[B4 ABK] Jaki olej ? LPG
[B4 ABK] Jaki olej ? LPG
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jaki olej należy już lać po przejechaniu 250tys km. Auto zostało sprowadzone 5 lat temu z Niemiec, ciągle jeździ na Lotosie 15w40. Czy nie pora na zmianę oleju na gęściejszy? Co tysiąc km dolewam 1l oleju, zaczyna mi się to nie podobać, czy to może być wina oleju? Autko przez 5 lat śmiga na LPG.
najlepiej pełen syntetykbosssit pisze:olej należy już lać po przejechaniu 250tys km.
chyba raczej nie, bo w zimie będziesz musiał ognisko rozpalać pod miską olejową żeby go odpalićbosssit pisze:Czy nie pora na zmianę oleju na gęściejszy?
Raczej tak bo od góry jest cały zalany blok. Zobacz jeszcze czy nie sączy się w okolicach paska od rozrządu, być może trzeba by było wymienić uszczelniacze. Ewentualnie możesz jeszcze podjechać na analizę spalin i po niej się okaże czy w nich są pozostałości po oleju, jeśli tak tobosssit pisze:Zamieszczam zdjęcie, a wy oceńcie czy jest do wymiany.
i przy tej okazji można by było zobaczyć czy nie trzeba głowicy splanować i dasz nową uszczelkę pod głowicę i powinno być <ok>jaco80 pisze:nie wina oleju a raczej uszczelniaczy zaworowych lub pierścieni
I po tych zabiegach z uszczelniaczami itd mógł byś przejść na półsyntetyk
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 82
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
- Lokalizacja: Namysłów
Witam Was.Chciałbym zapytać czy cykanie szklanek może być spowodowane zużytym olejem???Mam przejechane prawie 200 tys,ale na pewno jest więcej,na tym oleju Castrol Magnatek 15W40 jest już przejechane prawie 8 tys i już jest trochę czarny,i jeszcze jedno pytanie,czy mógłbym przejść z mineralnego na półsyntetyk???Z góry dzięki za rady i podpowiedzi,pozdrawiam.
Witam!
@up
cykanie szklanek spowodowane jest zuzytym olejem lub pracy silnika z niskim stanem oleju i to juz jest sprawa nie odwracalna jak hydro padnie ale to wtedy nawet na rozgrzanym ci bedzie nawalac jak stary diesel.
co do tematu to uszczelnij silnik i wymien uszczelniacze zaworowe takie glupoty a wiele pomoga, mialem identycznie.
pozdrawiam
@up
cykanie szklanek spowodowane jest zuzytym olejem lub pracy silnika z niskim stanem oleju i to juz jest sprawa nie odwracalna jak hydro padnie ale to wtedy nawet na rozgrzanym ci bedzie nawalac jak stary diesel.
co do tematu to uszczelnij silnik i wymien uszczelniacze zaworowe takie glupoty a wiele pomoga, mialem identycznie.
pozdrawiam
bossit moim zdaniem ta uszczelka sie tylko poci, to nie jest przyczyna problemu. Czy Twoim zdaniem przez ta szczeline wyplywa 1L oleju co 1000km, no nie! Olej moze uciekac poprzez usczelniacze zaworowe, uszczelniacz walu, wyrobione pierscienie na tlokach lub nieszczelna miske olejowa. Ja mam przejechane 230tys km, przebieg wiarygodny, 55tys km na LPG. Bierze mi 1L oleju na 1000km. Uszczelka pod pokrywa zaworow nowa, sucha, uszczelka pod glowica lekko sie poci ale nie tlumaczy takiego zuzycia oleju. Na uszczelniaczu od strony paska sucho od strony skrzyni biegow lekko sie poci. Nie dymi na niebiesko, czyli nie spala oleju, pierscienie + uszczelniacze zaworowe OK. Uszczelka na misce sucha. Ktoredy wiec ucieka ten olej? Nie mam pojecia. Zauwazylem jednak jedno, jak jezdze duzo po miescie 50-60km/h to praktycznie nie bierze oleju ale ze 95% przebiegow mam na autostradzie 120-140km/h to bierze mi wlasnie 1L/1000km, zgodnie z ksiazka. Moze tak wlasnie ma byc. Leje do niego Lotos Gaz 15W40 za 49PLN/5L i jezdze tak bez zadnych problemow, lato zima. Sprawdzalem rozne oleje Mobil 1 10W40, Lotos Gaz 15W40 oraz Orlen 20W50 i na kazdym bierze mniej wiecej 0.8-1L/1000KM, gestosc oleju nie ma na to wplywu. Moze po prostu tyle ma brac na suchym paliwe jakim jest LPG. Wymiana wszystkich uszczelniaczy i uszczelek to min. 1000PLN, za tyle to moge jeszcze pare lat jezdzic na takim braniu oleju, a pozniej auto pojdzie do sprzedazy. Takze jesli nie masz faktycznie widocznego wycieku, to daj sobie spokoj. Lej tani olej i smigaj!
bosssit, wymień uszczelniacze zaworowe i problem powinien ustąpić, najczęściej to one są odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, z biegiem czasu guma starzeje się, twardnieje i traci swoje właściwości uszczelniające, nie trzeba do tego ściągać głowicy, dobry mechanik wie jak to zrobić, polecam CI uszczelniacze Corteco, podawane normy zużycia oleju przez producentów na poziomie 1 L/1000km to nic innego jak zabezpieczenie się przed uznawaniem reklamacji na silnik jak coś spieprzą, każdy mechanik powie Ci że taki silnik nie jest zdrowy, jeśli faktycznie twój silnik ma 250 000km to zmiana na półsyntetyk mu nie zaszkodzi, taki powinien być w tym silniku, półsyntetyk to nic innego jak olej na bazie mineralnej z dodatkami syntetycznymi które poprawiają trwałość oleju i nieco jego właściwości smarne i czyszczące, tak więc zmień najpierw uszczelniacze zaworowe i poobserwuj co się będzie działo, to jest najtańszy sposób aby rozwiązać problem
pozdro
pozdro