[80 B3 1,6TD] jaki olej po remoncie silnika?
[80 B3 1,6TD] jaki olej po remoncie silnika?
witam wszystkich. remontuje w tej chwili silnik w moim audi 80 1,6 Tdi. Mam w związku z tym pytanie. Czy mogę zalać go olejem połsyntetycznym. wcześniej jezdziłem na mineralnym. Czekam na odp. dziekuję
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2007, 18:33 przez gogo1, łącznie zmieniany 1 raz.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Bez problemu można zalać półsyntenyk ponieważ nie powoduje wypłukiwania osadów z kanałów olejowych. Polecam Valvoline MAXLIVE 10w40 bardzo dobry olej zarówno do silników benzynowych jak i wysokoprężnych.
Pozatym do silników z turbiną nie powinno się lać olejów mineralnych ponieważ przyśpieszają one zurzycie turbiny.
Pozatym do silników z turbiną nie powinno się lać olejów mineralnych ponieważ przyśpieszają one zurzycie turbiny.
kup//
polecam zwykly MOBIL1 Disel. 15W/40. w zupelnosci wystarczy. tylko wymieniaj co 15-20 tysiecy jesli mozesz i bedzie ok.w tych rocznikach bawienie sie w slowa Syntetic mija sie z celem a na takim mobilu.. przynajmiej nie zaszkodzi i kosztuje ok 50zl za 5l. polecam to. zadnych Syntetic.
Re: kup//
Mam odmienne zdanie i podpisuje się pod tym co napisał killer0123 ...Seba80 pisze:Syntetic mija sie z celem a na takim mobilu.. przynajmiej nie zaszkodzi i kosztuje ok 50zl za 5l. polecam to. zadnych Syntetic.
Rodzaj oleju zależy od przebiegu i kondycji silnika.Robisz remont,ale to nie to samo co silnik z małym przebiegiem.Polecałbym minerał,bo na diesla miał napewno nakaczane kilka setek.Półsyntetyk może spowodować rozszczelnienia i wycieki.A jeśli chodzi o wymianę,to w dieslach wymienia się co 10tyś,a nie co 15-20.
mireko pisze:Rodzaj oleju zależy od przebiegu i kondycji silnika.Robisz remont,ale to nie to samo co silnik z małym przebiegiem.Polecałbym minerał,bo na diesla miał napewno nakaczane kilka setek.Półsyntetyk może spowodować rozszczelnienia i wycieki.
Przebieg nie ma znaczenia, są ludzie którzy mają nastukane ponad 200tyś i jeżdżą na full syntetykach.
Przytoczę jeszcze raz to co już pisałem w innym temacie:
"Trzeba pamiętać, że oleje mineralne niskiej jakości dodatkowo „doszczelniają” silnik osadami i nagarami powstającymi z ich rozkładu. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że nieznanych olejów mineralnych nie można wymieniać od razu na olej syntetyczny o niskiej klasie SAE. Spowodowałoby to wypłukanie tych nagarów, rozszczelnienie elementów silnika i niebezpieczną w skutkach możliwość zablokowania magistrali olejowych prowadzącą do zatarcia silnika. Dlatego też istnieje możliwość stosowania olejów półsyntetycznych, które nie niosą ze sobą tego zagrożenia, a w dostatecznym stopniu chronią silnik".
Ponadto półsyntetyk to nie 50/50 syntetyk z minerałem tylko 30/70 (%)
Sam u siebie zmieniłem z minerała na półsyntetyk podobnie jak kilka osób na tym forum i nikt nie zgłaszał problemów.
hm
coz. wymiana oleju coz, czym czesciej tym lepiej. jesli Cie stac mozesz nawet co 8tys. jesli nie 15 nic zlego nie spowoduje. mysle ze do 20 jest ok. ale moge sie mylic a z nikim tutaj sie klucic nie bede. lej co chcesz. ja byl uzyl tego co napisalem. moim zdaniem racjonalnie. a tak jak ktos pisal ze sa tacy ze leje sintetic do auta o przebiegu ponad 200tys tak sa.. wszystko mozna- wystarczy tylko widziec sens i cel. powiadom tylko wszystkich co sie wkoncu znalazlo w twoim motorku. pozdrawiam wszystkich.