[Audi 80 B4 1Z] Prośba o ocenę logów.
[Audi 80 B4 1Z] Prośba o ocenę logów.
Panowie zrobiłem logowanie mojego zetorka. Napiszcie proszę co go boli wg tych danych.
Polecam zaznaczyć opcję "Stała szerokość" wtedy są bardziej czytelniejsze.
Ps. Grupę 003 w MB logowałem dwukrotnie.
Log (0 - 011)
Log (1 - 001)
Log (2 - 004,008)
Log (3 - 000)
Log (4 - 003,003)
Log (5 - 010)
Aha i po każdym takim przegonieniu pojawiał mi się błąd 00575.
Podczas jazdy słychać gwizd powietrza, muszę uszczelnić dolot.
Polecam zaznaczyć opcję "Stała szerokość" wtedy są bardziej czytelniejsze.
Ps. Grupę 003 w MB logowałem dwukrotnie.
Log (0 - 011)
Log (1 - 001)
Log (2 - 004,008)
Log (3 - 000)
Log (4 - 003,003)
Log (5 - 010)
Aha i po każdym takim przegonieniu pojawiał mi się błąd 00575.
Podczas jazdy słychać gwizd powietrza, muszę uszczelnić dolot.
Usterkę jak widzisz sam znalazłeś. Zapewne auto znacznie kopci, przez tą nieszczelność ucieka Ci prawie wszystko co turbina napompuje ( a pewnie jest sprawna i kręci się jak szalona), z logów widać, że przez przepływomierz przepływa całkiem spora masa powietrza więc dawki paliwa maksymalne. W rzeczywistości do silnika i MAP sensora nie dochodzi tyle powietrza co powinno stąd sterownik widzi że coś jest nie tak i wywala błąd 00575. Poza tym jak kolega MUNIOR pisał wszystko pozostałe jest w normie. Uszczelnij więc dolot, zrób log dynamiczny 011 jeszcze raz a powinieneś zauważyć różnicę.audico pisze:Podczas jazdy słychać gwizd powietrza, muszę uszczelnić dolot.
Jeśli logi dynamiczne robiłeś na 3-biegu to ja widzę, że autu brakuje sporo mocy. No chyba, że jechałeś pod górkę.
Pozdrawiam!
katalizator nic do tego nie ma, ewidentnie rozerwany wąż (lub spadł) gdzieś między turbiną a kolektorem ssącym, często pęka ten krótki na samej górze przy kolektorze lub ten od turbiny do intercoolera, macać nie ma co tylko bierz śrubokręt do ręki, demontuj i oglądaj węże, dziura jest spora
czasem da się namierzyć trzymając głowę pod maską i druga osoba w tym czasie musi przegazować <ok>
czasem da się namierzyć trzymając głowę pod maską i druga osoba w tym czasie musi przegazować <ok>
Dziura usunięta.
Statyczne Basic Settings:
Log (0 - 004)
Log (1 - 000)
Log (2 - 003)
Statyczne:
Log (0 - 013)
Log (1 - 000)
Log (2 - 001)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004)
Log (5 - 007)
Dynamiczne:
Log (0 - 004)
Log (1 - 001)
Log (2 - 013)
Log (3 - 010)
Log (4 - 008)
Log (5 - 011)
Log (6 - 003)
Przed vgowaniem był błąd 00575., został "wyczyszczony".
Po vagovaniu pojawiły się już dwa błędy:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
No i oczywiście przy około 3600 obr/min pojawia się Notlauf.
Statyczne Basic Settings:
Log (0 - 004)
Log (1 - 000)
Log (2 - 003)
Statyczne:
Log (0 - 013)
Log (1 - 000)
Log (2 - 001)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004)
Log (5 - 007)
Dynamiczne:
Log (0 - 004)
Log (1 - 001)
Log (2 - 013)
Log (3 - 010)
Log (4 - 008)
Log (5 - 011)
Log (6 - 003)
Przed vgowaniem był błąd 00575., został "wyczyszczony".
Po vagovaniu pojawiły się już dwa błędy:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
No i oczywiście przy około 3600 obr/min pojawia się Notlauf.
Zlogowałem ponownie, ponieważ maszyna zaczęła mi więcej ropy spalać. Jak już wcześniej napisałem miałem pęknięty gumowy wąż łączący turbo z intercoolerem. Po wymianie spalanie wróciło do normy tj. około 5 l/100 km. Nie cieszyłem się długo takim małym spalaniem, gdyż już po wakacjach autko zaczęło palić coraz więcej.
Może i powinno palić więcej bo dojeżdżam do pracy po 11 km w jedną stronę i autko jest niedogrzane. Tylko wg mnie nie powinno spalanie rosnąc z miesiąca na miesiąc o około 0.3 l/100 km, gdyż styl jazdy do pracy mam zawsze spokojny bo autko zimne. Zimę jaką teraz mamy każdy widzi, więc aż tak mocno zimny to on nie jest z rana. A doszło już do 6l/100 km i raczej końca nie widać.
Następnym problemem jaki zauważyłem w moim aucie jest odczuwalny spadek mocy, co pewnie jest powiązane z tym spalaniem.
Z tego co sprawdziłem/zrobiłem:
- katalizator jest usunięty (wybebeszony)
- hamulce regenerowałem w okresie wakacyjnym (na pewno żadne koło nie hamuje podczas jazdy)
- 3 wężyki od/do zaworka N75 wymieniłem na nowe, gdyż jeden był trochę poprzecierany
- mam niesprawny N75 ( ale myślę że to nie powinno mieć wpływu na spalanie mojego autka gdyż z takim jeżdżę już 4 rok i wcześniej nie było takiego spalania)
- dawkę ręcznie ustawiłem na 2,4 - 2,6 mg (wcześniej miał na 1.6 oraz 2.0)
- nie mam wycieków w układzie paliwowym
Aha takie spalanie zaczęło występować około miesiąca po wymianie tego węża gumowego. Wtedy też wyczyściłem nastawnik (zgodnie z forumową instrukcją) bo szarpał na 4 biegu przy 60 km/h. Szarpanie ustało do października, wtedy znowu wyczyściłem nastawnik i jeżdżę tak do dziś. Po czyszczeniu na krótko około 2 tyg nie szarpało teraz znowu zaczyna poszarpywać przy 55 km/h na 4 biegu.
Czy odpowiedzialnym za takie spalanie może być nastawnik??
Czy leją wtryski?
Czy powinienem zmniejszyć dawkę na ok. 3,5mg?
LOGI:
Statyczne Basic Settings:
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)
Log (3 - 004)
Statyczne:
Log (0 - 013)
Log (1 - 001)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (4 - 000)
Log (5 - 007)
Dynamiczne: (grupy 001 i 008 logowane dwukrotnie, gdyż był błąd w komunikacji)
Log (0 - 001)
Log (1 - 000)
Log (2 - 001)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004)
Log (5 - 010)
Log (6 - 011)
Log (7 - 008,008)
Przed vgowaniem był błąd 00575., został "wyczyszczony".
Po vagovaniu pojawiły się już dwa błędy:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
No i oczywiście przy około 3600 obr/min pojawia się Notlauf.
Może i powinno palić więcej bo dojeżdżam do pracy po 11 km w jedną stronę i autko jest niedogrzane. Tylko wg mnie nie powinno spalanie rosnąc z miesiąca na miesiąc o około 0.3 l/100 km, gdyż styl jazdy do pracy mam zawsze spokojny bo autko zimne. Zimę jaką teraz mamy każdy widzi, więc aż tak mocno zimny to on nie jest z rana. A doszło już do 6l/100 km i raczej końca nie widać.
Następnym problemem jaki zauważyłem w moim aucie jest odczuwalny spadek mocy, co pewnie jest powiązane z tym spalaniem.
Z tego co sprawdziłem/zrobiłem:
- katalizator jest usunięty (wybebeszony)
- hamulce regenerowałem w okresie wakacyjnym (na pewno żadne koło nie hamuje podczas jazdy)
- 3 wężyki od/do zaworka N75 wymieniłem na nowe, gdyż jeden był trochę poprzecierany
- mam niesprawny N75 ( ale myślę że to nie powinno mieć wpływu na spalanie mojego autka gdyż z takim jeżdżę już 4 rok i wcześniej nie było takiego spalania)
- dawkę ręcznie ustawiłem na 2,4 - 2,6 mg (wcześniej miał na 1.6 oraz 2.0)
- nie mam wycieków w układzie paliwowym
Aha takie spalanie zaczęło występować około miesiąca po wymianie tego węża gumowego. Wtedy też wyczyściłem nastawnik (zgodnie z forumową instrukcją) bo szarpał na 4 biegu przy 60 km/h. Szarpanie ustało do października, wtedy znowu wyczyściłem nastawnik i jeżdżę tak do dziś. Po czyszczeniu na krótko około 2 tyg nie szarpało teraz znowu zaczyna poszarpywać przy 55 km/h na 4 biegu.
Czy odpowiedzialnym za takie spalanie może być nastawnik??
Czy leją wtryski?
Czy powinienem zmniejszyć dawkę na ok. 3,5mg?
LOGI:
Statyczne Basic Settings:
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)
Log (3 - 004)
Statyczne:
Log (0 - 013)
Log (1 - 001)
Log (2 - 003)
Log (3 - 004)
Log (4 - 000)
Log (5 - 007)
Dynamiczne: (grupy 001 i 008 logowane dwukrotnie, gdyż był błąd w komunikacji)
Log (0 - 001)
Log (1 - 000)
Log (2 - 001)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004)
Log (5 - 010)
Log (6 - 011)
Log (7 - 008,008)
Przed vgowaniem był błąd 00575., został "wyczyszczony".
Po vagovaniu pojawiły się już dwa błędy:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
No i oczywiście przy około 3600 obr/min pojawia się Notlauf.
6 litrów paliwa to jeszcze nie tak dużo zawsze w okresie zimowym będzie palił więcej...po 11 km to on dopiero łapie temperaturę pewnie....poza tym dawkę masz nie małą ,ja u siebie zmieniłem dawkę z 15 na 25...oczywiście stopniowo nie od razu i dopiero teraz czuję,że jest ok ....nie kopci ,ładnie sie wkręca w obroty....Ty też powinieneś poeksperymentowć bo wydaje mi się ,że nikt konkretnie nie powie Ci jaką ustawić bo to indywidualna sprawa....
Tak jak radzicie zmniejszę trochę dawkę paliwa tak na około 3,5 mg. Pojeżdżę, potankuję i zobaczę.
Jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała. Mam zamontowany BC i nie jest on przerabiany na diesla, więc jak niektórzy wiedzą pokazuje mi zawyżone spalanie na 100 km pomimo ustawienia zworek na - 15%.
Przed czyszczeniem nastawnika w sierpniu, średnie spalanie spalanie wg BC oscylowało w granicach 6.8 l/100 km. Teraz pokazuje mi 8.7 l/100km (i rośnie). Czy to może świadczyć, że coś źle złożyłem czyszcząc nastawnik?? Przecież jakbym coś zepsuł to by mi nie odpalił albo bym uszkodził silnik.
Jeszcze jedna sprawa mi się przypomniała. Mam zamontowany BC i nie jest on przerabiany na diesla, więc jak niektórzy wiedzą pokazuje mi zawyżone spalanie na 100 km pomimo ustawienia zworek na - 15%.
Przed czyszczeniem nastawnika w sierpniu, średnie spalanie spalanie wg BC oscylowało w granicach 6.8 l/100 km. Teraz pokazuje mi 8.7 l/100km (i rośnie). Czy to może świadczyć, że coś źle złożyłem czyszcząc nastawnik?? Przecież jakbym coś zepsuł to by mi nie odpalił albo bym uszkodził silnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Panie audico, jeżdzisz pan ciągle w awaryjnym z przeładowania ,to raz ,dwa, pompa ma problem z dynamicznym przestawianiem kąta wtrysku .Do tego ta dawka
:shock: To jak to ma palić 5 litrów i mieć moc :?: :roll: toż to wszystko nie w pięć ni w dziesięć Doprowadz to wszystko do ładu,zamiast pisać że nie ma mocy , nie jedzie i dużo pali ,bo przyczyny masz podane na tacy <ok> A nastawnik ciągle się brudzi ,bo ci się pompa wtryskowa kończy i zawala go systematycznie opiłkami z zużywających się na skutek utraty gładzi podzespołów pompy ....audico pisze: dawkę ręcznie ustawiłem na 2,4 - 2,6 mg
Witam,
Prosze szanownych kolegów o analiza logów.
Juz kiedys w jednem z postow pisalem ze mam problem z osiagnieciem 120km/h, podczas przyspieszania na 3,4 i 5 biegu jest odczuwalne odciecie mocy, więc poradzono mi wykonanie logow, mam nadzieje ze dobrze to uczyniłem
Przed testem skasowale bląd, po tescie pojawil sie ponownie 00575 - 17-10 - Control Difference - Intermittent.
Vagowałem grupy 001,003,004,011 na 3 biegu od 40km/h do odcicia i jeszcze chwile tak potrzymalem gaz do podłogi.
Jezeli trzeba jeszcze cos zlogowac to poprosze o info, jak bede z roboty jutro wracał to dorobie
Prosze szanownych kolegów o analiza logów.
Juz kiedys w jednem z postow pisalem ze mam problem z osiagnieciem 120km/h, podczas przyspieszania na 3,4 i 5 biegu jest odczuwalne odciecie mocy, więc poradzono mi wykonanie logow, mam nadzieje ze dobrze to uczyniłem
Przed testem skasowale bląd, po tescie pojawil sie ponownie 00575 - 17-10 - Control Difference - Intermittent.
Vagowałem grupy 001,003,004,011 na 3 biegu od 40km/h do odcicia i jeszcze chwile tak potrzymalem gaz do podłogi.
Jezeli trzeba jeszcze cos zlogowac to poprosze o info, jak bede z roboty jutro wracał to dorobie