przez to maleństwo potrafią robić się niezłe cyrki z samochodem.

Hexogen28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2011, 13:42
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: Hexogen28 » 17 lip 2011, 19:41

no dokładnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl