Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2.0 ABK lpg] II generacja Bingo S4

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 cze 2011, 21:09

gringo_xp pisze:Zaawansowane ustawienia krokowca :
Ustawienie ekstremalnie ekonomiczne, szybkie zamykanie wolne otwieranie.
Jeśli byś ustawił "Korekcję szybkości otwierania przy dużym obciążeniu" i "Korekcję szybkości zamykania przy dużym obciążeniu" na +5 to powinien szybciej reagować na dodanie gazu.
W dwóch pierwszych kratkach możesz ustawić na próbę szybkości 0 i zobaczyć czy sonda na gazie będzie szybciej falowała.


Co do pracy sondy na benzynie, wygląda to niewesoło, strasznie słabo faluje i ze zbyt małą częstotliwością. Silnik był rozgrzany jak robiłeś te screenshoty?
A tak ogólnie wygląda jakby sonda się kończyła.
gringo_xp pisze:Zauważyłem że na gazie na jałowych obrotach chodzi cicho i spokojnie natomiast na Pb chodzi jakby trochę "nerwowo" - czuć lekkie nieregularne wstrząsy. Może mieć na to wpływ niedawna wymiana cewki ?
Układ zapłonowy masz sprawny skoro lepiej chodzi na gazie.

Sprawdziłbym VAGiem czy to słabe folowanie nie jest wynikiem innego uszkodzenia, jeśli odczyty w blokach pomiarowych wyjdą OK, to trzeba by zająć się sondą.

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 06 cze 2011, 22:44

Jutro sprawdzę te nowe ustawienia dla krokowca. Na benzynie się lepiej zbiera i szybciej reaguje - to fakt. Może poprawi się falowanie sondy. Silnik miał 70 st bo jechałem tylko kawałek na placyk.

Co do błędów to trzy dni temu sprawdzałem - błędów brak.

Falowanie to już nie jest - było po zakupie (między 950 a 1500 obr), teraz obrotomierz stoi w miejscu. Chodzi mi po głowie czy zapłon jest dobrze ustawiony - może zapłony wypadają. Nie wiem jak to sprawdzić... Jakoś szczególnie mnie to nie drażni, bo większość czasu używam LPG, a tam jest w porządku.

Układ zapłonowy musi być OK :P bo w zeszłym miesiąca wymieniłem świece, kopułkę, palec a to okazało się ze cewka pad(ł)a...

Dodam tak na marginesie że średnie spalanie LPG to 11,25 l / 100 km.

[ Dodano: 2011-06-08, 16:40 ]
A więc tak:
Twoje przewidywania się sprawdziły co do sondy. Byłem w międzyczasie na regulacji gazu i wprawdzie Pan gazownik powiedział że ustawienia gazu są OK ale za to sonda ledwo co oscyluje i działa w minimalnym zakresie, także trzeba będzie pomyśleć nad wymianą.

Co do zaawansowanych ustawień krokowca, to zmieniłem te wartość na "0", a te dolne na +5.
Rzeczywiści reakcja na gaz jest wyczuwalnie lepsza, ale jest jeden minus, zdecydowanie wolniej wytraca prędkość przy hamowaniu silnikiem...

Zobaczę jeszcze jak będzie ze spalaniem, najwyżej coś jeszcze pozmieniam w tych ustawieniach.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 cze 2011, 12:22

gringo_xp pisze:Rzeczywiści reakcja na gaz jest wyczuwalnie lepsza, ale jest jeden minus, zdecydowanie wolniej wytraca prędkość przy hamowaniu silnikiem...
Można by spróbować użyć opcji cut-off aby to zminimalizować. Tylko chyba masz nie podłączony albo nieodpowiednio podłączony TPS (czujnik otwarcia przepustnicy) bo na twoich screenach widzę że cały czas jest 0,96V. A przy tej opcji ważne jest aby się zmieniła wartość choć po najlżejszym dotknięciu pedału gazu.
gringo_xp pisze:Zobaczę jeszcze jak będzie ze spalaniem, najwyżej coś jeszcze pozmieniam w tych ustawieniach.
Jeszcze ponoć można ustawić mniejszą wartośc przy "Punkt neutralny lambdy" aby zmniejszyć spalanie.

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 11 cze 2011, 12:07

No właśnie zauważyłem że ta wartość stoi cały czas w miejscu. Muszę poszukać jak to jest podłączone i ewentualnie poprawić. Spróbuję też podłączyć jakiś czujnik temperatury bo chyba go w ogóle nie ma i pokazuje "0" stopni non stop. W tym tygodniu jak będę miał czas to posprawdzam co i jak.

"Punkt neutralny lambdy" na razie zostawię jak jest, nie chcę aż tak eksperymentować.

[ Dodano: 2011-06-20, 19:30 ]
Miałem troszkę czasu wolnego więc porobiłem co nieco.

Kupiłem w sklepie termistor 2.8 kOhm i podłączyłem do różowego kabelka z centralki. Element przymocowałem do parownika. Ekekt poniżej :)
Jedyne co zauważyłem to przekłamanie o jakieś 8-10 stopni (za dużo).

Obrazek

Podłączyłem również przewód do TPS-a (środkowy, chyba biało-brązowy)
Trochę niepokoją mnie wartośći: 0,9 na jałowym i 4,3 wciśnięty do "dechy" - tak ma być ?

Obrazek

Obrazek

I ostatnia sprawa:
Włączyłem opcję cuf-off, działa chyba tak jak powinno.
Znalazłem jeszcze opcję skok ATT, na zdjęciu są wartości domyślne - ktoś może powiedzieć jak to się ustawia ?

Obrazek

Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2011, 00:30

gringo_xp pisze:Trochę niepokoją mnie wartośći: 0,9 na jałowym i 4,3 wciśnięty do "dechy" - tak ma być ?
Tak, mnie więcej tak. A zmienia się w miarę płynnie czy w pewnym momencie skacze do 4,3?
gringo_xp pisze:Znalazłem jeszcze opcję skok ATT, na zdjęciu są wartości domyślne - ktoś może powiedzieć jak to się ustawia ?
Tak aby najlepiej szedł po wciśnięciu gazu do deski, jak masz dobry parownik ta funkcja może być niepotrzebna.

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Sonda Lambda

Post autor: gringo_xp » 29 cze 2011, 19:39

A zmienia się w miarę płynnie czy w pewnym momencie skacze do 4,3?
Raczej płynnie - nagrałem filmik:

Skok ATT ustawiłem na 140 przy 4 V.

Nagrałem jeszcze filmiki z krótkiej trasy (na jednej jesst pokazany jak działa Cuf-Off a na drugim są przebiegi z oscyloskopu)


(oscyloskop)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl