[80/B3] Brak tylnych świateł pozycyjnych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 gru 2010, 22:42
[80/B3] Brak tylnych świateł pozycyjnych
mam problem światła mijania przednie świeco a tylne nie wie ktoś co się dzieje
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 21:32 przez chmielu2531, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 gru 2010, 22:42
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zly pomyslMalyGlodek pisze:pociągnij z pod kierownicy żółto czarna kostka tam jest pin +12 do pozycji podłącz pod niego oba światła tylne i będzie git
lepiej znalesc usterke w elektryce, niz ma sie pozniej wszystko zjarac, i nie radze omijac fabrycznych rozwiazan, mostkowania lewej strony i prawej strony pozycyjnych, tak wiem ze ci tak dziala ale to wszystko jest do czasu
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
Z całym szacunkiem kolego jeżeli podchodzi się do tematu z lutownicą i cyną zamiast skręcania kabelków czy łączenia na szybkozłączki, poza tym izoluje się rurkami termokurczliwymi zamiast taśmą izolacyjną a wszystko robi się z rozsądkiem i głową to nie ma prawa się jak to powiedziałeś "wszystko zjarać"Szara80tkaTdi pisze:zly pomyslMalyGlodek pisze:pociągnij z pod kierownicy żółto czarna kostka tam jest pin +12 do pozycji podłącz pod niego oba światła tylne i będzie git
lepiej znalesc usterke w elektryce, niz ma sie pozniej wszystko zjarac, i nie radze omijac fabrycznych rozwiazan, mostkowania lewej strony i prawej strony pozycyjnych, tak wiem ze ci tak dziala ale to wszystko jest do czasu
Poza tym prosty rachunek: w audi masz 2 strony pozycji lewa, prawa każda zabezpieczona 5A bezpiecznikiem (tak na marginesie przyczyną pożarów aut poza skrętkami taśmą izolacyjną i szybkozłączkami są jeszcze za duże bezpieczniki)
jedna strona pozycji pobiera 10W co daje przy 12V jakieś 0,8A poboru prądu w przypadku dołączenia dodatkowej pozycji tylnej wzrasta to nam do 1,25 co nie spowoduje przeciążenia instalacji nawet przy zastosowaniu do tylnych pozycji kabla 0.5.
Opisałem ten sposób bowiem światła tylne załączą się oryginalnie z przednimi razem, nie na dodatkowy magiczny przycisk, ponadto w moim przypadku uszkodzenie było na linii pomiędzy tylną a przednią kanapą co za tym idzie całe obicie i fotel kierowcy trzeba rozebrać żeby się do tego dobrać.
Dla bezpieczeństwa wystarczy tylko odłączyć oryginalne kable zasilające pozycje z tyłu a ich końce dokładnie zaizolować. Kabelek do zasilania można puścić z panelu kostek pod kierownicą przez lewy próg pod osłoną plastikową a pod kanapą tylną jest już oryginalna wiązka do której można dołączyć dodatkowy kabelek aż do świateł.
Pół godziny i zrobione.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mimo wszystko to do mnie też nie przemawia <wodka> . Ale po to są stworzone i udostępnione schematy instalacji elektrycznych samochodowych, żeby ustalić pewne standardy napraw. Owszem, może i Twój sposób jest skuteczny, ale również dobrze moglibyśmy załączać wycieraczki przyciskiem ogrzewania tylnej szyby, a radio zintegrować z światłami drogowymi :mrgreen: . Bez złośliwości, ale ten sposób wykracza poza fabryczne specyfikacje i jest to tylko i wyłącznie pójście na łatwiznę. Znam jednego gościa co jak mu wyleciała końcówka drążka kierowniczego to wbił ją z powrotem młotkiem i związał gumowym ściągaczem do bagaży i tak przejechał kilkadziesiąt kilometrów... więc wszystko się da. Jak chcecie tuningować i poprawiać fabrykę i inżynierów którzy siedzieli nad tym miesiącami i się głowili to ok, róbcie sobie pajęczynkę z kabelków, skrętki, konektorki, tasiemki izolacyjne, sznureczki :mrgreen: ... jednak niech nikt potem nie płacze, że deutchen machine spłonęła, bo zrobiło się zwarcie w "oryginalnej" instalacji.
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
Czytając ten fragment poczułem lekki zgrzyt w zębach, jeżeli czujesz potrzebę takich funkcji u siebie w pojeździe to przyjedź do mnie zrobię coś takiego u ciebie w Audi kompletnie za darmoPatrique pisze:...ale również dobrze moglibyśmy załączać wycieraczki przyciskiem ogrzewania tylnej szyby, a radio zintegrować z światłami drogowymi :mrgreen: .
Opis czynności który podałem nie jest tuningiem, ani poprawianiem fabryki i inżynierów. Jest to naprawa usterki.Patrique pisze: Jak chcecie tuningować i poprawiać fabrykę i inżynierów którzy siedzieli nad tym miesiącami i się głowili to ok, róbcie sobie pajęczynkę z kabelków, skrętki, konektorki, tasiemki izolacyjne, sznureczki
Patrique zanegowałeś mój pomysł ale instrukcji wykonania tego w inny sposób nie podałeś czyli chmielu najlepiej żeby teraz jeździł bez świateł tylnych bo mój pomysł jest zły a innego nie ma, to dla mnie śmieszne.
Odnośnie tasiemki konektorków i skrętki pisałem wcześniej doczytaj zanim będziesz pisał bo ja temu jestem równie przeciwny zapomniałeś dodać o szybkozłączkach i nie mam na myśli konektorów
Jeżeli chodzi o oryginalność instalacji elektrycznej to po co wymyślili dodatkowe gadżety jak radio gdzie trzeba przerabiać instalacje, wzmacniacze do głośników, alarmy, centralki zamków itd.- tak z ciekawości masz oryginalne seryjnie montowane radio i głośniki w audi?
Jeżeli tak zależy ci na oryginalności instalacji, jaką formę naprawy proponujesz dla złamanych kabli instalacji idącej do klapy bagażnika - w końcu instalacji nie powinno się wymieniać na nieoryginalną bo nie projektował jej inżynier.
Wylałem tu pełno ironii ale wybaczcie piszecie tylko "tak nie wolno robić od tego są schematy" ale nikt się nie pokwapi żeby koledze podpowiedzieć jak naprawić usterkę, że jak chce oryginalności musi wypruć fotel i pół obicia samochodu...
Sam wiem że mój pomysł nie jest najlepszym ale jedynym który nie jest pracochłonny i pozwala szybko naprawić usterkę tak aby oryginalnie działały pozycje razem z przełącznikiem w kierownicy a nie z przyciskiem od podgrzewania szyb...
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
MalyGlodek, wybacz, ale ja taki już jestem. Dla mnie wszystko musi być zrobione tak jak w fabryce. Może trochę pojechałem z tą opcją wycieraczek ... ale ja po prostu wolę rozebrać pół auta i wymienić uszkodzoną wiązkę elektryczną aniżeli prowadzić nowy kabel w progu czy gdziekolwiek. Sorki jeśli Cię uraziłem w jakikolwiek sposób .
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
dla mnie rowniez, chocbym mial caly dzien siedziec przy auciePatrique pisze:Dla mnie wszystko musi być zrobione tak jak w fabryce
potem sie cos zepsuje innego i znowu ciagnac kolejna garsc przewodow, bez sensu, tymbardziej ze masz wpodpisie to co zaprzecza temu, co proponujesz teraz
jak naprawiac to naprawiac, przeciez w elektryce czy mechanice nie ma cudow, jak cos niedziala, to od razu wiadomo, sa narzedzia aby do tego dojsc,
trudno tez udzielac rad na odleglosc i przez pisanie, najlepeij jest oczywiscie zerrknac osobiscie, lecz poki co forum moze jedynie nakierowac a dalej to trzeba miec minimum wiedzy swojej, albo oddac auto tym co sie znaja,
trudno tez tlumaczyc cos od podstaw, to czego sie uczyles w praktyce i teorii latami, niektorzy chca aby to przekazac w jednym zdaniu, jest to nie mozliwe
bardzo dobry argument :mrgreen:Patrique pisze:Jak chcecie tuningować i poprawiać fabrykę i inżynierów którzy siedzieli nad tym miesiącami i się głowili to ok, róbcie sobie pajęczynkę z kabelków, skrętki, konektorki, tasiemki izolacyjne, sznureczki ... jednak niech nikt potem nie płacze, że deutchen machine spłonęła, bo zrobiło się zwarcie w "oryginalnej" instalacji.
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
Dobra koledzy jak już wymieniliśmy podejścia do instalacji w naszych audiczkach, to można podsumować co kolega może zrobić żeby to sprawdzić:
chmielu2531 skoro żarówka na 100% sprawna i bezpiecznik sprawny to koniecznie sprawdź teraz zasilanie na złączu czy masz +12 i masę, choć masy jakby nie było to kierunek też by nie działał, ale profilaktycznie sprawdź, jeśli nie będziesz miał zasilania to albo sprawdź miejsce uszkodzenia kabelka zgodnie z instrukcjąSzara80tkaTdi i Patrique, lub zastosuj mój sposób na nowy kabelek w zależności od upodobania do instalacji w pojeździe
Na marginesie Szara80tkaTdi i Patrique jak będę sprzedawał swoją 80-tkę to na zainteresowanie z waszej strony nie liczę, bo moglibyście się zaplątać w wymienionej instalacji z fabrycznej na nową :mrgreen:
chmielu2531 skoro żarówka na 100% sprawna i bezpiecznik sprawny to koniecznie sprawdź teraz zasilanie na złączu czy masz +12 i masę, choć masy jakby nie było to kierunek też by nie działał, ale profilaktycznie sprawdź, jeśli nie będziesz miał zasilania to albo sprawdź miejsce uszkodzenia kabelka zgodnie z instrukcjąSzara80tkaTdi i Patrique, lub zastosuj mój sposób na nowy kabelek w zależności od upodobania do instalacji w pojeździe
Na marginesie Szara80tkaTdi i Patrique jak będę sprzedawał swoją 80-tkę to na zainteresowanie z waszej strony nie liczę, bo moglibyście się zaplątać w wymienionej instalacji z fabrycznej na nową :mrgreen: