[b3 2.0 3a] buczy pompa paliwa dziwna sprawa
[b3 2.0 3a] buczy pompa paliwa dziwna sprawa
Witam mam taki problem już od dłuższego czasu z pompą paliwa a mianowicie przy jeździe w cyklu miejskim pompa strasznie buczy i słychać tak jakby chodziła raz na wysokich obrotach i przechodziła w niskie i odwrotnie taki ma odgłos a gdy auto chodzi na wolnych obrotach i pompa tak buczy gdy się włączy światła to słychać jakby ją przymuliło a gdy się wyłączy światła to wraca do wcześniejszych odgłosów. Czy to jest spowodowane tym ze pompa siada czy może jest jakiś regulator napięcia na pompę albo jakiś regulator ciśnienia. Pompa ma 3 lata jest na niej nalepka Proszę o jakieś odpowiedzi w tej kwestii. Pozdrawiam
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Moja pompa buczała do czasu... :-o Na 10 litrów paliwa wlałem około 200ml oleju napędowego i przestała buczeć <ok> . Mnie się wydaje, że odzywanie się pompy paliwa świadczy przede wszystkim o tym, że nie była dobrze smarowana. Nie jeździł kolega ze zbyt niskim stanem paliwa? Instalacja LPG jest na pokładzie?
Tez sie przyłączę do tego pytania. U meni w czasie jazdy prawie cały czas od tyłu słychać buczenie, niezależnie od tego czy jadę na benzynie czy na LPG.kubagaco pisze:benzyna bez gazu a niski poziom paliwa czasami się zdarzał ale nie wiem czy to coś ma do rzeczy ponieważ pompa paliwa jest na zewnątrz gdyby była w baku to zgoda mogła by paść gdyby było jeżdżone z niskim stanem paliwa
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No a co... nie może? :mrgreen:olapiotr pisze:19remik78, W podpisie masz 1Z czyli diesla i jeździsz nim na gazie :shock:
To tak żartem. Kolego może sprostuj o jaki chodzi Ci samochód - tj. z jakim silnikiem (oznaczenie). Co do użytkowników aut z instalacją LPG, osobiście polecam założenie odcinki pompy paliwa na czas pracy gazowni. Plusy? Hmm mniejszy pobór prądu, dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, dłuższa żywotność samej pompy. Minusy? Trzeba pamiętać o jej włączeniu przed przełączeniem z powrotem na PB.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
To zależy, ori pompa jest naprawdę wytrzymała. Znajomy w 1.8 JN ma tendencję do wyjeżdżania paliwa do zera. Pompa mu już wyje nie miłosiernie, a i tak działa <ok> .keczy pisze:Panowie, jak wam "buczy" pompa to ja po prostu wymiencie, patenty z wygluszaniem pojda na marne bo predzej czy pozniej, i tak sie pompa rozsypie :roll: Sprawna nie przytarta pompa pracuje na tyle cicho, ze jej nie slychac.
Jedynie od czasu do czasu przepala myu bezpiecznik od pompy (podejrzewam, że zatarte tuleje wirnika zwiększają opór i tym samym jest większe obciążenie dla instalacji.
Jedno jest pewne; ni należy kupować chińskich zamienników pomp :mrgreen: . Lepiej wymienić na używaną ori z jakiegoś anglika, czy innego sprawnego dawcy.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Nie jest to zbyt roztropne posunięcie, gdyż np. w ABK podobno benzyna w obiegu chłodzi wtryskiwacze czy coś tam, także w trakcie pracy na LPG tez jest potrzebne.Patrique pisze:Co do użytkowników aut z instalacją LPG, osobiście polecam założenie odcinki pompy paliwa na czas pracy gazowni. Plusy? Hmm mniejszy pobór prądu, dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, dłuższa żywotność samej pompy. Minusy? Trzeba pamiętać o jej włączeniu przed przełączeniem z powrotem na PB.
A jeśli pompka Ci buczy to nie martw się - niedługo przestanie buczeć. Całkiem