[B4 ABK] Odklejona odma...
[B4 ABK] Odklejona odma...
Witam forumowiczów,
Mam taki nietypowy problem. Szukałem przyczyn nierównej pracy silnika - no i jakby znalazłem. Okazało się że odma "odkleiła" się od pokrywy zaworów i przez to ssał za dużo powietrza i przygasał. Myślałem że kupno używanej odmy załatwi problem ale...żadna nie ma tej końcówki czyli trzeba by kupić całą pokrywę zaworów itd.
Dlatego mam pytanie, czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie jak to przymocować z powrotem na miejsce?
Foto:
[center]
[/center]
Mam taki nietypowy problem. Szukałem przyczyn nierównej pracy silnika - no i jakby znalazłem. Okazało się że odma "odkleiła" się od pokrywy zaworów i przez to ssał za dużo powietrza i przygasał. Myślałem że kupno używanej odmy załatwi problem ale...żadna nie ma tej końcówki czyli trzeba by kupić całą pokrywę zaworów itd.
Dlatego mam pytanie, czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie jak to przymocować z powrotem na miejsce?
Foto:
[center]
[/center]
gringo_xp, Wystarczy wymienić uszczelkę odmy w pokrywie zaworów. Niestety nic nie znalazłem w języku polskim http://www.worldimpex.com/parts/german- ... 40808.html
olapiotr Nie wiedziałem ze to jest osobna część - i to jeszcze w produkcji. Przyjrzę się tej stronie. Może da się to zamówić.
mati86. Dziękuję za pomysł. Myślę że najpierw to spróbuję. Kupię kawałek gumy który wchodzi do środka na styk i spróbuję jakoś "zgrzać" to punktowo z tym co zostało.
EDIT:
Ta uszczelka kosztuje na tej stronie 5$...ale najtańsza przesyłka 95$ :cry:
Zostaje poszukanie kawałka gumowego węża albo zdobycie jej na szrocie.
Tak czy siak dziękuję za pomoc. Na pewno coś teraz wykombinuję.
Pozdrawiam.
mati86. Dziękuję za pomysł. Myślę że najpierw to spróbuję. Kupię kawałek gumy który wchodzi do środka na styk i spróbuję jakoś "zgrzać" to punktowo z tym co zostało.
EDIT:
Ta uszczelka kosztuje na tej stronie 5$...ale najtańsza przesyłka 95$ :cry:
Zostaje poszukanie kawałka gumowego węża albo zdobycie jej na szrocie.
Tak czy siak dziękuję za pomoc. Na pewno coś teraz wykombinuję.
Pozdrawiam.
w intercarsie kosztuje 6.96 PLN
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... ¬itle=1
nr czesci 028-103-500
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... ¬itle=1
nr czesci 028-103-500
pewnie miales jeszcze ori i sie urwala orginalna ma w srodku metal i jest duzo wytrzymalsza jak zamienniki ktore nie sa juz wzmacniane metalowa rurka w srodku tylko jest sama guma
Nie ma sensu kupywania zamiennika bo szybko ci sie rozleci tylko zamow sobie w aso koszt smieszny na fotkach widze ze boczne przewody te krotkie tez masz w kiepskim stanie wiec nie zaszkodzi zamowic wszystkiego w aso te boczne to koszt ok 30 złza sztuke bo zwykle olejowe sa duzo sztywniesze jak ori i beda ci pekac
jak cos pisz na pw to pomoge bo temat przerabialem
Pozdrawiam
Nie ma sensu kupywania zamiennika bo szybko ci sie rozleci tylko zamow sobie w aso koszt smieszny na fotkach widze ze boczne przewody te krotkie tez masz w kiepskim stanie wiec nie zaszkodzi zamowic wszystkiego w aso te boczne to koszt ok 30 złza sztuke bo zwykle olejowe sa duzo sztywniesze jak ori i beda ci pekac
jak cos pisz na pw to pomoge bo temat przerabialem
Pozdrawiam
Hmm, Lucazzz dał linka do IC i już tam miałem jechać bo mam zaledwie 5 min drogi ale... skoro jest ona kiepskiej jakości to może rzeczywiście zamówić w ASO skoro majątek nie kosztuje.
tomek1982 Przewodu na ori nie będę wymieniał bo ten przewód do odmy musi być trochę skręcony albo skrócony ponieważ mam zamontowany pierścień anty-wybuchowy (dla LPG II generacji ) w dolocie a to powoduje jego "rozepchanie" i prosty przewód ori na pewno by nie pasował.
Skoro trzeba wymienić, to w sklepie kupię kawałek przewodu gumowego o takiej samej średnicy tylko krótszy i będzie OK.
Dziękuję i pozdrawiam
tomek1982 Przewodu na ori nie będę wymieniał bo ten przewód do odmy musi być trochę skręcony albo skrócony ponieważ mam zamontowany pierścień anty-wybuchowy (dla LPG II generacji ) w dolocie a to powoduje jego "rozepchanie" i prosty przewód ori na pewno by nie pasował.
Skoro trzeba wymienić, to w sklepie kupię kawałek przewodu gumowego o takiej samej średnicy tylko krótszy i będzie OK.
Dziękuję i pozdrawiam
gringo_xp, a nie miałeś czasami problemów z falującymi obrotami jak na tym filmiku ?:
Bo ja już jeżdżę 4 lata i nie wiem co to może być do końca jedynie co mechanior powiedział, że za dużo powietrza dostaje i tak falują, albo źle zapłon ustawiony ale żadnych zaników w mocy nie mam - dość ładnie się zbiera.. :oops:
Bo ja już jeżdżę 4 lata i nie wiem co to może być do końca jedynie co mechanior powiedział, że za dużo powietrza dostaje i tak falują, albo źle zapłon ustawiony ale żadnych zaników w mocy nie mam - dość ładnie się zbiera.. :oops:
Prestige Na początku jak kupiłem to obroty falowały od 950-1500 na jałowym. Podłączyłem VAG-a. Rezultat - uszkodzony TPS, wymieniłem na używany. Z grubsza pomogło. Przeczyściłem krokowiec takim płynem odtłuszczającym i było jeszcze lepiej. W między czasie wymieniłem przekaźnik NR 30 który jest w komorze pod kierownicą oraz niebieski czujnik temperatury na króćcu wodnym.
Aha jeszcze wymieniłem gumowy wężyk który jest po prawej stronie przepustnicy, który idzie do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (o ile pamiętam) bo był cały spękany.
[center]Foto(stary wężyk):
[/center]
Przed tą usterką z uszczelką odmy, po tych zabiegach na Pb obrotomierz stał w miejscu. Na LPG zresztą też, tylko na słuch trochę lepiej powinno być ale LPG to inny temat.
Pozdrawiam
Aha jeszcze wymieniłem gumowy wężyk który jest po prawej stronie przepustnicy, który idzie do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej (o ile pamiętam) bo był cały spękany.
[center]Foto(stary wężyk):
[/center]
Przed tą usterką z uszczelką odmy, po tych zabiegach na Pb obrotomierz stał w miejscu. Na LPG zresztą też, tylko na słuch trochę lepiej powinno być ale LPG to inny temat.
Pozdrawiam
wracając do tej uszczelki dolnej odmy...
sam wymieniłem trzy razy i wciąż pęka. Kupowałem czerwone nawet ( niby mocniejsze) ale to raczej zamienniki...
spróbuje zamówić ori może sie uda....
a tak na boku,czy uzywacie jakiś narzedzi do jej zakładania? bo wchodzi dość ciasno w dekiel raz pomagałem sobie srubokretem po czym stwierdziłem ze mogłem ją nieświadomie naderwać, drugim razem pomeczyłem sie bez narzędzi ale też pękła...
oczywiście wzmacniane wszystkie tą metalową rurką...
pzdr.
sam wymieniłem trzy razy i wciąż pęka. Kupowałem czerwone nawet ( niby mocniejsze) ale to raczej zamienniki...
spróbuje zamówić ori może sie uda....
a tak na boku,czy uzywacie jakiś narzedzi do jej zakładania? bo wchodzi dość ciasno w dekiel raz pomagałem sobie srubokretem po czym stwierdziłem ze mogłem ją nieświadomie naderwać, drugim razem pomeczyłem sie bez narzędzi ale też pękła...
oczywiście wzmacniane wszystkie tą metalową rurką...
pzdr.
Lenio21, Ja zanim zdecydowałem się zadzwonić do ASO i zapytać o nią, poszedłem jeszcze do "mojego" pobliskiego sklepu. Bez problemu ją znależli bo taka sama uszczelka jest stosowana dla 1.9 TDI. Zapłaciłem... 2.99 zł
Wprawdzie jest raczej bez jakiegoś wzmocnienia (przynajmniej nie wyczuwam) ale pasowała idealnie i nic nie pęka, trzyma do dziś.
Pozdrawiam
Wprawdzie jest raczej bez jakiegoś wzmocnienia (przynajmniej nie wyczuwam) ale pasowała idealnie i nic nie pęka, trzyma do dziś.
Pozdrawiam