[B4 1Z, AAZ] Potrzebny schemat sześcio pinowego czujnika tem
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Napisałem temat po to, aby zastąpić ten jeden sześcio pinowy czujnik temperatury jakimiś dwoma o odpowiedniej charakterystyce. Na pewno jednym czujnikiem będzie ten szary trzy pinowy, co jest w osiemdziesiątkach bez klimy- steruje on na pewno wskaźnikiem temperatury na blacie, a drugi czujnik będzie doprowadzał dane do kompa, aby klimatyzacja działała. Mam nadzieję że z Twoją pomocą Przemku i innych forumowiczów uda się coś zdziałać
edit:
Porobiłem fotki i pewne pomiary Tu też je przedstawiam
POMIARY -Prin Scrn bo z eksela paskudnie się wklejało
Pomiary robiłem w komorze silnika, zaraz przy podczepionej kostce do sześcio pinowego czujnika
Nadmienię, iż wskaźnik temp. nie pokazuje u mnie żadnych wartości, z czego wynika, że jest czujnik popsuty, a ponad to, po przekładce osprzętu wyciąłem przewody z wiązki starego ECU i nie wiem dokładnie gdzie mam wepchnąć te które mam nie podłączone (3 sztuki- nieb. żółty, nieb. biały i nieb. czarny). Choć wg schematu komputera z Audi A4 1Z wynikło że do pinu 28 podłączyć należy sygnał sprężarki klimy i do pinu 37- sygnał obciążenia (sygnał przychodzący).
Sygnał obciążenia to za pewne kolor niebiesko żółty, gdyż po włączeniu przycisku klimatyzacji pojawia się na tym przewodzie ~12-14V- pomiar robiony już w środku auta, praktycznie na wejściu przewodu do ECU.
Ponad to przewody- niebiesko brązowy. niebiesko żółty i brązowy- masa, znajdują się w każdym silniku 1Z, nie ważne czy ma klimę czy nie, tak więc sprawę jednego czujnika i 3 ech przewodów mamy załatwioną.
Tutaj kostka 3 pinowego czujnik temp, wraz z przewodami
Pozostają nam dwa przewody koloru niebiesko białego i niebiesko czarnego do które gdzieś się wczepia. Niebiesko czarny, to masa, pewnie zmieniająca przepust prądu w czasie wzrostu temp.
Trzeba by znaleźć taki czujnik, który ma identyczną charakterystykę jaką mają dwa piny powyżej opisanych przewodów, a wtedy myślę że nie było by problemu, aby z jednego, drogiego i dziwacznego czujnika mieć dwa dużo tańsze i działające czujniki zamontowany w np. takim króćcu <ok>
http://img09.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1630257611
FOTKI
edit:
Porobiłem fotki i pewne pomiary Tu też je przedstawiam
POMIARY -Prin Scrn bo z eksela paskudnie się wklejało
Pomiary robiłem w komorze silnika, zaraz przy podczepionej kostce do sześcio pinowego czujnika
Nadmienię, iż wskaźnik temp. nie pokazuje u mnie żadnych wartości, z czego wynika, że jest czujnik popsuty, a ponad to, po przekładce osprzętu wyciąłem przewody z wiązki starego ECU i nie wiem dokładnie gdzie mam wepchnąć te które mam nie podłączone (3 sztuki- nieb. żółty, nieb. biały i nieb. czarny). Choć wg schematu komputera z Audi A4 1Z wynikło że do pinu 28 podłączyć należy sygnał sprężarki klimy i do pinu 37- sygnał obciążenia (sygnał przychodzący).
Sygnał obciążenia to za pewne kolor niebiesko żółty, gdyż po włączeniu przycisku klimatyzacji pojawia się na tym przewodzie ~12-14V- pomiar robiony już w środku auta, praktycznie na wejściu przewodu do ECU.
Ponad to przewody- niebiesko brązowy. niebiesko żółty i brązowy- masa, znajdują się w każdym silniku 1Z, nie ważne czy ma klimę czy nie, tak więc sprawę jednego czujnika i 3 ech przewodów mamy załatwioną.
Tutaj kostka 3 pinowego czujnik temp, wraz z przewodami
Pozostają nam dwa przewody koloru niebiesko białego i niebiesko czarnego do które gdzieś się wczepia. Niebiesko czarny, to masa, pewnie zmieniająca przepust prądu w czasie wzrostu temp.
Trzeba by znaleźć taki czujnik, który ma identyczną charakterystykę jaką mają dwa piny powyżej opisanych przewodów, a wtedy myślę że nie było by problemu, aby z jednego, drogiego i dziwacznego czujnika mieć dwa dużo tańsze i działające czujniki zamontowany w np. takim króćcu <ok>
http://img09.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1630257611
FOTKI
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
takim to az magikiem nie jestemmisiekdzwon pisze:Mam nadzieję że z Twoją pomocą
wiec troche dzis popatrzylem tu i tam i wyglada na to ze jest on identyczny na pierwszy rzut oka z tym 4-pinowym (te same kolory kabli)
nie wiem czy to cos ci da ze chcesz je rozdzielic
podstawowe funkcje w nim narysowalem, odnosnie wskazan na licznik i lampke przegrzania silnika, to co nalezy do klimy cyli pin R i +, nie bede zgadywal, mozliwe ze na R jest podany plus a gdy osiagnie temperature dostaje wewnatrz czujnik mase, lub odwrotnie, np to musieliby sprawdzic ci co maja na stanie taki czujnik chociazby 4-pinowy
jak pisalem wyzej one wygladaja mi na identyczne a roznia sie tym ze ten 5pinowy ma mase we wtyczce a ten 4/3pinowy mase na obudowie, przynajmniej to mowia schematy
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
A ten czujnik 4 pinowy, to z jakiego silnika wziąć? Czy to coś jak ten z A4? http://img06.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1654116353
Może ktoś ma schemat pinów ECU z osprzętu pierburga, ale żeby były opisane piny odpowiedzialne za klimatyzację. Bo mam 3 przewody z czego dwa mniej więcej wiem gdzie wcisnąć, a jeden wisi luzem ;/
A i jak jest z charakterystyką pinu odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury na blacie? U mnie jest ciągle na przewodzie 10.12V jak przyłożę masę to wskazówka leci na max, staram się upewnić na 100%, że jest to zepsuty czujnik temp.
Zauważyłem też, że na przewód czarno niebieski idzie 12V, ale czy ma to być prąd z ECU, czy gdzieś tak podłączyć pod bezpiecznik?
Może ktoś ma schemat pinów ECU z osprzętu pierburga, ale żeby były opisane piny odpowiedzialne za klimatyzację. Bo mam 3 przewody z czego dwa mniej więcej wiem gdzie wcisnąć, a jeden wisi luzem ;/
A i jak jest z charakterystyką pinu odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury na blacie? U mnie jest ciągle na przewodzie 10.12V jak przyłożę masę to wskazówka leci na max, staram się upewnić na 100%, że jest to zepsuty czujnik temp.
Zauważyłem też, że na przewód czarno niebieski idzie 12V, ale czy ma to być prąd z ECU, czy gdzieś tak podłączyć pod bezpiecznik?
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 20:05 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1643489362 czyli to coś takiego jak ten TOPRANA z jednej aukcji?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tak, takie 4piny byly w b3/b4 glownie w wersjach z klimamisiekdzwon pisze:http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1643489362 czyli to coś takiego jak ten TOPRANA z jednej aukcji?
jest to plus po 12tym bezpiecznikumisiekdzwon pisze:przewód czarno niebieski idzie 12V,
jak jest zimny czujnik to miedzy 1 i 2 pinem masz miec okolo 300ohm, a gdy sie nagrzeje to okolo 38ohm (wg dokumentu pdf)misiekdzwon pisze:charakterystyką pinu odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury na blacie?
niestety schematu nie moge tu wrzucic jedynie rozpiske pinowamisiekdzwon pisze:Może ktoś ma schemat pinów ECU z osprzętu pierburga, ale żeby były opisane piny odpowiedzialne za klimatyzację.
pin 2 kompa silnika, kolor przewodu zielono-niebieski - na pin 4 przekaznika sprzegla klimy
pin 28 kompa silnika, kolor przewodu niebiesko-bialy, do czujnika temperatury 5pinowy, pin 3
pin 37 kompa silnika, kolor przewodu czarno-zolty, do przelacznika ukladu klimatyzacji pin 1
(wg etech)
albo jest tez tutaj w ksiazecce informacyjnej z serii SSP nr 153 http://www.vwclub.bg/~dragocl/pdf/SSP/ssp153_d1.pdf
Rozpiska pinowa czujnika 4 pinowego to prawie to samo co 6 pinowego (a w zasadzie 5) różni się tylko dodatkową masą ,ale czy to podejdzie to nie wiem,całkem możliwe że charakterystyka jest ta sama,tak na uprartego to piny z A/C i LOW coolant,da się zmostkować ,i powinno być po problemie.Jest też teoria że to czujnik odpowiadający za wsakazanie na desce rozdzielczej,ale jak mnie padł ten czujnik,to auto ledwo się pod górekę zbierało i konkretny batory za nim był (na seryjnym sterowniku),po wymianie wróciło do normy,myslę że można by się pokusić o zmianę tego dziadostwa na 3 piny,a pozostałe dwa jakoś oszukać,bo przeciez zegary nie różniły się ze względu na wersię z kimą czy nie.
pierwszy czujnik mi padł przez własna głupotę nie zauważyłem, że posiada dziurkę, że chciałem silnik umyć żeby zlokalizować wyciek ....
Po odpaleniu temperatura na zimnym silniku na wskaźniku od razu powędrowała na 110.
Drugi padł podczas mrozów po porannym odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów temperatura na wyświetlaczu 110 maska w górę a węże lekko ciepłe, tak więc jest to czujnik od wskazania temp.
Po jego wypięciu na vag'u w zakładce silnik nie pokazują się błędy, czyli raczej do sterownika silnika nie wysyła sygnałów.
Mógłby ktoś podać numery tego czujnika 4 pinowego i jakby ktoś miał rozpisany schemat instalacji??
P.S. Chodzi mi o czujnik 4 pinowy plastikowy, bo ten opisany wyżej to prawdopodobnie jest wkręcany ??
Po odpaleniu temperatura na zimnym silniku na wskaźniku od razu powędrowała na 110.
Drugi padł podczas mrozów po porannym odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów temperatura na wyświetlaczu 110 maska w górę a węże lekko ciepłe, tak więc jest to czujnik od wskazania temp.
Po jego wypięciu na vag'u w zakładce silnik nie pokazują się błędy, czyli raczej do sterownika silnika nie wysyła sygnałów.
Mógłby ktoś podać numery tego czujnika 4 pinowego i jakby ktoś miał rozpisany schemat instalacji??
P.S. Chodzi mi o czujnik 4 pinowy plastikowy, bo ten opisany wyżej to prawdopodobnie jest wkręcany ??
masz racje ale czujnik 4 pinowy ktory jest opisany wyżej to jest to czujnik wkrecany tak wiec schemat jego ma sie nijak to 4 pinowego który się blokuje na zawleczke,
ps jak by ktos mial schemat 3 pinowego to tez mógłby wrzucic
Na razie przerabianie czujnika mogę odłożyć, w sobote zakupiłem 6 pinowy po okazyjnej cenie
ps jak by ktos mial schemat 3 pinowego to tez mógłby wrzucic
Na razie przerabianie czujnika mogę odłożyć, w sobote zakupiłem 6 pinowy po okazyjnej cenie