[1.9 TDI B4 1Z] Problem z zaworem N75(Brak jednego wężyka)
[1.9 TDI B4 1Z] Problem z zaworem N75(Brak jednego wężyka)
Witam, posiadam Audi B4 1.9 TDI z roku 1994 na przepływomierzu Pierburg i po zakupie auta zauważyłem, że nie posiada w jednym kolektorze wężyka. I mam również taki problem jak w TYM temacie. Czy brak tego wężyka może powodować osłabienie? Możliwe, że poprzedni właściciel coś kombinował i nie wiem czy jest do końca sprawny ten zawór. Byłem u mechanika, ale on sam do końca nie wiedział do czego to służy - stwierdził, że może od spalin umówiłem się z nim, żeby to podłączył i sprawdził. I czy to możliwe aby mój model t.j 1Z nie posiadał Intercoolera? Stwierdził, że ten silnik jest słabszy i w nich nie ma. Zaznaczam, że piszę do was o pomoc, ponieważ się za bardzo na tym nie znam.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 20:40 przez koloman, łącznie zmieniany 2 razy.
Wydaje mi się, że ma 3 bo ten od góry jest a tego po środku i od dołu brakuje, chociaż muszę jeszcze dokładnie sprawdzić. Raczej na pewno jest to 1Z nawet taką nalepkę mam przy nadkolu od pasażera z napisem 1Z.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, 20:06 przez koloman, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyny węzyk którego może nie być ,i nie ma wpływu na działnie n75 ,to wężyk idący z góry n75 do dolotu .Być może też ma zrobiony bajpas ,zrób fotke węzyków przy zaworkukoloman pisze:Witam, posiadam Audi B4 1.9 TDI z roku 1994 na przepływomierzu Pierburg i po zakupie auta zauważyłem, że nie posiada w jednym kolektorze wężyka. I mam również taki problem jak w TYM temacie. Czy brak tego wężyka może powodować osłabienie?
Nie umawiaj się z nim szkoda czasu i kasy ,nie wie podstawowych rzeczy on wogóle coś naprawia :?: może taczki :?: ...sory za te kpiny ,ale nie mogłem się powstrzymaćkoloman pisze:Byłem u mechanika, ale on sam do końca nie wiedział do czego to służy - stwierdził, że może od spalin umówiłem się z nim, żeby to podłączył i sprawdził.
Nie mozliwe ,wszystkie tdi mają fabrycznie icka ,a tego "mechanika " omijaj z daleka bo poziom jego wiedzy to żenada i gada takie bzdury że uszy więdną :roll: Podjedż do kogos z forum ,kto ogarnia temat ,bo wizyty u takich "specjalistów "jak ten u którego byłeś , to strata czasukoloman pisze:I czy to możliwe aby mój model t.j 1Z nie posiadał Intercoolera? Stwierdził, że ten silnik jest słabszy i w nich nie ma.
Zrobiłem zdjęcie, ale nic nie widać bo mam bardzo słaby aparat, mogę pokazać na przykładowym na razie a jutro zrobię lepszym. Więc tak od dołu widzę, że jest natomiast nie ma tego po środku. A i jeszcze wisiał mi taki wężyk głęboko pod tym całym zaworem N75 od czego mógł być?
LINK
LINK
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Brakuje do gruszki WG,bo prawdopodobnie masz padnięty n75 i zrobiony baypas ,czyli "naprawione po taniości " :mrgreen: zobacz który wężyk jest podłlaczony do gruszki WG .A co do tego co tam jeszcze wisi ,to nikt tego ci nie powie nie widząc ,ale zapewne wisi któryś od n75 ,bo poprzedni własciciel prawdopodobnie nie umiał nawet bajpasa po ludzku zrobić
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, 22:05 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
A możesz mi powiedzieć gdzie znajduje się dokładnie Intercooler? Czasem nie pod spodem właśnie, bo tak sobie myślę, że mógłby to być wężyk od tego IC.
I czy jest możliwe ominięcie tego IC? Bo z tego co mi mówił poprzedni właściciel to samochód był właśnie uderzony z przodu i możliwe, że go nie założył...
I czy jest możliwe ominięcie tego IC? Bo z tego co mi mówił poprzedni właściciel to samochód był właśnie uderzony z przodu i możliwe, że go nie założył...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czasami ,a nawet zawsze :mrgreen: w audi 80 pod spodem ,czyli pod prawym reflektoremkoloman pisze:gdzie znajduje się dokładnie Intercooler? Czasem nie pod spodem właśnie,
ano mozliwe to jest prawie wszystko ,akurat to czy masz icka , mozna sprawdzić w ciągu kilku sekund ,wystarczy spojrzeć w miejsce gdzie powinien byc <ok>I czy jest możliwe ominięcie tego IC? Bo z tego co mi mówił poprzedni właściciel to samochód był właśnie uderzony z przodu i możliwe, że go nie założył...
Dzięki wszystkim za pomoc! Jutro jeszcze wrzucę fotkę na forum to się dokładnie okaże co i jak.
Zamieszczam kilka fotek z silnika, sorry za jakość, bo robiłem telefonem i nie posiadam na chwilę obecną aparatu Jeśli będzie potrzeba to wrzucę jutro z prawdziwego aparatu.
http://imageshack.us/g/684/32288543.jpg/
PS: Jeszcze jedno pytanie czy "bajpas" tego zaworu może mieć wpływ na osłabienie silnika?
Zamieszczam kilka fotek z silnika, sorry za jakość, bo robiłem telefonem i nie posiadam na chwilę obecną aparatu Jeśli będzie potrzeba to wrzucę jutro z prawdziwego aparatu.
http://imageshack.us/g/684/32288543.jpg/
PS: Jeszcze jedno pytanie czy "bajpas" tego zaworu może mieć wpływ na osłabienie silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na bajpasie ciśnienie doładowania spada do ok.0,65-0,7 bara ,zamiast zadanego fabrycznie 0,85 bara,może to spowodować że auto trochę gorzej się zbiera ,ale bez przesady ,laik nawet nie zauważy .Zmierz sobie ciśnienie doladowania w dolocie ,można zwykłym manometrem ,potrzeba tylko zwężki w wężyku ,coby wskazówka nie latała jak szalona mozna wsadzić igłę lekarską tylko nie za małą ,1-1,2 mm . Ze zdjęć wynika tylko tyle że góra zaworka n75 jest prawidłowo ,dla prawidłowej pracy bez znaczenia ,z boku powinien wychodzić weżyk do gruszki ,a nie wychodzi ,do gruszki jest podłlaczony jakiś wężyk ,pytanie jaki ? to musisz sam sprawdzić .Jeżeli ktoś zrobił baypas ,węzyk idący z gruszki powinien łaczyć się z wężykiem ciśnieniowym z turbiny ,o ile są jeszcze kolorowe ,w co wątpię ,to z turbiny idzie czerwony <ok>koloman pisze:Jeszcze jedno pytanie czy "bajpas" tego zaworu może mieć wpływ na osłabienie silnika?