[b4] brak podswietlenia licznika, nawiewó , popielniczki itd
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 cze 2011, 22:24
- Lokalizacja: Suwaki
[b4] brak podswietlenia licznika, nawiewó , popielniczki itd
Witam mam problem z podświetleniem zegarów. Działało podświetlenie nawiewów i prawej strony licznika. Wyjęłem kilka żarówek, włożyłem spowrotem i nie ma wcale podświetlenia licznika. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2016, 08:53 przez Mr.Worldwide, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 cze 2011, 22:24
- Lokalizacja: Suwaki
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
albo ścieżka poszła bo sam licznik ma dwie sekcje świecenia temp/zegar, obrotek i druga prędkościomierz/stan paliwa. Jeżeli przy wyjmowaniu zegara miałeś włączone pozycje na 100% poszedł bezpiecznik nr 4 15A
Awaryjnie przed rozebraniem zegara sprawdź żarówki i pamiętaj żeby wyjmowanie wkładanie zegara robić zawsze przy zgaszonym podświetleniu, zapalaj dopiero jak zegar siedzi na miejscu. Napisz jak efekty...
Awaryjnie przed rozebraniem zegara sprawdź żarówki i pamiętaj żeby wyjmowanie wkładanie zegara robić zawsze przy zgaszonym podświetleniu, zapalaj dopiero jak zegar siedzi na miejscu. Napisz jak efekty...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kontrola kierunkowskazów przyczepki.Mr.Worldwide pisze:A tak przy okazji co to za kontrolka
Jak działa Ci oświetlanie tablicy rejestracyjnej (może też nie działać z powodu przełamanej wiązki klapy bagażnika) to trzeba szukać przyczyny w licznikach.sebastiB4 pisze:nie wiem co padło może coś od pająka
To prosta elektryka ścieżki są ogromne i jest ich niewiele więc łatwo jest je pomierzyć.
Dobrze jest obejrzeć oczka przy potencjometrze bo widziałem przypadek w którym ścieżka oderwała się od tego oczka.
Zasilanie podświetlania wpada kostką żółtą pin 1 szaro-zielony. Później leci do potencjometru i do żarówek wychodzi pinem 5 szaro-niebieski na podświetlanie innych ściemnianych rzeczy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Miernikiem albo małą żaróweczka. Ale jestem pewien że tam będzie a wina leży w zegarach.sebastiB4 pisze:a czym najlepiej sprawdzic ze w pinie 1zółej kostki płynie prąd
Na początek zrób bypass na potencjometrze można także zrobić podświetlanie ale bez możliwości ściemniania łącząc przewody na pinach 1 i 5.
Mialem upalona sciezke poprawilem lutujac i chcialem sprawdzic czy swieci tylko ze zapomnilem wlozyc mniejszy bezpiecznik 14 najmnieszy mam 10A i spaliła sie żarowka najbliżej ścieżki . Dziś kupiłem bezpiecznik 5A posprawdzałem jeszcze raz lutujac i nic nie świeci . Ścieżki są całe chyba że cos innego się spaliło
[ Dodano: 2011-07-03, 11:56 ]
A jakbym kupił uszkodzony licznik ze sprawna ścieżka podświetlenia i wszystko co moje z licznika przełożył tylko pytanie z jakiego szukac bez obrotka czy zobrotkiem czy od silnika abk by pasowało proszę o porade
[ Dodano: 2011-07-03, 11:59 ]
A jakbym kupił uszkodzony licznik ze sprawną ścieżką podświetlenia i wszystko co moje z licznika przełożył tylko pytanie z jakiego szukac bez obrotka czy z obrotkiem czy od silnika abk by pasowało proszę o porade
[ Dodano: 2011-07-03, 11:56 ]
A jakbym kupił uszkodzony licznik ze sprawna ścieżka podświetlenia i wszystko co moje z licznika przełożył tylko pytanie z jakiego szukac bez obrotka czy zobrotkiem czy od silnika abk by pasowało proszę o porade
[ Dodano: 2011-07-03, 11:59 ]
A jakbym kupił uszkodzony licznik ze sprawną ścieżką podświetlenia i wszystko co moje z licznika przełożył tylko pytanie z jakiego szukac bez obrotka czy z obrotkiem czy od silnika abk by pasowało proszę o porade
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Można tak zrobić jak piszesz, tylko kup liczniki tej samej firmy abyś nie kupił UN4 jak masz VDO. Jak kupisz bez obrotomierza to będziesz musiał przelutować jego złącza i zegarka. I też dolutować jedną diodę aby podświetlanie zegarka elektronicznego działało na włączonych światłach.sebastiB4 pisze:A jakbym kupił uszkodzony licznik ze sprawna ścieżka podświetlenia i wszystko co moje z licznika przełożył tylko pytanie z jakiego szukac bez obrotka czy zobrotkiem czy od silnika abk by pasowało proszę o porade
Sprawdź czy zwarcia niema na styku 5 żółtej kostki bo może liczniki masz OK tylko np. w podświetlaniu pokręteł jest zwarcie.