[wszystkie] jakie opony do quattro ?
[wszystkie] jakie opony do quattro ?
wiadomo, że 4 oponki muszą mieć taki sam wymiar, ale czy muszą być dokładnie tego samego producenta ?
Czy wystarczy, że będą te same 295/30R19, ale przód firmy X a tył firmy Y
Czy wystarczy, że będą te same 295/30R19, ale przód firmy X a tył firmy Y
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2007, 18:42 przez ST43, łącznie zmieniany 2 razy.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Nie muszą pochodzić od tego samego producenta podstawa to rozmiar.
Dobrze by było żeby miały podobne właściwości trakcyjne, chodzi tu głównie o twardość użytej mieszanki a co za tym idzie i przyczepność na powierzchniach różnego typu.
A czy tak przypadkiem te opony sie są sporo za duże??? Seryjnie w Audi 90 2.2i (136 KM) były 185/60R 14 ja na twoim miejscu założył bym 15 max 17 o rozmiarze 225/35R17, 245/35R16 lub 215/45R15 ze względu na to że 19 " o takim rozmiarze bardziej dawało by zawieszeniu w kość oraz średnica tego koła była by sporo większa.
Dobrze by było żeby miały podobne właściwości trakcyjne, chodzi tu głównie o twardość użytej mieszanki a co za tym idzie i przyczepność na powierzchniach różnego typu.
A czy tak przypadkiem te opony sie są sporo za duże??? Seryjnie w Audi 90 2.2i (136 KM) były 185/60R 14 ja na twoim miejscu założył bym 15 max 17 o rozmiarze 225/35R17, 245/35R16 lub 215/45R15 ze względu na to że 19 " o takim rozmiarze bardziej dawało by zawieszeniu w kość oraz średnica tego koła była by sporo większa.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
słyszałem o przypadkach że opony które mają taki sam rozmiar napisany, mają de facto u różnych producentów różne te wymiary.. ja bym zdecydowanie polecał jednego producenta... nie tylko ze względu na ten rozmiar ale również jednakową mieszankę gumy... a przy eksploatacji co jakiś czas np 3 miesiące przełożyć opony przód na tył .. wtedy będą się zużywać równomiernie i oszczędzisz mechanizm różnicowy....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 wrz 2007, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
hej z tego co wiem to w cztero napędowcach muszą byc wszystkie gumy takie same i tak jak kolego napisał wczesniej trzeba co jakiś czas je przezucać z tyłu na przód i odwrotnie a na 17" to sie jeździ jak na wozie jak już to 205/50/16 w zupełności wystarczy . Szerokie gumy strasznie sie wydzieraja w koleinach a zwłaszcza boki . Najwiekszy wybór opon to rozmiar 195/65/15 lub 205/55/16 łatwo dostepne . Pozdrawiam
Dla mnie producenci , rodzaje bieżnika, szerokości itd nie mają znaczenia. Najważniejsze zeby na osi były takie same. A jeszcze bardziej ważne w tym wszystkim jest to żebyś czuł auto, kiedy ucieknie przód, a kiedy tył będzie próbował się wymknąć spod kontroli. Wszystko to się zmienia i zależy od warunków na szosie, obciażenia auta. Jadąc z pełnym pokładem ludzi inne siły działają na cały samochód. Z resztą wiesz jak jest. Musisz czuć swoją bestię
Ale te 19 cali to przegina chyba? Owszem widok piękny, ale studzienki wredne. Pozdro
Ale te 19 cali to przegina chyba? Owszem widok piękny, ale studzienki wredne. Pozdro
przedmówcy jakieś niesamowite historie piszą powyżej
sprawa jest prosta :!: :
jeśli zależy ci (tak jak mi) aby fura zapierd... bokami i poprostu odjeżdżała z miejsca to pakuj wyłącznie 175/70 R14 :!:
to są seryjne opony - które pakowało na fele audi
wąska opona to w zimie:
większy nacisk jednostkowy :!: (lepiej się fura zbiera, bo masa auta "wbija" tą węższą oponę bardziej w śnieg) - a przecież o to ci zapewne chodzi
i lepsze dohamowywanie jest
quattro jest do jazzzzzdy a nie do lansów (bynajmnie w zimie - i bynajmnie jak dla mnie)
no chyba że ktoś ma inne podejście to nie mamy wtedy o czym rozmawiać
jeśli wpakujesz tam 195/65/15 lub jeszcze większą średnice koła to auto najzwyczajniej w świecie nie będzie się już tak dobrze napędzało (wzrośnie za to prędkość - tylko po co ci prędkość w zimie zwiększona np. z 190km/h do 195km/h :?: 8-) )
a jak zima minie - to wtedy pakuj tam co chcesz - no chyba że tak jak je lubisz szutry to wtedy nie pakuj walców ...
sprawa jest prosta :!: :
jeśli zależy ci (tak jak mi) aby fura zapierd... bokami i poprostu odjeżdżała z miejsca to pakuj wyłącznie 175/70 R14 :!:
to są seryjne opony - które pakowało na fele audi
wąska opona to w zimie:
większy nacisk jednostkowy :!: (lepiej się fura zbiera, bo masa auta "wbija" tą węższą oponę bardziej w śnieg) - a przecież o to ci zapewne chodzi
i lepsze dohamowywanie jest
quattro jest do jazzzzzdy a nie do lansów (bynajmnie w zimie - i bynajmnie jak dla mnie)
no chyba że ktoś ma inne podejście to nie mamy wtedy o czym rozmawiać
jeśli wpakujesz tam 195/65/15 lub jeszcze większą średnice koła to auto najzwyczajniej w świecie nie będzie się już tak dobrze napędzało (wzrośnie za to prędkość - tylko po co ci prędkość w zimie zwiększona np. z 190km/h do 195km/h :?: 8-) )
a jak zima minie - to wtedy pakuj tam co chcesz - no chyba że tak jak je lubisz szutry to wtedy nie pakuj walców ...
No dobra, kazdy powoli zaczyna uciekac od tematu, to jak z tymi oponami? czy jest jakas dopuszczalna roznica w srednicy kol przod-tyl? czy opony musza byc oprocz rozmiaru identycznego producenta? czy rodzaj opon (kierunkowe, do sam z napedem 4x4) ma jakis wplyw? Pytam i wnikam bo alu mi idzie kurierem i opony potrzebuje zakupic.
Ja wiem chlopaki ze najlepiej jest kupic cztery identyko i jest git. Tylko jak ktos ma studencki budżet to zaczynaja sie schody i sie kombinuje ze moze uzywki narazie jakies a potem na cztery nowki sie usklada itp. itd. Jak sie wkurze to kupie cztery nowki ale dopiero na wiosne a do tego czasu dalej na zimowkach
Jak chcesz "zaoszczędzić" na oponach jakieś kilkadziesiąt złotych, to zrób jak ci radzą :evil:
Tylko poszukaj odrazu ceny regenracji mechanizmu różnicowego.
Jak by trochę mieli pojęcie na czym polega quattro to by nikt takich głupich pomysłów nie dawał.
Po pierwsze wszystkie takie same, nie tylko rozmiar, ale i rodzaj bieżnika czyli model, producent itp. Dlaczego?
Bo różne opony mają różne opory toczenia, a co za tym idzie mechanizm różnicowy pracuje lekko ale cały czas . Trzeba minimalizować zużycie torsena, chyba że wolisz mieć za jakiś czas nowy.
Czyli poczytaj o zasadzie działania (inni też).
Co do rozmiaru opon to jak kto lubi, tyle że trzeba przeliczyć różnicę w pokonywaniu drogi, czyli prędkość na liczniku nie będzie już prawdziwa.
Dwa że duża felga bez obniżenia to trochę słabo wygląda, taka karoca bez koni
Tylko poszukaj odrazu ceny regenracji mechanizmu różnicowego.
Jak by trochę mieli pojęcie na czym polega quattro to by nikt takich głupich pomysłów nie dawał.
Po pierwsze wszystkie takie same, nie tylko rozmiar, ale i rodzaj bieżnika czyli model, producent itp. Dlaczego?
Bo różne opony mają różne opory toczenia, a co za tym idzie mechanizm różnicowy pracuje lekko ale cały czas . Trzeba minimalizować zużycie torsena, chyba że wolisz mieć za jakiś czas nowy.
Czyli poczytaj o zasadzie działania (inni też).
Co do rozmiaru opon to jak kto lubi, tyle że trzeba przeliczyć różnicę w pokonywaniu drogi, czyli prędkość na liczniku nie będzie już prawdziwa.
Dwa że duża felga bez obniżenia to trochę słabo wygląda, taka karoca bez koni