[Coupe 2.3 20v 7a] Ustawienie rozrządu
[Coupe 2.3 20v 7a] Ustawienie rozrządu
Koledzy mam problem z rozrządem a mianowicie chce go ustawić na znaki ale nie wiem czy dobrze je czytam górny wiadomo ta kropka na zębie do wycięcia ale dolny to kreska z koła pasowego do tego palca aluminiowego czy nie ja bym ustawił tak jak na tych dwóch foto ale mój wujek mechanik ustawił mi tak że ta kreska jest za tym palcem a nie przed jak na foto i teraz mam pytanie kto ma racje.Foto czy on???
Gora bardzo latwo, jak piszesz: kropka do wciecia w pokrywie od zaworow. Dol to wciecie w kole pasowym ma isc na ten wystajacy aluminiowy palec. Wez jeszcze jakas latareczke i spojrz w otwor w skrzyni, jak rozrzad jest poprawnie ustawiony to w tym otworze dokladnie widac zero 0 wybite na kole zamachowym a dokladniej jego polowe.
http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... Vg&cad=rja
ten link odnosi sie do silnika z s2 ale wymiana jest identyczna, daj znac jak bedziesz mial jakies problemy.
http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... Vg&cad=rja
ten link odnosi sie do silnika z s2 ale wymiana jest identyczna, daj znac jak bedziesz mial jakies problemy.
Tak jak napisał Marcys_s, dół -nacięcie z koła pasowego do wypukłości na obudowie,żeby się upewnić wykręć świece pierwszego cylindra i sprawdz cienkim długim wkrętakiem czy tłok jest w górnym położeniu,co do góry to dokładnie kropka do nacieńca z osłony wałków,aparat zapłonowy też ma znacznik-jest nim naciencie i na nim musi być palec,powinieneś też wymienić łańcuszek na wałkach-tylko wtedy jest więcej rozbierania bo trzeba odkręcić kolektor ssący i pokrywe klawiatury,na kołach od łańcucha też masz kropki od strony wewnętrznej,muszą być na przeciw siebie.Koszt łancucha to jakieś 34 pln.
[ Dodano: 2011-06-08, 07:02 ]
7a musi być ustawiony idealnie na znakach <ok>
[ Dodano: 2011-06-08, 07:02 ]
7a musi być ustawiony idealnie na znakach <ok>
Teraz to już wiem co i jak
Łańcuszek już mam bo czytałem że jeśli ma trochę luzu to złom a mój miał więcej niż trochę plus do tego uszczelkę pod kolektor ssący i pod pokrywę klawiatury.
Paski do klimy itp też już są.
Co jeszcze jutro dzwonie do gościa co kupiłem auto i zapytam czy wymieniał regulator napięcia bo jak nie to też go od razu wymienię teraz mam dostęp do alternatora a lepiej teraz niż potem kombinować z braku miejsca a według mnie to i tak kwestia czasu.
Ok jak coś będzie nie hallo to będę pisał a na razie dzięki Marcys_s bo życie mi uratowałeś z tym linkiem :lol:
[ Dodano: 2011-06-12, 19:37 ]
I jest mały problem a mianowicie znak na kole zamachowym znalazłem bez problemu ale nie zgadzają mi się znaki od łańcuszka a dokładnie ustawiłem je równo względem siebie i do znaku na kole rozrządu od strony wałków który idzie do górnej krawędzi głowicy.Więc skręcam pokrywę i tu zonk znak od przodu od kółka nie jest w wycięciu od pokrywy tylko ząbek szybciej.
I teraz moje pytanie czy coś złe ustawiłem czy żeby ustawić łańcuszek łapiemy na dwa znaki względem siebie i ten od wewnętrznej strony kołka a potem przestawiamy o jeden ząb widoczny na pokrywie czy nie.Bo nawet jeśli ustawie ten znak na pokrywie co widać na foto to i tak przestawi mi się znak od łańcuszka bo zejdzie niżej niż górna linia głowicy.
Bo sam już nie wiem.
Zrobiłem dwie toto zółta kropka to wewnętrzny znak na kole
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0c ... 9b527.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b8 ... 78b9c.html
Łańcuszek już mam bo czytałem że jeśli ma trochę luzu to złom a mój miał więcej niż trochę plus do tego uszczelkę pod kolektor ssący i pod pokrywę klawiatury.
Paski do klimy itp też już są.
Co jeszcze jutro dzwonie do gościa co kupiłem auto i zapytam czy wymieniał regulator napięcia bo jak nie to też go od razu wymienię teraz mam dostęp do alternatora a lepiej teraz niż potem kombinować z braku miejsca a według mnie to i tak kwestia czasu.
Ok jak coś będzie nie hallo to będę pisał a na razie dzięki Marcys_s bo życie mi uratowałeś z tym linkiem :lol:
[ Dodano: 2011-06-12, 19:37 ]
I jest mały problem a mianowicie znak na kole zamachowym znalazłem bez problemu ale nie zgadzają mi się znaki od łańcuszka a dokładnie ustawiłem je równo względem siebie i do znaku na kole rozrządu od strony wałków który idzie do górnej krawędzi głowicy.Więc skręcam pokrywę i tu zonk znak od przodu od kółka nie jest w wycięciu od pokrywy tylko ząbek szybciej.
I teraz moje pytanie czy coś złe ustawiłem czy żeby ustawić łańcuszek łapiemy na dwa znaki względem siebie i ten od wewnętrznej strony kołka a potem przestawiamy o jeden ząb widoczny na pokrywie czy nie.Bo nawet jeśli ustawie ten znak na pokrywie co widać na foto to i tak przestawi mi się znak od łańcuszka bo zejdzie niżej niż górna linia głowicy.
Bo sam już nie wiem.
Zrobiłem dwie toto zółta kropka to wewnętrzny znak na kole
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0c ... 9b527.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b8 ... 78b9c.html
Jesli jest niewielkie odchylenie (a tak wynika ze zdjec) to nie masz sie czym martwic bo jestes w granicy bledu. Zlozylem ju pare takich silnikow i za kazdym razem chodzily jak zloto. Skoro uwazasz ze jest zle postaraj sie jeszcze przesunac walek ssacy o jeden zabek i zobaczysz jak ci to wyjdzie (dla mnie to strata czasu). Pamietaj tylko ze lancuszek jest zupelnie nowy i musi sie ulozyc i minimalnie rozciagnac.