[b4 2.8 AAH] Ciekawostka - przeprogramowanie ECU a moc
szczerze powiem, że myślałem że to będzie prosta sprawa tzn kupuje kabel wgrywam przygotowany tam, podrasowany program i heja. A teraz rozumiem, że to co tam jest w standardzie to jest tylko zarys który trzeba doszlifować pod konkretną maszynę. Co by było jakby się wgrało program podrasowany bez wspomnianego szlifu (tak jak pierwotnie myślałem. ?
Jakby to było takie proste to każdy w AAH miałby ponad 200KM.szczerze powiem, że myślałem że to będzie prosta sprawa tzn kupuje kabel wgrywam przygotowany tam, podrasowany program i heja
HanPL, niestety chcesz cos kombinować z AAH to musisz sie liczyć z wydatkami i niezbędnym zmianami pod maską bez których sie nie obejdzie.
luk a co powiesz o tym katalizatorze? zwiększy mi zakres aktywnej pracy? na środę jestem umówiony - w razie czego zawsze mogę wspawać go z powrotem... kuzyn (ten od tłumików) powiedział, że we wszystkich autach poza mercedesami wywalenie katalizatora usprawnia przepływ spalin, minimalnie zmniejsza spalanie (max 0,5l/100) i zwiększy zakres. Co Wy o tym sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z wywaleniem katalizatora różnie bywa, poprawia się minimalnie przyspieszenie, czasem wręcz przeciwnie pogarsza się elastyczność silnika na przy niższych obrotach.
Prawie zawsze głośniej zaczyna pracować wydech oraz czasem pojawiają się dziwne dźwięki.
U mnie ktoś wstawił strumienice zamiast katalizatorów do tego tak nisko że trę nimi po asfalcie na naszych równych jak stół drogach bez kolein.
Przy spokojnej jeździe przy 2-3tyś. obr/min wydobywa się dziwny dzwięk takie jakby sypanie piasku na blachę. Na obrotach biegu jałowego dziwnie pierdzi ale to chyba wina nieszczelności gdzieś przy kolektorze. Dodatkowo wydobywa się takie dudnienie o niskiej częstotliwości.
Jedynie jak się wciśnie gaz to fajnie ryczy :mrgreen:
Prawie zawsze głośniej zaczyna pracować wydech oraz czasem pojawiają się dziwne dźwięki.
U mnie ktoś wstawił strumienice zamiast katalizatorów do tego tak nisko że trę nimi po asfalcie na naszych równych jak stół drogach bez kolein.
Przy spokojnej jeździe przy 2-3tyś. obr/min wydobywa się dziwny dzwięk takie jakby sypanie piasku na blachę. Na obrotach biegu jałowego dziwnie pierdzi ale to chyba wina nieszczelności gdzieś przy kolektorze. Dodatkowo wydobywa się takie dudnienie o niskiej częstotliwości.
Jedynie jak się wciśnie gaz to fajnie ryczy :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wątpię że ktoś bawił się w dobór strumienic w typowych warsztatach tłumikarskich, szczególnie wstawianych na krzywy ryj do oryginalnego układu wydechowego. Po prostu biorą pierwsze lepszą z brzegu i wstawiają. Mam zamiar wywalić te strumienice i dać rurki. Jeszcze myślałem aby pobawić się podkładki wstawione w światło rurki symulujące katalizator.
HanPL, walki to temat rzeka.Jest kilka opcji zrobienia takich wałków.Zobacz jakie robi Świątek
WAŁKI SPORTOWE "GT"
Wałki oznaczone symbolem GT to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”. Dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak:
-zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
-podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm )
-skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
-zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
-w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce.
Tą ostatnią przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika.
WAŁKI RAJDOWE "R"
Wałki oznaczone w katalogu literą "R" przeznaczone są również do samochodów j.w.,do silników mających uzyskiwać możliwie dużą moc, oraz do samochodów startujących w ogólnodostępnych imprezach sportowych ( orientacyjny wzrost mocy do 30 % ).
Przy montażu tych wałków stosuje się szerszy niż dla wałków GT zakres dodatkowych przeróbek ( wyższe stopnie sprężania, zwiększenie pojemności i inne ).
WAŁKI WYCZYNOWE "W"
Wałki te przeznaczone są do samochodów wyczynowych posiadających silniki mające osiągać maksymalne wartości mocy i momentu obrotowego z uwzględnieniem c harakteru imprezy i zakresu przeróbek całego pojazdu ( wzrost mocy o 50 - 100 % ).
Podczas przygotowania tych silników dokonuje się często znacznych zmian konstrukcyjnych .
Wszystkie wałki rozrządu montuje się wyłącznie z nowymi elementami współpracującymi ( popychacze, dźwignie zaworowe lub płytki ).
Dopuszcza się montaż dźwigni i popychaczy regenerowanych w naszej firmie.
Wiecej tutaj
http://www.swiatek.com.pl/go.live.php
jak masz kase do zagraniczni tunerzy mtm abt catCams tez maja niezłe walki hehe ale ceny adekwatne do renomy ich firm.
WAŁKI SPORTOWE "GT"
Wałki oznaczone symbolem GT to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”. Dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak:
-zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
-podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm )
-skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
-zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
-w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce.
Tą ostatnią przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika.
WAŁKI RAJDOWE "R"
Wałki oznaczone w katalogu literą "R" przeznaczone są również do samochodów j.w.,do silników mających uzyskiwać możliwie dużą moc, oraz do samochodów startujących w ogólnodostępnych imprezach sportowych ( orientacyjny wzrost mocy do 30 % ).
Przy montażu tych wałków stosuje się szerszy niż dla wałków GT zakres dodatkowych przeróbek ( wyższe stopnie sprężania, zwiększenie pojemności i inne ).
WAŁKI WYCZYNOWE "W"
Wałki te przeznaczone są do samochodów wyczynowych posiadających silniki mające osiągać maksymalne wartości mocy i momentu obrotowego z uwzględnieniem c harakteru imprezy i zakresu przeróbek całego pojazdu ( wzrost mocy o 50 - 100 % ).
Podczas przygotowania tych silników dokonuje się często znacznych zmian konstrukcyjnych .
Wszystkie wałki rozrządu montuje się wyłącznie z nowymi elementami współpracującymi ( popychacze, dźwignie zaworowe lub płytki ).
Dopuszcza się montaż dźwigni i popychaczy regenerowanych w naszej firmie.
Wiecej tutaj
http://www.swiatek.com.pl/go.live.php
jak masz kase do zagraniczni tunerzy mtm abt catCams tez maja niezłe walki hehe ale ceny adekwatne do renomy ich firm.
Luk dzięki za info - bardzo konkretna informacja. Znasz jakieś przybliżone koszty zestawu GT? Wygląda on rozsądnie jednocześnie nie skomplikowanie. Poza przyrostem mocy sportowe części są odporniejsze na przeciążenia czy tak? jestem troszkę amatorem w tej kwestii i jakbyś miał cierpliwość to opisz sprawę jak amatorowi. Wałek to główna część poruszająca tłoki więc wymieniając wałek planowanie głowicy nie stanowi wielkiego problemu? Układ wydechowy sportowy - tu pogadam z kuzynem ale całość wygląda dość rozsądnie. Jeszcze raz dzięki.
HanPL, dokładnie to nie wiem ale co do V ki to oddajesz zapewne walki do Swiątka na wzór a on tam rzeźbi Ci nowe.koszt?hmm myslę że ok 2 koła na pewno.Ale to juz nie ze mną trzeba gadać-wyślij zapytanie do Świątka na jego stronce jest formularz.Link podałem.Od razu mozna zrobic szlif glowic i ich porting.No plus wydech z kwasiaka itp.Mysle że uzyskasz przyrost mocy rzedu ok 20-25% ale to tak naprawdę mowie z głowy (jak bys to wszystko na cacy zrobił) wiec prosze aby zaden formulowicz mnie za to nie zagryzl. :mrgreen: Poza tym pogadaj z kims od Świątka bo oni głowice także przygotowują pod te wałki i do sportu więc komplet bys zrobil u niego.Acha ta cena 2 koła takze dość orientacyjna i to za same wałki.Kiedyś chyba za walek GT do NG chciał kółko.(czyt. 1 tysiąc zl).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To chyba najtańszy z tej listy zabiegów podnoszący najwięcej moc.luk448 pisze:-podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm )
Gdzieś miałem taki zwór:
moc wejściowa * (stopień sprężania po doprężeniu/stopień sprężania przed doprężeniem) do potęgi (0,365*ilość cylindrów)=moc po modyfikacji
Gdy się AAH dopręży z 10,3 na 10,8 to powinno udać się uzyskać 193KM czyli 10% czyli 19KM więcej niż w serii. Ale to tylko teoria. W ACE jest 10,8 i tam czasem przekręcają się panewki.
Tylko wtedy trzeba latać na wysokooktanowej benzynie albo LPG aby nie było spalania stukowego.
Szczególnie w silnikach dwusuwowych dawało to znaczny przyrost mocy ale one są bardziej podatne na tuning.