Witam. Problem mam taki jak w temacie. Czytałem o tym problemie i podajecie żeby sprawdzić napięcie na TPS. Co to jest i gdzie można go znaleźć? Jak można to proszę o jakieś foto. I kolejne pytanie odnośnie silniczka krokowego gdzie on jest i jak go przeczyścić? Jest rozbieralny czy trzeba jakoś na siłę rozbierać go.
Jeszcze prośba czy mógł by ktoś nakierować mnie na artykuł jak ustawić zapłon bo jakoś wpisuję w wyszukiwarkę to 8 stron mi wyskakuje i nic konkretnego. Dziękuję.
[B4 2,0 ABK + lpg] Falują obroty na PB
silniczek krokowy w ABK znajduje się przy pokrywie zaworów wchodzą do niego 2 gumowe rurki jedna do kolektora ssącego druga do dolotu i wpięta jest do niego wtyczka 2 pinowa , czyścisz normalnie wypinasz wtyczkę, odkręcasz przewody i myjesz benzyną później suszysz i zakładasz ! co do tego czy jest rozbieralny to nie i nie próbuj bo zepsujesz, co do zapłonu to lepiej go sam nie ruszaj bo o ustawieniu zapłonu w ABK krążą już legendy ! na forum jest coś takiego jak SZUKAJ i tam znajdziesz wszystko
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
TPS tak jak kolega napisał to jest czujnik położenia przepustnicy. Znajduje się pod przepustnicą, przykręcony jest dwoma śrubkami imbusowymi. Należy go wyjąć i sprawdzić zmiany rezystancji między poszczególnymi nóżkami podczas kręcenia wałeczkiem w TPSie. Jeżeli są jakieś skoki czy wahania to znaczy że TPS jest uszkodzony. Rezystancja musi się zmieniać płynnie w cąłym zakresie obrotku wałka.
TPS jest nieskładalny <lol>
TPS jest nieskładalny <lol>