[b4 2.8 AAH] Ciekawostka - przeprogramowanie ECU a moc
[b4 2.8 AAH] Ciekawostka - przeprogramowanie ECU a moc
Witajcie. Nie wiem czy pamiętacie moją Audi i jej szerokie kapcie ? Piszę ten temat z ciekowości... na allegro znalazłem aukcję z przewodem do modyfikacji ECU. Wiem, wiem, że to niewiele daje bo nie ma turbiny (ehhh wszyscy mówią to samo). Samochód mój (jak każdy cabrio) waży troszkę, dodatkowo mam szerokie gumy 245/35/17 z tyłu i 235/45/17 z przodu (lub coś w tym klimacie) - jeździ mi się dobrze ale skoro można coś tanio zrobić to czemu nie? Jak przyjdzie wymienić filtr powietrza to założę już K&N. Co mogę zrobić z takich podstawowych rzeczy? Jak wszystkich nie interesują mnie cuda z allegro typu magnetyzery itp. Moc jaką chciałbym mieć to coś około 190-200 HP (178km już mam przypominam ). Z tej przyczyny zainteresowałem się modyfikacją ECU. Czy może znajdzie się jakiś śmiałek w Czwie co taki kabelek diagnostyczny ma i może przeprowadzić taką modyfikację (oczywiście odpłatnie)?
PS. poza magentyzerami nie interesują mnie również 2 turbiny ani jedna ani kompresor i inne rzeczy za 10 000zł
EDIT: przeczytałem właśnie zakopany temat o ABC i wywaleniu 2 katalizatorów. Piszecie tam, że zakres pracy sie polepszył, że auto pracuje fajnie od 2,200 a nie 3coś Czy w AAH będzie podobnie? Mam kuzyna co ma warsztat tłumikowy więc koszty byłyby minimalne. Problem leży też w dźwięku - obecnie moje AAH pracuje jak silnik elektryczny - nic go nie słychać póki się nie ciśnie jadać kulturalnie i stabilnie jest cisza (w silniku). Czy zastąpienie katów rurkami tudzież strumienicami czy przelotówkami bardzo zniszczy ten spokój? (nie wiem czy mi żona wybaczy <ok> )
PS. poza magentyzerami nie interesują mnie również 2 turbiny ani jedna ani kompresor i inne rzeczy za 10 000zł
EDIT: przeczytałem właśnie zakopany temat o ABC i wywaleniu 2 katalizatorów. Piszecie tam, że zakres pracy sie polepszył, że auto pracuje fajnie od 2,200 a nie 3coś Czy w AAH będzie podobnie? Mam kuzyna co ma warsztat tłumikowy więc koszty byłyby minimalne. Problem leży też w dźwięku - obecnie moje AAH pracuje jak silnik elektryczny - nic go nie słychać póki się nie ciśnie jadać kulturalnie i stabilnie jest cisza (w silniku). Czy zastąpienie katów rurkami tudzież strumienicami czy przelotówkami bardzo zniszczy ten spokój? (nie wiem czy mi żona wybaczy <ok> )
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 16:29 przez HanPL, łącznie zmieniany 2 razy.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja mam najlepszy pomysł :shock: ... nie rób nic :mrgreen: . Zostaw ten silnik w spokoju , a będziesz zadowolony. Skoro motór pięknie cicho pracuje i da się nim pocisnąć jak to powiedziałeś 8-) , to ja bym się cieszył niezawodnością o mocy rzędu 178KM <oki> . Wymiana filtra powietrza, wywalanie katalizatorów zwiększy moc może o jakieś 5-7KM, więc czy Ci się to opłaca? Wywalając katalizatory auto nabierze troszkę innego brzmienia. Mówiąc kolokwialnie będzie to takie pierdzenie z metalowej puszki <ok> . Chcąc naprawdę zwiększyć moc trzeba by się pobawić rzeczywiście w do-prężenie tej jednostki jakąś suszarką, jednak idąc tym tokiem dalej trzeba by w następnej kolejności zainteresować się dołem silnika, do tego szlif głowic (jak nie inne). Nie znam się za bardzo na AAH i innych podobnych konstrukcjach. w przypadku silnika R4 można by się pokusić o porting głowicy, jednak nie wiem jak to jest w przypadku V-ki. Swoją drogą nie znam nikogo kto posiadając V-kę narzekałby na brak mocy :mrgreen: ... i to jeszcze w cabrio <:P> .
bardzo mnie zainteresowała ta zmiana zakresu aktywnej pracy silnika - to jest coś co przydaje się w życiu. Czy ktoś ma coś do powiedzenia w sprawie tej modyfikacji ECU kablem? Filtr powietrza sportowy nie zmieniam dla 3 km - litości zmieniam ze względu na dźwięk i dumę z jego posiadania +10pkt do przyjemności prowadzenia auta a tak serio mam podwórko na którym się kurzy - filtr K&N można prać znacznie rzadziej niż wymieniać filtry tradycyjne.
EDIT: może temat powinien brzmieć: Usprawnienie silnika zamiast podniesienie mocy...
EDIT: może temat powinien brzmieć: Usprawnienie silnika zamiast podniesienie mocy...
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
możesz zmienic wtryski rozwiercic przepustnice i wtedy zmieniac dawkowania w ECU.
jedna z tych lepszych odpowiedzi to > chcesz miec 190-200ps to kup a4 i po temacie. :mrgreen: tam masz w serii 193 kuce lub a6 tam masz 230ps z 3.0 v6
jedna z tych lepszych odpowiedzi to > chcesz miec 190-200ps to kup a4 i po temacie. :mrgreen: tam masz w serii 193 kuce lub a6 tam masz 230ps z 3.0 v6
Ostatnio zmieniony 21 cze 2011, 19:49 przez UFOtm, łącznie zmieniany 1 raz.
zastanawiam się po co ludzie piszą takie posty jak Twój? Pytam o rady dotyczące zmiany programu ECU i zakresu pracy silnika a nie o to czy lepiej kupić A4 (swoją drogą A4 jest okropne - wiem co kupiłem i po co ale dziękuję). I kto zmienił temat? Jaka ciekawostka? Pytam czy ktoś u mnie w mieście jest w stanie to zrobić i czy widzicie jakieś wady tego. Jaka moc i jaki moment będzie wiem :lol: Proszę o zmianę tematu na poprawny albo sam to zrobię.
EDIT: ewentualnie koło 10 lipca będę w Gdyni i tam mogę się przeprogramować. <ok>
EDIT: ewentualnie koło 10 lipca będę w Gdyni i tam mogę się przeprogramować. <ok>
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
element posta o zmianie samochodu było z przymrużeniem oka - poniewaz przejawiaja sie co jakis czas wszystkie fantazyjne wątki dotyczące zwiekszania mocy...HanPL pisze:zastanawiam się po co ludzie piszą takie posty jak Twój? Pytam o rady dotyczące zmiany programu ECU i zakresu pracy silnika a nie o to czy lepiej kupić A4 (swoją drogą A4 jest okropne - wiem co kupiłem i po co ale dziękuję). I kto zmienił temat? Jaka ciekawostka? Pytam czy ktoś u mnie w mieście jest w stanie to zrobić i czy widzicie jakieś wady tego. Jaka moc i jaki moment będzie wiem :lol: Proszę o zmianę tematu na poprawny albo sam to zrobię.
EDIT: ewentualnie koło 10 lipca będę w Gdyni i tam mogę się przeprogramować. <ok>
Uwazam ze nikt Ci nie doradzi jak napisać program czy co w nim zmienić bo taka wiedza dużo kosztuje i nikt tego tu nie robił na forum a przynajmniej sie tym nie podzielił...
Na dole posta sa adnotacje, kto dokonał modyfikacji twojego tematu...zazwyczaj jest to moderator bo treści na forum muszą być czytelne dla wszystkich czytających a nie tylko piszących (autorow). Dopóki jest to w sferze twoich wyobrażen i badan to niestety jest to watek zaliczony do ciekawostki a nie do modyfikacji, dlatego zostal przemianowany.
Jesli chcesz szukac kogos kto zrobi programowanie ECU w twoim miescie to daj ogloszenie w odpowiednim dziale.
ps. bez napinki prosze bo wszystko co napisalem jest bez osobistych wycieczek i prosze o to samo w tym watku. Jesli chcesz ze mna cos omowic prosze kierowac to na prywatna wiadomosc. Jednoczesnie zwracam sie z prosba do Ciebie zebys pozostawil nazwe tematu bez zmian.
Dzieki i pozdrawiam
koszty zwiększenia mocy w b4 to:
- 2500 PLN v8 ABZ komplet (+1200 PLN nowy rozrząd+pompa wody+świece)
- 500/800 PLN kompletne sprzęgło z zamachem pod v8 manual
- 2000 PLN VEMS
- 1200 PLN wydech z kwasu
- 400 PLN dolot
- xxx PLN dogadanie z tunerem tematu wsadzenia, podpięcia, wystrojenia i odpalenia grata
Także weź chłopie lepiej kup to białe kombi z 2.2T i nie kombinuj <ok>
- 2500 PLN v8 ABZ komplet (+1200 PLN nowy rozrząd+pompa wody+świece)
- 500/800 PLN kompletne sprzęgło z zamachem pod v8 manual
- 2000 PLN VEMS
- 1200 PLN wydech z kwasu
- 400 PLN dolot
- xxx PLN dogadanie z tunerem tematu wsadzenia, podpięcia, wystrojenia i odpalenia grata
Także weź chłopie lepiej kup to białe kombi z 2.2T i nie kombinuj <ok>
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Nie za mało. Ja wydałem jeszcze mniej a też mam kwas, hę?luk448 pisze:mikoPKK99, 1200 za wydech z kwasówki to stanowczo za mało.El tec zrobi za ok 2 koła.
Placenie za renome to już inna bajka.
DO autora tematu.
Kolego najpierw to jedz na hamownie i zobaczy czy Ci wypluje ze 160 KM, wtedy bedziesz mógł się cieszyć <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Od razu przyznam się że g. wiem o remapie sterowników, jedynie to co pobieżnie przeczytałem w necie.
Remap przez złącze raczej w AAH nie zrobisz bo to w konstrukcjach od 2000r.
Zresztą pisze na tych aukcjach z kablami jakie ECU obsługują. Musisz wytargać swój i zobaczyć albo zobaczyć co na VAGu wyskoczy.
U ciebie raczej trzeba rozebrać sterownik i wyrywać kość pamięci. Jak poszukasz to możesz znaleźć gotowce czyli kości ze zmodyfikowanym (śmieciowym) programem, którą sam zamienisz. Ponoć jakieś przyrosty są szczególnie trochę elastyczność wzrasta bo mocy maksymalnej dużo nie przybędzie. Możesz zamówić z bardziej agresywną mapą zapłonu dla wysokooktanowego paliwa/LPG.
Gotowe kości można zdobyć z programem już za 200zł.
Profesjonalny remap z hamownią to koszt około 1600-2000zł. Choć niektórzy tunerzy nie chcą ruszać aut ze starszymi kośćmi pamięci.
Remap przez złącze raczej w AAH nie zrobisz bo to w konstrukcjach od 2000r.
Zresztą pisze na tych aukcjach z kablami jakie ECU obsługują. Musisz wytargać swój i zobaczyć albo zobaczyć co na VAGu wyskoczy.
U ciebie raczej trzeba rozebrać sterownik i wyrywać kość pamięci. Jak poszukasz to możesz znaleźć gotowce czyli kości ze zmodyfikowanym (śmieciowym) programem, którą sam zamienisz. Ponoć jakieś przyrosty są szczególnie trochę elastyczność wzrasta bo mocy maksymalnej dużo nie przybędzie. Możesz zamówić z bardziej agresywną mapą zapłonu dla wysokooktanowego paliwa/LPG.
Gotowe kości można zdobyć z programem już za 200zł.
Profesjonalny remap z hamownią to koszt około 1600-2000zł. Choć niektórzy tunerzy nie chcą ruszać aut ze starszymi kośćmi pamięci.
Ori wtryski jeszcze mają trochę zapasu więc raczej nie osiągną zapętlenia jak się wydłuży ich pracę o kilka ms, szczególnie w silniku wolnossącym.UFOtm pisze:możesz zmienic wtryski rozwiercic przepustnice i wtedy zmieniac dawkowania w ECU.