Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,6 ABC] B4 avant auto się zalewa

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

[2,6 ABC] B4 avant auto się zalewa

Post autor: michas » 14 cze 2011, 10:36

Witam wszystkich.
Szukałem znalazłem podobne tematy ale nie dokładnie to samo.

A więc tak. W aucie jest problem ze spalaniem, auto ma zbyt bogatą miesznkę (czuć specyficzny zapach z wydechu). Na początek zostały wymienione świece i przewody (świece miały czarne opkopcone elektrody). Zrobiona diagnostyka komputerowa która nie wykazała żadnych błędów(a nawet że wszystko jest w należytym pożądku) . Sondy lambda sprawne wymienione przez poprzedniego właściciela wyglądaja na nowe. W aucie brak katalizatora ale sondy są z podgrzewaniem a więc nie powinno to sprawiać większego problemu(chyba że się myle). Auto ciężko odpala tak jak by się zalewało po przegazowaniu strzela w wydech, ma kipską moc. Dodatkowo pojawił się problem z automatem, coś dzieje się z biegami dokładniej z 3 biegiem, najpierw skrzynia się wysprzęgla silnik automatycznie idzie w obroty i potem z szarpnieciem zaskakuje bieg.( w skrzyni wymieniono olej i filtr). Nieeiwm czy ma to związek ze złą pracą silnika.

Proszę o jakieś podpowiedzi bo brak mi już pomysłów.

Ostani pomysł to uszkodzone wtryskiwacze, pytanie jak sprawdzić czy są dobre? Paliwo rozpylają ale czy dobrze?

Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 cze 2011, 12:02

A rozrząd był sprawdzany ?

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 14 cze 2011, 12:12

Cześć,

A diagnostyka komputerowa polegała na sprawdzeniu błędów, czy może jakieś inne parametry były sprawdzane?

Jaką wartość pokazywał Tobie czujnik temperatury zasysanego powietrza?

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 14 cze 2011, 12:29

rozrząd nie był sprawdzany

temp. zasysanego powietrza 30 stopni

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 cze 2011, 13:40

Proponuje na początek sprawdzić ustawienie rozrządu, ciśnienie paliwa i czujnik temperatury. Może czujnik zaniża wartość i ECU wzbogaca mieszankę i stąd zalewanie świec, ale na początek rozrząd.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 14 cze 2011, 14:29

potencjometr przepustnicy wplywa na dzialanie silnika jak i automatu

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 cze 2011, 17:53

Ecu nigdy nie wzbogaci mieszanki tak ze zakopci swiece, jesli odczyta błędna rezystabncję czujnika przejdzie w tryb closed loop.

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 14 cze 2011, 18:38

ok ma może ktoś schemat ustawienia rozrządu?
i informacje jaką temp powinien wskazywać czujnik temp zasysanego powietrza?

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 14 cze 2011, 19:11

michas pisze:jaką temp powinien wskazywać czujnik temp zasysanego powietrza?
Mi przy rozgrzanym silniku Vag-com pokazuje 48*C. Spalanie w normie.

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 15 cze 2011, 14:10

I jak z tym rorządem ma ktos schemat ustawienia?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 cze 2011, 14:30

Ciężko poszukać:
https://audi80.pl/80-aah-quattro-roz ... t45667.htm
https://audi80.pl/b4-abc-ponowne-ust ... t27407.htm
https://audi80.pl/80-b4-aah-wymiana- ... t26908.htm

Bez blokad aby skontrolować wzrokowo, możesz ustawić wał w GMP trzeciego cylindra (zaznaczone na kole pasowym). I popatrzeć czy masz dziurki na "blaszkach" na które zakłada się blokadę w jednej linii (poziomej).

michas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 21 sty 2007, 14:28

Post autor: michas » 17 cze 2011, 13:34

Wielkie dzięki.

kolux007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 23 sty 2009, 00:36

Post autor: kolux007 » 17 cze 2011, 19:48

Miałem podobnie, sprawdź wężyk od map sensora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl