Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] pompka spryskiwacza i AC. zasada działania

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

[B4 ABK] pompka spryskiwacza i AC. zasada działania

Post autor: krisss » 21 cze 2011, 21:10

Koledzy odkąd kupiłem autko AC nie pokazuje mi niskiego poziomu płynu do spryskiwacza szyby. Przy okazji wymiany nadkola i czyszczenia zbiorniczka chciałem to naprawić. Po wymontowaniu wszystkiego oczom ukazały mi się 2 silniczki. biały i czarny. Do każdego z nich dochodzą osobne wiązki przewodów - jedna 3-pinowa a druga dwu-pinowa.

Obrazek

Biały silniczek podłączony 2-pinową wiązką był zaślepiony tak, że nigdzie nei pompował płynu (mam sedana) - czyżby zbiorniczek z dwoma silniczkami pochodził z avanta? Dalej... dobrałem się do czarnego silniczka... wyjąłem go z obudowy i zastanawiam się już od kilku godzin w jaki sposób AC wykrywa że jest mało płynu? jakiś pływak zwiera coś do masy? Samo AC działa poprawnie bo jak zwarłem do masy kabelek czerwony z paskiem to AC krzyknął że mało płynu...a jak podłącze sam goły silniczek bez zbiorniczka nawet to nic sie nie dzieje.

Zatem moje pytanie: W jaki sposób do modułu AC wysyłany jest impuls (zwarcie do masy) tak by powiadomiłmnie o niskim poziomie płynu?

[ Dodano: 2011-06-21, 21:22 ]
tak wygląda mój zbiorniczek i silniczek spryskiwacza.

Obrazek

a tak wyglądają bebechy tego silniczka. tam "nic" nie ma. Pin który niby odpowiada za wysyłanie masy do modułu AC jest normalnie przypocowany do płytki na silniczku i w jakiś tam sposób połączony z pozostałymi za pomocą kondensatora i diody. O co tu chodzi? może brakuje mi jakiejś części?

[ Dodano: 2011-06-21, 21:27 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 22 cze 2011, 07:36

witaj, temat też już przerabiałem, w tym silniczku jest pływak, a dokładnie chodzi on w tym szerokim słupku obudowy silniczka(czarny) u mnie ten pływak się zablokował i kupiłem jakiś tańszy zamiennik który podziałał może z 2 miesiące i teraz też już mi nie pokazuje niskiej zawartości płynu w zbiorniczku

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 22 cze 2011, 09:06

zbiorniczek masz na pompke spryskiwaczy szyb i leflektorow poszukaj nowej pompki bo ta juz sie skonczyla a ta czesc co kolega napisal jest nie naprawialna

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 22 cze 2011, 14:49

witaj, temat też już przerabiałem, w tym silniczku jest pływak, a dokładnie chodzi on w tym szerokim słupku obudowy silniczka(czarny)
no dobra, tyle też zauważyłem że jakiś tam pływak powinien być...ale co dalej? pływak sobie opada na dół aż wkońcu..? leży na dnie. i co? i nic do pływaka nie ma przymocowanego żadnego elementu który powiedzmy zwierał by obwód do masy czy coś aby nasz AC dostał informacje o niskim poziomie płynu. U mnie w obudowie silniczka jest tylko silniczek (ostatnia fotka). W jego sąsiedztwie nie ma nic co by miało zewrzeć się do masy i krzyknąć że jest mało płynu...

[ Dodano: 2011-06-24, 14:24 ]
nikt nic nie wie?? :(

[ Dodano: 2011-06-26, 22:24 ]
no i z racji tego że jestem bardzo ciekawski rozpołowiłem swoją pompke i dłuuugo myślałem jak to ustrojstwo działa. wkońcu rozgryzłem... i jest tak:

poziom płynu opada, opada również pływak. W górnej części pływaka jest magnes, który w pewnym momencie podczas ubywania płynu znajduje się idealnie na wysokości kontaktrona umieszczonego na płytce na silniczku. Pole magnetyczne "przechodzi" przez plastikowe ścianki obudowy pompki i powoduje zwarcie styków kontaktrona, co pociąga za sobą dalej wysłanie masy trzecim pinem i nasz autocheck krzyczy "niski poziom płynu" ...To se szwaby wymyślili ;)

Obrazek
W moim przypadku magnes na pływaku zaczął korodować i przykleił się do plastikowej obudowy. wystarczyło go "rozruszać" i cała pompka była by znów sprawna, także koledzy jeśli padnie Wam nagle ostrzeżenie o niskim poziomie płynu do sprysków to wystarczy choćby drutem poruszać pływak bo troszkę przyrdzewiał. Ew. nawiercić jedną małą dziurke w obudowie i przez nią czymś go ruszyć. Później dziurkę można zakleić klejem termotopliwym i całość będzie dalej działała. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl