[ B3 JN ] Regulator paliwa
[ B3 JN ] Regulator paliwa
Witam Wszystkich
Problem wygląda tak : Paliwo dochodzi i odchodzi do rozdzielacza paliwa. Odkręciłem więc każdy z 4 przewodów w metalowym oplocie doprowadzających paliwo od kopułki rozdzielacza do wtrysków i tam nie ma żadnego ciśnienia. W żadnym z 4 wyjść na wtryski.
Słyszałem, że można za to winić elektroniczny regulator firmy BOSCH. Jak go sprawdzić czy jest dobry ? Czy nasuwa się Wam jeszcze jakiś pomysł na tą usterke ?
Może macie jakieś schematy, tak żebym mógł pojąć bez rozbierania rozdzielacza w samochodzie jak działa zasilanie i regulacja w paliwo.
Pozdrawiam, Jurek
Problem wygląda tak : Paliwo dochodzi i odchodzi do rozdzielacza paliwa. Odkręciłem więc każdy z 4 przewodów w metalowym oplocie doprowadzających paliwo od kopułki rozdzielacza do wtrysków i tam nie ma żadnego ciśnienia. W żadnym z 4 wyjść na wtryski.
Słyszałem, że można za to winić elektroniczny regulator firmy BOSCH. Jak go sprawdzić czy jest dobry ? Czy nasuwa się Wam jeszcze jakiś pomysł na tą usterke ?
Może macie jakieś schematy, tak żebym mógł pojąć bez rozbierania rozdzielacza w samochodzie jak działa zasilanie i regulacja w paliwo.
Pozdrawiam, Jurek
Witam
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki które widać na zdjęciu -
bezpieczniki
Wizualnie wszystkie wyglądają dobrze. Nie zrozumiałem, które to bezpieczniki są w dodatkowym rzędzie od strony silnika ? Chodziło Ci o te 2 ułożone poziomo z kapslem na którym jest napis "Motor" ?
Odłączyłem również przewód zasilający regulator różnicowy tutaj
i zmierzyłem napięcie. Przy pierwszym zakręceniu widziałem na mierniku jakiś zapis, ale szybko znikł. Przy następnych próbach kręcenia nie zaobserwowałem żadnego napięcia.
Ze schematów elektrycznych wynika, że sygnał napięciowy jest podawany z komputera. Jak działa taki komputer - na jakiej podstawie odcina on napięcie na odbiornik ?
Jaką wartość napięcia podaje komputer na zacisk regulatora różnicowego ? Jeśli było by to 12 V to czy można zasymulować działanie przez podłączenie napięcia z innego żródła ?
Pozdrawiam, Jurek
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki które widać na zdjęciu -
bezpieczniki
Wizualnie wszystkie wyglądają dobrze. Nie zrozumiałem, które to bezpieczniki są w dodatkowym rzędzie od strony silnika ? Chodziło Ci o te 2 ułożone poziomo z kapslem na którym jest napis "Motor" ?
Odłączyłem również przewód zasilający regulator różnicowy tutaj
i zmierzyłem napięcie. Przy pierwszym zakręceniu widziałem na mierniku jakiś zapis, ale szybko znikł. Przy następnych próbach kręcenia nie zaobserwowałem żadnego napięcia.
Ze schematów elektrycznych wynika, że sygnał napięciowy jest podawany z komputera. Jak działa taki komputer - na jakiej podstawie odcina on napięcie na odbiornik ?
Jaką wartość napięcia podaje komputer na zacisk regulatora różnicowego ? Jeśli było by to 12 V to czy można zasymulować działanie przez podłączenie napięcia z innego żródła ?
Pozdrawiam, Jurek
Jak słodko gdy w aucie wszystko działa. U mnie do niedawna też tak było. O tą awarie podejrzewam jedną osobe, która zrobiła to celowo.
U mnie na blacie 290 tyś. km 90 rocznik skrzynia automat KAS. U Ciebie ?
A tak jeszcze wracając do tego regulatora to chyba skoro ma on coś regulować to chyba napięcie powinno się na nim zmieniać. Z tego co wiem to ten czujnik zbudowany jest z elektromagnesu i wciąganego rdzenia.
[ Dodano: 2007-11-13, 00:05 ]
Hura ! Mam napięcie na reulatorze. To miernik elektroniczny był zły. Supre !
Teraz pytanie - skąd skołować regulator, najlepiej ?
Podtrzymuje zapytajnika - gdzie u licha jest komputer w samochodzie ?
Gniazdek diagnostycznych nie znalazłem.
Pozdrawiam, Jurek
U mnie na blacie 290 tyś. km 90 rocznik skrzynia automat KAS. U Ciebie ?
A tak jeszcze wracając do tego regulatora to chyba skoro ma on coś regulować to chyba napięcie powinno się na nim zmieniać. Z tego co wiem to ten czujnik zbudowany jest z elektromagnesu i wciąganego rdzenia.
[ Dodano: 2007-11-13, 00:05 ]
Hura ! Mam napięcie na reulatorze. To miernik elektroniczny był zły. Supre !
Teraz pytanie - skąd skołować regulator, najlepiej ?
Podtrzymuje zapytajnika - gdzie u licha jest komputer w samochodzie ?
Gniazdek diagnostycznych nie znalazłem.
Pozdrawiam, Jurek
To tam nie ma komputera ? SUper !!!!
Chyba pojeżdze dłużej tym parchem.
To powiedzcie moi mili skąd najlepiej załatwić regulator i jeśli ktoś wie - jak go sprawdzić czy jest dobry ?
PS. Zmierzyłem napięcie podawane na regulator przed włączeniem silnika = 8.2 V
Pozdrawiam, Jurek R.
<ok> <ok> <ok>
[ Dodano: 2007-11-16, 10:59 ]
Musi być tam jednostka sterująca, skoro jest to wyrysk KE ( stały o składzie mieszanki regulowanym elektronicznie )
Coś mi się wydaje że mało kto na tym forum zna się dobrze na tym systemie. Wszystko muszę robić sam.
[ Dodano: 2007-11-17, 23:03 ]
A więc ustaliłem, że wadliwy jest czujnik temp. płynu chłodzącego. Pomocne w pojęciu zasady działania tego systemu okazały się "poradniki serwisowe" Układy KE-Jetronic nr 2 i 3 /2005.
Czujnik w audi ASO to 120 zeta. Hella kosztuje 60 zeta. Facet jest po 30 zeta.
Jeśli masz podobny problem napisz do mnie emaila, chętnie pomogę, przeszedłem już ten ból.
Pozdrawiam, Jurek.
Chyba pojeżdze dłużej tym parchem.
To powiedzcie moi mili skąd najlepiej załatwić regulator i jeśli ktoś wie - jak go sprawdzić czy jest dobry ?
PS. Zmierzyłem napięcie podawane na regulator przed włączeniem silnika = 8.2 V
Pozdrawiam, Jurek R.
<ok> <ok> <ok>
[ Dodano: 2007-11-16, 10:59 ]
Musi być tam jednostka sterująca, skoro jest to wyrysk KE ( stały o składzie mieszanki regulowanym elektronicznie )
Coś mi się wydaje że mało kto na tym forum zna się dobrze na tym systemie. Wszystko muszę robić sam.
[ Dodano: 2007-11-17, 23:03 ]
A więc ustaliłem, że wadliwy jest czujnik temp. płynu chłodzącego. Pomocne w pojęciu zasady działania tego systemu okazały się "poradniki serwisowe" Układy KE-Jetronic nr 2 i 3 /2005.
Czujnik w audi ASO to 120 zeta. Hella kosztuje 60 zeta. Facet jest po 30 zeta.
Jeśli masz podobny problem napisz do mnie emaila, chętnie pomogę, przeszedłem już ten ból.
Pozdrawiam, Jurek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 gru 2010, 19:02
- Lokalizacja: Małopolska