Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 Sedan 2.3NG QUATTRO

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Mac_91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:09

Audi 80 B4 Sedan 2.3NG QUATTRO

Post autor: Mac_91 » 21 cze 2011, 23:20

Witam kolegów ,
Jestem tu nowy .
Więc tak, kupiłem około miesiąca temu Audi 80 B4 2.3Ng Quattro (Sedan)
Autko było quattro(całe zawieszenie zostało, brakuje jedynie skrzyni biegów i wału ) tylko Pan od którego kupiłem powiedział,że skrzynia poszła i wstawił jakąś od innego Audi. (bez quattro)
Chce zakupić skrzynie i wał tak aby autko z powrotem wróciło do swojego poprzedniego wcielenia 4-napędowca.
i teraz chciałbym zadać wam kilka pytań
-Czy skrzynia musi być akurat od tego silnika (2,3NG ) czy może pochodzić od np : 2.0 lub 2.6 ??? np : TA
-Czy skrzynia musi być od sedana czy od avanta (mam sedana)
-Czy może pochodzić np z Audi B3 lub Audi 90 ?
-Czy wał pasuję do każdej skrzyni ? oraz czy ma taką samą długość w b4 sedania a avancie lub Audi 90 . Czy wał musi być od okreslonego silnika ?NP TEN
Jak ktoś mi odowie na moje pytania ma u mnie duże <piwo>
Pozdro

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 21 cze 2011, 23:47

Spoko

Poszukaj w bagażniku wlepki (kartka fabryczna ) na niej masz napisane numery skrzyni(symbol 3 literowy) I po tym szukaj skrzyni , Tam też bedzie 3 literowy symbol tylnego mostu spisz i podaj na forum .

Nieważne od jakiego silnika skrzynia WAŻNE jest by przełożenie główne skrzyni i mostu było identyczne!!

Wał tyko i wyłacznie od B4 sedan/Avant ob B3 i Coupe jest inny, Pasuje jeszcze od A4 do 99 roku ale tylko od skrzyń 5-cio biegowych.

Jak chcesz coś dokładnie pisz do mnie na gg..

Pozdro i miłej jazdy

PS ten wał może być od żuka zero opisu po zdeciu to jak wróżenie z fusów niestety
ale obstawian że to od b3 bo jest dość długi <lol>
Ale niewiem.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 22 cze 2011, 23:25

W Polsce to sa magiki :shock:


chmiel25 A jak to jest blokadą ,tył nie będzie zajechany ??

Mac_91 Długo tak auto jezdziło ??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 cze 2011, 07:09

_uwaga
_powitania

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 cze 2011, 09:00

SzymekB pisze:W Polsce to sa magiki :shock:


chmiel25 A jak to jest blokadą ,tył nie będzie zajechany ??

Mac_91 Długo tak auto jezdziło ??
To częsty przypadek wiele osób po awarii skrzyni Q zakłada ośkę bo tańsza bo mniej pali i szkoda im czasu na szukanie skrzyni Q.

Most i blokada będą idealne bo niby czemu mają być zajechane??

Pozdro

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 23 cze 2011, 10:12

Najlepiej, żeby skrzynia i dyfer były z jednego auta. Wtedy są jednakowo wyrobione.

A co do dyfra to zdziwiłbyś się jak może być wyrobiony. Np. od strzałów ze sprzęgła, od wyrobionej poduchy centralnej.
Od automata dyfer nie jest tak wytłuczony.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 cze 2011, 10:36

zserty pisze:Najlepiej, żeby skrzynia i dyfer były z jednego auta. Wtedy są jednakowo wyrobione.

A co do dyfra to zdziwiłbyś się jak może być wyrobiony. Np. od strzałów ze sprzęgła, od wyrobionej poduchy centralnej.
Od automata dyfer nie jest tak wytłuczony.
No byłbym zdziwiony bo od 12 lat nie widziałem zajechanego dyfra nawet moj katowany jakos nie narzeka. Rozbierałem skrzynie po Viperze z rajdów z jego b2 v8 i jakoś tylko synchronizatory były rozwalone, reszat całkiem normalnie wygladała.

Pozdro

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 23 cze 2011, 14:42

A sprawdzałeś dyfer pod względem luzu między kołem wieńcowym a atakującym? Czy tylko badałeś go wzrokowo?
Powinieneś wiedzieć, że zęby się wycierają.
Luzy te kasuje się odpowiednimi podkładkami.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 cze 2011, 18:11

Nie nie mierzyłem bo dyfry wszytkie które miałem były ciche i nie wykazywały potrzeby sprawdzania luzów gdziekolwiek Audi to nie duży fiat.
Ja nie dbam o napęd od kiedy kupiłem Avanta jeżdze i tam nie zagladam bo nie widze jakoś potrzeby ani celowości. Jak się rozleci założe drugi i mam to gdzieś.

Pozdro

Ps skrzynie w w audi są naprawde pancerne i idioto odporne.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 23 cze 2011, 21:10

Jasne. Wszystko się zgadza. Dyfer z dużym luzem będzie chodził i to nawet cicho, ale będzie walił.
Nie doradzaj koledze byle czego. Ty sobie dyfer wymienisz a chłopak nie do końca może widzieć w czym rzecz.
Nie mów, że również blokada jest idiotoodporna. Widełki są plastikowe a tuleja zębata jest następna,
która może się poddać. Nie chce mi się wdawać w polemikę.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2011, 21:32 przez zserty, łącznie zmieniany 2 razy.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 cze 2011, 21:20

Zserty my sobie spamujemy miedzy sobą.

Ja pisałem tak żeby chłopaka nie martwić na zapas! Sam wiesz że mosty w audi psuja się bardzo rzadko. A skoro ww pan /kolega nie poradzi sobie z mostem tym bardziej nie poradzi sobie z kasowaniem luzu w mechanizmie różnicowym.


Pozdro

Ps czekam na autora tematu kiedy wpisze symbole skrzyni i mostu żeby pomóc mu szukać skrzyni o właściwym przełożeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl