[B4 1.9TDI 1Z] DETONACJA PODUSZKI PO ZAPŁONIE
[B4 1.9TDI 1Z] DETONACJA PODUSZKI PO ZAPŁONIE
Mam parobem dziś rano chcą wsiąść do auta przekręciłem kluczyk do momentu uzyskania zapłonu i pochwiki wystrzeliła poduszka powietrzna kierowcy boczna jest cała, byłem w szoku przecież co mogło podać sygnał na poduszkę, pomijając fakt, że mi oko rozwaliło i krew z nosa poszła. Dodam, że dzień wcześniej wyciągałem chłodnicę klimatyzacji gdyż była nie szczelna, poskładałem wszytko do kupy i pojechałem do domu wszytko było ok pół dnia jeździłem bez nie spodzianek. Po nocy jak wstałem rano chciałem ruszyć i doszło do zapłonu poduszki. Gdzie są w audi czujniki zderzeniowe?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Przykra sprawa kolego, mam nadzieje, że z okiem wszystko w porządku. Jedyne powodem odpalenia poduszki, który przychodzi na myśl, jest jakieś zwarcie w obwodzie. Zabawa z chłodnicą, nie ma tu nic do tego. Moduł, a zarazem czujnik, znajduje się na tunelu środkowym, na wysokości pokręteł nawiewu/panelu klimatronika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest przykręcony do tunelu po radiem, pokrętłami (EDIT: Irek ubiegł mnie kilka sekund)... Chyba jest tam jak w Passacie B5, A4 B5 moduł sterujący pracą poduszek zintegrowany z czujnikiem zderzenia.pancurp10 pisze:Gdzie są w audi czujniki zderzeniowe?
Teraz musisz kupić nową poduszkę, i wymienić ten moduł z czujnikiem zderzenia. Albo skasować crash-data ale to niezbyt legalne, bezpieczne i tym bardziej nie ufał był temu modułowi po tym numerze.
Swoją drogą ciekawe czy zarejestrował on crash-data (czyli tak jakby wykrył zderzenia) czy odpalenie miało inne podłoże.
skoro się zaintersowaliscie moim tematem to tak, jak ja kupiłem audi nie miala wogle puduszki po mojej stronie a vag pokazywal ze sa zarejestrowane dane o wypadku, kupilem poduszke zalozylem podpielem kable i tyle poduszka nie wystrzeliwala i myslalem ze system jest zablokowany skoro komp airbag ma zerejestrowane dane o wypadku, więc boję się teraz czy jak założę poduszkę czy znów ona nie odpali, strach pomyśleć jak by miała wypalić podczas jazdy, czyli twierdzicie że czujnik który jest odpowiedzialny za otwarcie poduszki znajduje się w komputerze airbag w tunelu za popielniczka, dobrze rozumie.
Najgorsze, że oko mnie tak nawala, że masakra bo podobno często zostaje uszkodzona rogówka przez poduszkę.
[ Dodano: 2011-06-17, 23:43 ]
z tym zwarciem w obwodzie poduszka jest zasilana chyba 12v w chwili zderzenia dostaje 24v do odpalenie pirotechnicznego zapalnika, więc zwarcie raczej by chyba nie spowodowało jesli tak proszę opisać mi to zjawisko
Najgorsze, że oko mnie tak nawala, że masakra bo podobno często zostaje uszkodzona rogówka przez poduszkę.
[ Dodano: 2011-06-17, 23:43 ]
z tym zwarciem w obwodzie poduszka jest zasilana chyba 12v w chwili zderzenia dostaje 24v do odpalenie pirotechnicznego zapalnika, więc zwarcie raczej by chyba nie spowodowało jesli tak proszę opisać mi to zjawisko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja bym od proponował wymienić ten komputer poduszek na taki sam tylko z niepowypadkowego auta. Jak wcześniej pisałem na ShoutBoxie podobnie miała koleżanka siostry. Auto miało wypadek w którym poduszka nie odpaliła, ale wystrzeliła kilka tygodni później przy wjeżdżaniu na krawężnik efektem wystrzału było wstrząśnienie mózgu.
Ciekawe czemu nie odpaliła poduszka pasażera czyżby w Audi 80 czujnik w siedzeniu... Widziałem Passata B5 po wypadku, na fotelu pasażera leżały tylko jajka ale obie poduszki odpaliły.
Nawet badałem kostki dwóch foteli z Passata B5 miernikiem aby znaleźć wyjście z czujnika nacisku.
Może masz tam rezystor zamiast poduchy.
Ciekawe czemu nie odpaliła poduszka pasażera czyżby w Audi 80 czujnik w siedzeniu... Widziałem Passata B5 po wypadku, na fotelu pasażera leżały tylko jajka ale obie poduszki odpaliły.
Nawet badałem kostki dwóch foteli z Passata B5 miernikiem aby znaleźć wyjście z czujnika nacisku.
Może masz tam rezystor zamiast poduchy.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 23:51 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
No to teraz wszystko jasne.pancurp10 pisze:jak ja kupiłem audi nie miala wogle puduszki po mojej stronie a vag pokazywal ze sa zarejestrowane dane o wypadku, kupilem poduszke zalozylem podpielem kable i tyle poduszka nie wystrzeliwala i myslalem ze system jest zablokowany skoro komp airbag ma zerejestrowane dane o wypadku
Drugi raz już chyba tego błędu nie popełnisz? Razem z nową poduszką musisz kupić sprawny moduł i taśmę pod kierownicę.pancurp10 pisze:boję się teraz czy jak założę poduszkę czy znów ona nie odpali
Tak, dobrze.czujnik który jest odpowiedzialny za otwarcie poduszki znajduje się w komputerze airbag w tunelu za popielniczka, dobrze rozumie.
Raczej tylko wtedy, gdy poduszka wypala Ci w twarz, a nie jak głowa uderza w poduszkę.pancurp10 pisze:podobno często zostaje uszkodzona rogówka przez poduszkę.
tak wtyczka jest stopiona ale ja wyciągnąłem i kable nie maja zwarcia są tam dwa kable i na końcu taka sprężynka. Mierzyłem prąd jaki jest przy wtyczce i jest tam 2.5V tylko sprawdzałem też przejście na taśmie i wydaje się jak by te kable były złączone jak by na zwarciu były ale przejcie jest od wtyczki do wtyczki. Nie wiecie jakie powinno być napięcie w stanie gotowości? niby ma być 12v a podczas wystrzału 24 ale to czytałem na temat samochodu Toyota.