a nieresetowales?
zdejmi na pare minut klemre z akumulatora, mi pomoglo a mechanik kazal komputer wymienic.
nastepnie odpal auto na pare minut-jesli reset pomoze i odczytaj kody migowe
i tak jak pisze z odlaczana kostka komp niesteruje dawka i chidzi na samym mechanicznym wtrysku, a muli dlatego ze mieszanka jest zla bez kompa.
jak masz pytania zapraszam na gg 2638347
[b3/b4 2.0 3A] mechaniczny wtrysk
Kolego.
Silnik 3A i elektronike przerobilem cale wzdluz i w szerz. Nie chwalac sie zbytnio raczej nikt nie grzebal tyle przy tym silniku i raczej malo kto poswiecil mu tyle czasu (dokladnie ponad rok na znalezienie wszystkich usterek). Osobiscie uwazam uklad KE-Motronic 1.1 jednym z najleszpych, acz kaprysnych ukladow zasialnia.
U mnie objawy byly identyczne, okazalo sie ze potencjometr w przeplywomierzu jest uszkodzony (jest to potencjometr napylony na podloze ceramiczne - podloze bylo pekniete.).
Jak to sprawdzisz:
odlacz kleme od akumulatora. odepnij wtyczke z lewej strony rozdzielacza paliwa (prawa, ta co odczepiales zostaw podlaczona - lambda bedzie regulowala dawke paliwa na cieplym silniku).
Podlacz kleme po okolo 10 minutach. Odpal silnik. Bedzie mial strasznie nierowne obroty. pozwol mu sie zagrzac i przejedz sie na jazde probna. Sonda lambda zacznie probkowac i komputer zacznie dostawac dane (ma w tym momencie odpiety przeplywomierz wiec dawke dozuje czysto mechanicznie i nie wie ile jest czego stad nierowne obroty). Jesli po dobrym nagrzaniu obroty beda stabilne - masz do wymiany przeplywomierz. Jesli beda dalej niestabilne, pisz, bede tlumaczyl dalej.
Na 99% masz wytarty od starosci potencjometr (sciezke) i stad te problemy.
I tutaj pojawia sie kolejny problem. NIGDZIE NIE MOZNA DOSTAC PRZEPLYWOMIERZA do silnika 3A. Gieldy samochodowe, autogieldy, allegro, ebay, nigdzie nie ma. Ja w koncu zwatpilem i na politechnice wroclawskiej przy pomocy znajomego pracownika naukowego wykonalismy nowy potencjometr o identycznych parametrach.
Teraz niunia smiga IDEALNIE!
Pisz pisz i jeszcze raz pisz. Chetnie pomoge.
Silnik 3A i elektronike przerobilem cale wzdluz i w szerz. Nie chwalac sie zbytnio raczej nikt nie grzebal tyle przy tym silniku i raczej malo kto poswiecil mu tyle czasu (dokladnie ponad rok na znalezienie wszystkich usterek). Osobiscie uwazam uklad KE-Motronic 1.1 jednym z najleszpych, acz kaprysnych ukladow zasialnia.
U mnie objawy byly identyczne, okazalo sie ze potencjometr w przeplywomierzu jest uszkodzony (jest to potencjometr napylony na podloze ceramiczne - podloze bylo pekniete.).
Jak to sprawdzisz:
odlacz kleme od akumulatora. odepnij wtyczke z lewej strony rozdzielacza paliwa (prawa, ta co odczepiales zostaw podlaczona - lambda bedzie regulowala dawke paliwa na cieplym silniku).
Podlacz kleme po okolo 10 minutach. Odpal silnik. Bedzie mial strasznie nierowne obroty. pozwol mu sie zagrzac i przejedz sie na jazde probna. Sonda lambda zacznie probkowac i komputer zacznie dostawac dane (ma w tym momencie odpiety przeplywomierz wiec dawke dozuje czysto mechanicznie i nie wie ile jest czego stad nierowne obroty). Jesli po dobrym nagrzaniu obroty beda stabilne - masz do wymiany przeplywomierz. Jesli beda dalej niestabilne, pisz, bede tlumaczyl dalej.
Na 99% masz wytarty od starosci potencjometr (sciezke) i stad te problemy.
I tutaj pojawia sie kolejny problem. NIGDZIE NIE MOZNA DOSTAC PRZEPLYWOMIERZA do silnika 3A. Gieldy samochodowe, autogieldy, allegro, ebay, nigdzie nie ma. Ja w koncu zwatpilem i na politechnice wroclawskiej przy pomocy znajomego pracownika naukowego wykonalismy nowy potencjometr o identycznych parametrach.
Teraz niunia smiga IDEALNIE!
Pisz pisz i jeszcze raz pisz. Chetnie pomoge.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
narazie odlaczylem kompa, sprawdze jak bedzie,
co do przeplywomierza to ja mam wsadzony inny troche ma inne uchwyty ale pasyje bo kupywalem rozdzielacz i z pzreplywka odrazu zalozylem, ale sprwdze tak jak piszesz a potem swoj stary zaloze jeszcze i powtorze test i napisze jakie obserwacje.
dzie ki za odpowiedzi koledzy bo juz zaczynalem watpic i mialem czarne mysli sprzedazy niuni.
k44761
a mialbys mozliwosc skolowania takiego potencjometru w razie gdyby to bylo to?? jakos bysmy sie dogadali mysle.
[ Dodano: 2007-09-01, 08:43 ]
narazie ide do pracy potem zaczne dzialac w niuni
co do przeplywomierza to ja mam wsadzony inny troche ma inne uchwyty ale pasyje bo kupywalem rozdzielacz i z pzreplywka odrazu zalozylem, ale sprwdze tak jak piszesz a potem swoj stary zaloze jeszcze i powtorze test i napisze jakie obserwacje.
dzie ki za odpowiedzi koledzy bo juz zaczynalem watpic i mialem czarne mysli sprzedazy niuni.
k44761
a mialbys mozliwosc skolowania takiego potencjometru w razie gdyby to bylo to?? jakos bysmy sie dogadali mysle.
[ Dodano: 2007-09-01, 08:43 ]
narazie ide do pracy potem zaczne dzialac w niuni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 10:12
- Imię: Andrzej
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Biała Podlaska
sonda lambda
Witam. Miałem podobny problem z nierównymi obrotami, silnik 2,3, mechaniczny wtrysk, po odpięciu kostki od rozdzielacza niby sie poprawiało, ale to nie to.
Może być przepływomierz, jak wspomniał kolega, ale ja na 90% obstawiam sondę lambda.
Odłącz sonde, u mnie pomogło od razu, nawet nie trzeba resetować kompa, silnik chodzi jak zegarek.
Pozdrawiam
Może być przepływomierz, jak wspomniał kolega, ale ja na 90% obstawiam sondę lambda.
Odłącz sonde, u mnie pomogło od razu, nawet nie trzeba resetować kompa, silnik chodzi jak zegarek.
Pozdrawiam
małyaudi90, "odlacz lambde"?
a moze wszystko niech odlaczy? po co przeplywomierz, lambda, przeciez to zupelnie niepotrzebne.
Kolego z takimi postami i taka pomoca... ech.
Jesli bylaby to sonda lambda to powyzej 2000 obrotow silnik tez by szapral, poniewaz lambda dziala dopiero jak sie rozgrzeje, co wlasnie odpowiada pracy podyzej 2000 obrotow.
A kolega pisze ze silnik nie dziala mu DO 2000 obr, wiec sonda raczej odpada.
czester-11, potencjomentu od przeplywomierza nie oddziela sie, wiec bedziesz musial znalezc caly przeplywomierz, tak jak pisalem wyzej. Mam taki jeszcze jeden jakby co. Ale najpierw proponuje sprawdzic kody blyskowe, zebys byl pewien na 100%.
Jesli nie masz jak, sprawdz jak silnik reaguje bez podpietego potencjomentu przeplywomierza, w tym celu podlacz elektrozawor z prawej strony a adlacz potencjometr z lewej i sie przejedz. Jak bedzie lepiej - masz diagnoze.
a moze wszystko niech odlaczy? po co przeplywomierz, lambda, przeciez to zupelnie niepotrzebne.
Kolego z takimi postami i taka pomoca... ech.
Jesli bylaby to sonda lambda to powyzej 2000 obrotow silnik tez by szapral, poniewaz lambda dziala dopiero jak sie rozgrzeje, co wlasnie odpowiada pracy podyzej 2000 obrotow.
A kolega pisze ze silnik nie dziala mu DO 2000 obr, wiec sonda raczej odpada.
czester-11, potencjomentu od przeplywomierza nie oddziela sie, wiec bedziesz musial znalezc caly przeplywomierz, tak jak pisalem wyzej. Mam taki jeszcze jeden jakby co. Ale najpierw proponuje sprawdzic kody blyskowe, zebys byl pewien na 100%.
Jesli nie masz jak, sprawdz jak silnik reaguje bez podpietego potencjomentu przeplywomierza, w tym celu podlacz elektrozawor z prawej strony a adlacz potencjometr z lewej i sie przejedz. Jak bedzie lepiej - masz diagnoze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 10:12
- Imię: Andrzej
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Biała Podlaska
k44761
a moze wszystko niech odlaczy? po co przeplywomierz, lambda, przeciez to zupelnie niepotrzebne.
Kolego z takimi postami i taka pomoca... ech.
Jesli bylaby to sonda lambda to powyzej 2000 obrotow silnik tez by szapral, poniewaz lambda dziala dopiero jak sie rozgrzeje, co wlasnie odpowiada pracy podyzej 2000 obrotow.
A kolega pisze ze silnik nie dziala mu DO 2000 obr, wiec sonda raczej odpada.
Kolego może ty masz dużego fiata a nie audi?
Nikt nie proponuje odłączania wszystkiego, tylko samą sondę!
Po odłączeniu sondy silnik pracuje równo w pełnym zakresie obrotów, tak samo zimny jak ciepły. jedyny minus to nieznacznie zwiększone zużycie paliwa.
Może najpierw sprawdź zanim kogoś skrytykujesz?
Pozdrawiam
a moze wszystko niech odlaczy? po co przeplywomierz, lambda, przeciez to zupelnie niepotrzebne.
Kolego z takimi postami i taka pomoca... ech.
Jesli bylaby to sonda lambda to powyzej 2000 obrotow silnik tez by szapral, poniewaz lambda dziala dopiero jak sie rozgrzeje, co wlasnie odpowiada pracy podyzej 2000 obrotow.
A kolega pisze ze silnik nie dziala mu DO 2000 obr, wiec sonda raczej odpada.
Kolego może ty masz dużego fiata a nie audi?
Nikt nie proponuje odłączania wszystkiego, tylko samą sondę!
Po odłączeniu sondy silnik pracuje równo w pełnym zakresie obrotów, tak samo zimny jak ciepły. jedyny minus to nieznacznie zwiększone zużycie paliwa.
Może najpierw sprawdź zanim kogoś skrytykujesz?
Pozdrawiam
małyaudi90, masz troche "rosyjskie" pomysly na naprawe. Po to ktos ta sonde tam wstawil, zeby byla i pracowala.
KOLEGO! TROCHE mniejsze zuzycie paliwa? Malo ze DUZO wieksze zuzycie (to zalezy od spoczynkowego polozenia sruby regulacji CO i mieszanki w przeplywomierzu), to jeszcze komputer przechodzi w tryb awaryjny i nie reguluje wyprzedzenia zaplonu. Co to za jazda? Komputer ustawia wyprzedzenie zaplony na 6 stopni przed GMP niezaleznie od obrotow, obciazenia. Poza tym rozwalasz sobie katalizator.
Prosze, nie pomagaj jak sie nie znasz a takie glupie posty i swoje, zastepcze naprawy i umiejetnosci zachowaj dla siebie.
Koszt sondy lambda to okolo 150 zl - to nie duzy wydatek a jazda sprawnym autem daje wiecej przyjemnosci - zarowno finansowo jak i psychicznie. To tyle ode mnie.
KOLEGO! TROCHE mniejsze zuzycie paliwa? Malo ze DUZO wieksze zuzycie (to zalezy od spoczynkowego polozenia sruby regulacji CO i mieszanki w przeplywomierzu), to jeszcze komputer przechodzi w tryb awaryjny i nie reguluje wyprzedzenia zaplonu. Co to za jazda? Komputer ustawia wyprzedzenie zaplony na 6 stopni przed GMP niezaleznie od obrotow, obciazenia. Poza tym rozwalasz sobie katalizator.
Prosze, nie pomagaj jak sie nie znasz a takie glupie posty i swoje, zastepcze naprawy i umiejetnosci zachowaj dla siebie.
Koszt sondy lambda to okolo 150 zl - to nie duzy wydatek a jazda sprawnym autem daje wiecej przyjemnosci - zarowno finansowo jak i psychicznie. To tyle ode mnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 10:12
- Imię: Andrzej
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Biała Podlaska
k44761 Ty facet jesteś jakiś nieprzytomny? a kto mu każe jeździc z odpięta sondą, napisałem żeby odłączył sondę i zobaczył jak pracuje silnik, bo bardzo często przyczyną nierównej pracy na niskich obrotach jest uszkodzona sonda. (na pewno częściej niż przepływomierz) I tyle. Jeżeli się okaże że to sonda to wyda tylko 150zł i po problemie. za przepływomierz zapłaci 300 na szrocie pod warunkiem ze gdzieś znajdzie.
nie widze sensu w dalszym sporze o coś co można sprawdzić w dwie minuty. może dla odmiany niech sam zainteresowany odpisze?
nie widze sensu w dalszym sporze o coś co można sprawdzić w dwie minuty. może dla odmiany niech sam zainteresowany odpisze?