Zobaczymy. Wygłuszenie nic mnie nie będzie kosztować, co najwyżej trochę pracy, więc od tego zacznę. Zobaczymy jaki będzie efekt i wtedy będę kombinował dalej.mody86 pisze:możesz też wygłuszyć puszkę tylko tak jak wyżej pisałem jeżeli się wzbudza tłumik to wiadomo wygłuszeniem puszki tego nie "uratujesz"
[All] Modyfikacja wydechu - co zrobić aby ładnie brzmiał?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no tak, tylko ja od pierwszej mojej wypowiedzi odpowiadam na pytanie co zrobić, trzeba tylko czytać wszystko a nie to co się chce.mody86 pisze:Dyskusja jest o wszystkim i o niczym Labiel chciał uzyskać info co zrobić żeby mu nie pierdziało a dyskusja zeszła na lekcje fizyki itd.
pewnie że się da, ale trzeba to robić z głową a nie tnąc jak leci. glebę też można zrobić tnąc zwoje a później pisać posty, że amor nie wydaje.Labiel pisze:Ale niech na siłę nie próbuje przekonać że fabryki nie da się poprawić
We wszystkim co jest związane z wyglądem pełen profesjonalizm, a jak torchę mechaniki to już powrót do przeszłości i rozwiązania czternastolatków.
Gdyby to wszystko było takie logiczne i do rozwiązania na chłopski rozum to już 100 lat temu mieli byśmy wysokoobrotowe silniki doładowane o sprawności 55%, jendak 100 lat trwało a wciąż się rozwija. A kolega Labiel wyciął sobie bo mu się wydawało, że przeszkadza a teraz powiedz mu jak zrobić żeby nie pierdziało.
Na początku czytając ten temat pomyślałem sobie - kuźwa co za gość, robi coś naprawdę z jajem, ale okazało się, że zamiast robić coś z jajem to są jaja.
Kurde no po ludzku nie da się wziąć na chłopski rozum fizyki falowej i mechaniki płynów, nie da się tego połączyć "na logikę" Trzeba trochę wiedzieć a przynajmniej potrafić zrozumieć skąd są problemy.
To nie lekcja fizyki tylko teoria w praktyce. Dźwięk to fala mechaniczna wytwarzana przez strumień gazu, w momencie gdy gazy przekraczają prędkość dźwięku opuszczając cylinder. Wygłuszenie tego dźwięku odbywa się poprzez wytworzenie w tłumiku fal o przeciwnej amplitudzie i nałożeniu ich na siebie...
No jeśli ktoś potrafi to wziąć na logikę to padam na kolana.
Ja tam mało wiem. Miałem tylko B4 ABC, B5 ACK, siedziałem pod B4AAH, B5 AAH i V8 3,6... w żadnym z nich nie było X-a fabrycznie..sagem pisze:scob, albo nie wiesz albo nie chcesz mowic ale scislej mowiac, uchylajac troche tajemnicy to w kazdym silniku V tlumiki sa ze soba laczone po to zeby zwiekszyc minimalny moment obrotowy przy nizszy obrotach silnika,a zwie sie to bodajze xpipie(...)Nara
to tak w ramach offtopa..
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ok, jakiś czas temu wyjąłem tą puszkę z katem, otworzyłem ją i wypchałem wygłuszeniem. Uderzając w tą puszkę nie ma już efektu "dzwona" jak to było wcześniej, ale dźwięk się nie zmienił, no może trochę - w końcu puszka już tak nie rezonansuje. Wniosek z tego jest taki iż sama puszka za to nie odpowiada.
Zastanawiam się jeszcze nad najsłabszym elementem całego układu czyli plecionką która jest tuż przed katem. Na zewnątrz niektóre włókna są już uszkodzone, ale od środka wygląda ok. Na wolnych też nie zaobserwowałem żadnych przedmuchów, ale kto wie co tam się dzieje podczas jazdy. Na razie nie za bardzo mam czas aby całości się tak dokładnie przyjrzeć, ale będzie trzeba coś pomyśleć. Może wyciąć rurę którą wspawałem i wspawać nieco większą - powstanie mała komora rozprężająca. Nie wiadomo tylko jaki to da efekt.
Zastanawiam się jeszcze nad najsłabszym elementem całego układu czyli plecionką która jest tuż przed katem. Na zewnątrz niektóre włókna są już uszkodzone, ale od środka wygląda ok. Na wolnych też nie zaobserwowałem żadnych przedmuchów, ale kto wie co tam się dzieje podczas jazdy. Na razie nie za bardzo mam czas aby całości się tak dokładnie przyjrzeć, ale będzie trzeba coś pomyśleć. Może wyciąć rurę którą wspawałem i wspawać nieco większą - powstanie mała komora rozprężająca. Nie wiadomo tylko jaki to da efekt.
siatkę możesz sprawdzić lekko zduś układ z tyłu i zobacz czy jest przedmuch z siatki jeżeli nie to jest dobra pomimo tej naderwanej plecionki siatka jest zbudowana jeszcze z mieszka i peszla czyli dwie warstwy które powodują jej szczelność. A co do tej rury żeby stworzyć komorę rozprężną to musiał byś wstawić rurę perforowaną bo inaczej nie zrobisz komory.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Poszukaj bo było o tłumikach do coupe i cabrio na forum. Zostają oryginały albo zamówienie w firmie robiącej wydechy ba zamówienie.
Sprawdziłem na http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ że nowy taki tłumik kosztuje 2538.57 zł brutto.
Sprawdziłem na http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ że nowy taki tłumik kosztuje 2538.57 zł brutto.