[ALL] Dziwny problem rozpadajacy sie przegub wewnętrzny
[ALL] Dziwny problem rozpadajacy sie przegub wewnętrzny
Witam...
Samochód Audi 80 B3 1.8Ru
Po wymianie amorów poduszek mac persona i odbojów urwał mi się po krótkim czasie wewnętrzny przegub od kierowcy. Zmieniłem na nowy przegub i po przejechaniu ok 200 km stało się to samo. po wymianie amorów nie bylem na geometrii nie wiem czy to może być wina... przegub nie trzeszczał nie strzelał porostu pod dodaniu gazu na biegu urwał się. Nie mam pojęcia co to może być
Samochód Audi 80 B3 1.8Ru
Po wymianie amorów poduszek mac persona i odbojów urwał mi się po krótkim czasie wewnętrzny przegub od kierowcy. Zmieniłem na nowy przegub i po przejechaniu ok 200 km stało się to samo. po wymianie amorów nie bylem na geometrii nie wiem czy to może być wina... przegub nie trzeszczał nie strzelał porostu pod dodaniu gazu na biegu urwał się. Nie mam pojęcia co to może być
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 14:42 przez Ruski, łącznie zmieniany 3 razy.
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
Rozleciał się przegub wewnętrzny wypadły kulki pol oska która się rozsypała była przełożona ze strony pasażera na stronę kierowcy może od dostał luzu bo po stronie pasażera chodził w inna stronę wyrobił swój luz a kiedy został przełożony na stronę kierowcy zaczął wyrabiać luz w druga stronę może od tego być ???
Rozebrałem przegub i wygląda na to ze porostu wysypały się kulki nie widać pęknięć luzu tez za bardzo nie czuć. Co może być przyczyna ?? brak zbieżności?? czy może jednak ten luz jaki jest wystarczył żeby jedna kulka się wysypała?
[ Dodano: 2011-07-01, 12:23 ]
Co nie tak jest w moim poście?? problem opisany model auta itp??
[ Dodano: 2011-07-01, 12:23 ]
aldi pisze:Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
Co nie tak jest w moim poście?? problem opisany model auta itp??
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 20:29 przez Ruski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobra już Ci poprawiłem.Ruski pisze:aldi pisze:Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
Co nie tak jest w moim poście?? problem opisany model auta itp??
andi77
Tak zabezpieczenie było na miejscu. Po rozebraniu wyglądało to tak że jedna kulka była w środku przegubu reszta na miejscu. Pytałem znajomego mechanika czemu tak się dzieje ze 2 raz padł mi przegub powiedział żebym sprawdził czy podczas dokręcania pol oski nie została uszkodzona piasta. Wydaje mi się że ze jeśli byłaby uszkodzona to kolo chodziło by ciężko bo jedyne co tam może się uszkodzić to łożysko tak mi się wydaje
Tak zabezpieczenie było na miejscu. Po rozebraniu wyglądało to tak że jedna kulka była w środku przegubu reszta na miejscu. Pytałem znajomego mechanika czemu tak się dzieje ze 2 raz padł mi przegub powiedział żebym sprawdził czy podczas dokręcania pol oski nie została uszkodzona piasta. Wydaje mi się że ze jeśli byłaby uszkodzona to kolo chodziło by ciężko bo jedyne co tam może się uszkodzić to łożysko tak mi się wydaje
Wina było to że półośka która powinna być założona na stronę pasażera znalazła się na stronie kierowcy. Założyłem stara półoś od strony pasażera z nowym przegubem wewnętrznym i jak na razie dobrze. W tamtym przegubie wypadła jedna kulka do środka flanszy a reszta wypadła przy rozbieraniu.
[ Dodano: 2011-07-05, 20:42 ]
Antoni opisałeś te półosie prawa i lewa ale od jakiej strony patrząc ??
[ Dodano: 2011-07-05, 20:42 ]
Antoni opisałeś te półosie prawa i lewa ale od jakiej strony patrząc ??
Przepisałem taki opis z książki i zawsze według niego oceniam która strona jest która .
Oto i on .
Odwołując się do pojęć " lewa " lub " prawa " strona pojazdu , przyjęto sytuację , że obserwator patrzy w kierunku jazdy do --przodu --.
Tak samo należy rozumieć pojęcia " z tyłu " i " z przodu " pojazdu .
Muszę jednak przyznać , że używane przez Ciebie pojęcia " strona kierowcy " i " strona pasażera " są prostsze i łatwiej wpadają tam gdzie powinny .
No ale jak zwykle , zamiast napisać krótko i węzłowato to jantek musi sobie pobeblać jak stara przekupka .
Teraz odpowiedż na Twoje pytanie :
U mnie półoś dłuższa jest po stronie kierowcy . Koniec kropka .
Oto i on .
Odwołując się do pojęć " lewa " lub " prawa " strona pojazdu , przyjęto sytuację , że obserwator patrzy w kierunku jazdy do --przodu --.
Tak samo należy rozumieć pojęcia " z tyłu " i " z przodu " pojazdu .
Muszę jednak przyznać , że używane przez Ciebie pojęcia " strona kierowcy " i " strona pasażera " są prostsze i łatwiej wpadają tam gdzie powinny .
No ale jak zwykle , zamiast napisać krótko i węzłowato to jantek musi sobie pobeblać jak stara przekupka .
Teraz odpowiedż na Twoje pytanie :
U mnie półoś dłuższa jest po stronie kierowcy . Koniec kropka .
witam . mam wielki problem z moją audiczką jechałem dzis jak codzien rano do rbotki a ona na skrzyzowaniu odwalila taki numer. po puszczeniu sprzegla tylko cos hrupnęlo i koniec jazdy co to moze byc ? skrzynia czy moze półoś ? gdy wlączam biegi slychac jakies chrupanie nic wiecej ... prosze o jak najszybszą odpowiedz .
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Najprawdopodobniej rozsypał się przegub wewnętrzny. Ja też tak miałem, dojechałem do skrzyżowania (a było lekko pod górkę) puszczam sprzęgło i usłyszałem tylko chrupnięcie. Na tym się jazda skończyła. Zaciągnąłem autko do domu założyłem nowy przegub ( wymieniłem hurtem obydwa) i autko śmiga. Jest jeszcze taka opcja, że mogło Ci poucinać śruby na flanszy :?: . Wchodź pod samochód i trzeba obejrzeć .