Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All diesel] Rozbieganie turbo diesla.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 25 cze 2011, 18:22

Jak chłopak na filmie nie miał pojęcia co się dzieje to mu się nie dziwię, że spanikował. W końcu zapłon wyłączony a tu silnik wyje na pełnych obrotach :-) Ojj zapamięta sobie tą chwilę :-D

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 25 cze 2011, 22:48

heh oj poprostu olej zassało widok jak ich wiele zjawisko widziane nie raz i znane szczególnie przez mojego dalszego sąsiada mechanika :DD pamiętam jak rok temu jegoo doświadczony pracownik załatwił auto ktorgo miał nie odpalać :D niestety pod nieobecność pracodawcy odpalił i ,,doł mu" myślałem że się warsztat pali :D morał z tego taki trzeba od czasu do czasu odkręcić IC i spuścić olej bo na pewno bo wielu latach użytkowania jest go tam troszki

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 cze 2011, 21:54

mezik0 pisze:morał z tego taki trzeba od czasu do czasu odkręcić IC i spuścić olej bo na pewno bo wielu latach użytkowania jest go tam troszki
widać mało wiesz o tym co się dzieje i jaka jest tego przyczyna, poza tym IC to nie jest jakiś "oil catch tank" żeby coś się w nim zbierało i należało to spuszczać, wystarczy kilka razy przeciągnąć silnik na obrotach i to co się niby po kilku latach "nazbierało" zostanie wydmuchane wraz z pędem powietrza (przy 3000rpm i doładowaniu 1.0bara silnik 1.9 zasysa ok 190L powietrza w ciągu 1s) więc możesz się zdziwić jak w IC będzie sucho a za dwa dni silnik zamknie obrotomierz przy wyłączonym zapłonie :roll:

wystarczy żeby siadł uszczelniacz w turbinie albo niefortunnie ukręcił się w niej wirnik i wtedy olej pójdzie z powietrzem i silnik "oszaleje" <ok>

chociaż jak ktoś jeździ w stylu "kierowca PKS'u" albo turbina zacznie puszczać olej to i w IC coś się nazbiera

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 27 cze 2011, 15:22

UKI_XX pisze:chociaż jak ktoś jeździ w stylu "kierowca PKS'u" albo turbina zacznie puszczać olej to i w IC coś się nazbiera
Zdziwił byś się :-D Miałem okazję jechać autobusem ze szkoły do kumpla to takiej prędkości na prostej nie powstydziła by się moja 80'tka. Niestety kierowcę podobno już wyrzucili :-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 cze 2011, 15:29

hehe :mrgreen: od każdej reguły są wyjątki, też jeździłem autobusem z takim kierowcą ale w większości przypadków zasuwają ślimaczym tempem bo też muszą trzymać się rozkładów i szybciej im nie można <ok>

dobra, koniec OT bo temat jest o czym innym ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 cze 2011, 16:09

UKI_XX pisze:przy 3000rpm i doładowaniu 1.0bara silnik 1.9 zasysa ok 190L
Wynik podziel przez 2 i będzie ok ;-) 190 litrów miałbyś przy 2 bar albo przy dwusuwowym silniku.

Awatar użytkownika
mezik0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 668
Rejestracja: 01 wrz 2008, 13:33
Lokalizacja: Ostrowiec Św Opatów

Post autor: mezik0 » 27 cze 2011, 20:58

UKI XX a kto tak u nas nie jeździ większość ludzi robi PSJ bo jak mu skoczy spalanie o 2 litry to już wielkie łolaboga dopiero jak turbina się rozkraczy albo dojdzie do takiej sytuacji jak na filmie wiedzą jak się zachować potem wiem po moim ojcu nie chciał słuchać robił PSJ zabił turbo zapłacił swoje i się nauczył jeździć teraz ma czas na zagrzanie na schłodzenie na dawanie od czasu do czasu w sumie dość często i przestał patrzeć na spalanie dlatego też napisałem o tym oleju dobra kończe of topa i sory za niego z mojej strony

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 cze 2011, 15:30

trepek pisze:
UKI_XX pisze:przy 3000rpm i doładowaniu 1.0bara silnik 1.9 zasysa ok 190L
Wynik podziel przez 2 i będzie ok ;-) 190 litrów miałbyś przy 2 bar albo przy dwusuwowym silniku.
racja, 3000rpm to 50 obrotów wału na sekundę, a 100 razy następuje zapłon paliwa w R4 <ok>

więc 0.5*1.9*50*2=95 :oops:

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 07 sty 2012, 22:02

w nowszych silnikach np ASV czy ALH mamy klapę gaszącą. i tuu nawet w przypadku jak się turbo zrzyga do dolotu to wystarczy wyjąć kluczyk a ECU uruchomi N-238 i silnik zostanie pozbawiony dopływu powietrza, które jest tak samo niezbędne do pracy sinlika jak paliwo. pozbawiając go powietrza nie tylko powodujemy ogromne straty na ssaniu co powoduje ogromnu pobór energi ( właśnie dlatego Benzyniaki spalają znacznie więcej ponieważ mająbardzo duże straty na ssaniu) w silnikach 1.9 można łatwo taki patentzrobić stosując kolektor z silników 130KM TDI PD
sam tak mam choć jeszcze nie uruchomiłem samego układu który będzie sterował pracą silnika, ale już mam na to pomysł. natomiast w większości wypadków wystarczy że w rękach zaciśniecie przewód dolotowy powietrza do turbiny z filtra. resztę zrobi duży pobór powietrza przez silnik. jeśli zaciśniecie przewód dolotowy do turbo to pęd powietrza zaciśnie go jeszcze mocniej i silnik MUSI się zatrzymać.
nie pomoże ten sposób tam gdzie mamy Twardy dolot powietrza do turbiny np w GOLFIe MK3 czy Passatach B3 lub B4.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 07 sty 2012, 22:28

Ostatnio wracając ze świąt od babci widziałem pastucha b5 kombi 1.9 tdi stał na awaryjkach, maska podniesiona, dymiło mu spod auta i spod maski.
Przejeżdżając obok niego silnik wył na maksymalnych obrotach, dym leciał jak oszalały.

Chyba miał te rozbieganie, bo gość latał wokół auta, migał długimi, nie wiem chyba żeby się ktoś zatrzymał.
Padało, była 23 godzina, dużo tirów jeździło, wąska droga, pojechaliśmy dalej.

Pan_Q
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 wrz 2016, 00:55
Lokalizacja: WWL

audi 80 1.9d

Post autor: Pan_Q » 08 lis 2016, 23:27

Odświeżam stary temat.
Rozbiegał mi się wolnossący diesel... mysli_ nie wiedziałem że to możliwe, zaczął pić olej z odmy, przez co przyśpieszył obroty i pompa zaczęła podawać więcej oleju, wiec się rozbiegał poprostu... a dymu z mną tyle że ło....
Fakt pałowałem, no gniotłem go troszke po obrotach... No ale takie coś żeby się zrobiło...
Odme już przerobiłem, i chlusta do butelki... a najgorsze, że nie wiem czy od obrotów czy od czego, po tej akcji, cieknie olej ze wsząd, z miski z chłodniczki oleju, i cieknie pompa paliwowa...
Filmik ze środka, w 0:30 widać, słychać jak się rozbiegał... myśle że szybko zareagowałem wrzucając mu piątke... (tak mi się wydaje że szybko) Czy przy tak krótkim rozbieganiu, mogło pójść coś jeszcze oprócz tej odmy nieszczęsnej?
Czemu cieknie wszystko i wszędzie??
Ile mógł mieć RPM?
filmik =>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl