[B4 2,0 abk] wylacza sie podczas jazdy
[B4 2,0 abk] wylacza sie podczas jazdy
witam wszystkich, mam maly problem od wczoraj. przejechalem chyba z 40 km po czym wylaczylem auto na 3 minuty odpalilem i odjechalem. po przejechaniu moze 3 km silnik nagle sie wylaczyl. dodam tylko, ze auto nie bylo na luzie tylko caly czas bylo na biegu (pomijam fakt, ze byl to szczery las i 1 w nocy) po godzinie udalo mi sie odpalic auto na pych. lecz gdy podjechalem pod dom (moze 6 km. to pod brama znowu sie wylaczyl. sam od siebie. dzisiaj dojechalem do pracy i na parkingu znowu sam sie wylaczyl. wszelkie proby krecenia silnikiem sie nie powiodly. rozrusznik kreci ale nic nie zalapuje. czy ktops ial podobny problem? co to moze byc?
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 16:58 przez kyto, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Hall - czujnik halla informujący ECU (komputer autka) o położeniu wału. Nie pamiętam w tej chwili gdzie jest umieszczony w ABK (a nie mam teraz jak sprawdzić). Ale chyba standardowo przy rozdzielaczu zapłonu. Na podstawie impulsów z tego czujnika moduł generuje impulsy zapłonowe do cewki.
Gdyby immo działał jak należy to pewnie tak, ale jak coś z nim nie teges to wcale nie musi.
Gdyby immo działał jak należy to pewnie tak, ale jak coś z nim nie teges to wcale nie musi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
ale jagby ta kostka nie łaczyla to nawet by nie bylo kontrolek ani krecenia rozrusznika ! wiec to raczej nie to ! ale myśle że to raczej ten przekaźnik 30 albo hallotron !Deneb pisze:To co koledzy piszą się zgadza , przekaźnik 30 lub hallotron, jeszcze jest jedna możliwość która wystąpiła u mojego kolegi mianowicie kostka stacyjki miała luzy na stykach wewnątrz i poprostu auto gasło od razu.
Hall jest tak jak napisał Danek przy aparacie/rozdzielaczu.
najgorsze jest to, ze teraz wszystko jest ok;/ wolalbym zeby to sie zepsulo; wymienilbym to i spokoj. a teraz nie wiem. nawet nie mam co podjezdzac do serwisu bo co mi powiedza?? podlacza do kompa i wadome, ze teraz im nic nie pokaze. a poki co auto chodzi bez zarzutu;/
przekaznik 30 sprawdzalem, wyglada, ze jest w porzadku. auto mi sie wylaczylo podczas jazdy, ale swiatla, radio i nawiew wciaz dzialaly. nie wylaczyly sie nawet na moment. zapalily sie kontrolki i koniec
[ Dodano: 2007-09-17, 20:14 ]
mechanik mi powiedzial, ze sa 3 opcje...albo cewka, albo czujnik halla albo modul przy cewce. mam do was pytanie, czy przy montazu kazdej z tych rzeczy potrzebvne jest jakies podpiecie do kompa?? czy po prostu wymontowac stare, zamontowac nowe i odpalac?
[ Dodano: 2007-09-18, 14:35 ]
ok usterka chyba zostala wykryta. poprzedni wlasciciel prawdopodobnie wymienial modul zaplonowy wraz z cewka i wsadzil tam inny nizeli powinien byc. co wiazalo sie z laczeniem kabli do siebie, niestety zrobil to nie profesjonalnie i jeden z tych kabelkow byl luzny. dzisiaj zauwazyl to mechanik. wlasnie to lutuje. mam nadzieje, ze to wlasnie to bylo przyczyna wylaczania sie co jakis czas silnika podczas jazdy
przekaznik 30 sprawdzalem, wyglada, ze jest w porzadku. auto mi sie wylaczylo podczas jazdy, ale swiatla, radio i nawiew wciaz dzialaly. nie wylaczyly sie nawet na moment. zapalily sie kontrolki i koniec
[ Dodano: 2007-09-17, 20:14 ]
mechanik mi powiedzial, ze sa 3 opcje...albo cewka, albo czujnik halla albo modul przy cewce. mam do was pytanie, czy przy montazu kazdej z tych rzeczy potrzebvne jest jakies podpiecie do kompa?? czy po prostu wymontowac stare, zamontowac nowe i odpalac?
[ Dodano: 2007-09-18, 14:35 ]
ok usterka chyba zostala wykryta. poprzedni wlasciciel prawdopodobnie wymienial modul zaplonowy wraz z cewka i wsadzil tam inny nizeli powinien byc. co wiazalo sie z laczeniem kabli do siebie, niestety zrobil to nie profesjonalnie i jeden z tych kabelkow byl luzny. dzisiaj zauwazyl to mechanik. wlasnie to lutuje. mam nadzieje, ze to wlasnie to bylo przyczyna wylaczania sie co jakis czas silnika podczas jazdy