Testowałeś?? :mrgreen:ATLAS pisze:10.9 polecam. Da się jeździć nawet na jednej śrubie
[All] Śruby do dystansów - jakie?
Mam uno pytanie :mrgreen:
Zarzucam na tył do audi dystanse 15mm pod felgi 16" 9J i nie mam do nich śrub. Dystanse oczywiście sa przelotowe i nie wiem do końca jakie długie śruby kupić... niby glupie pytanie ale nie wiem czy do seryjnej długości śruby dodać tylko 15mm czy kupić jeszcze kilka mm dłuższe. Seryjne śruby jak dobrze kojarze maja ~27mm długości + dystanse 15mm to wychodzi prawie 45mm i nie wiem czy kupić śruby 45mm czy może 50mm. może mi ktoś poradzić ??
na tyle mam niestety bębny...
Zarzucam na tył do audi dystanse 15mm pod felgi 16" 9J i nie mam do nich śrub. Dystanse oczywiście sa przelotowe i nie wiem do końca jakie długie śruby kupić... niby glupie pytanie ale nie wiem czy do seryjnej długości śruby dodać tylko 15mm czy kupić jeszcze kilka mm dłuższe. Seryjne śruby jak dobrze kojarze maja ~27mm długości + dystanse 15mm to wychodzi prawie 45mm i nie wiem czy kupić śruby 45mm czy może 50mm. może mi ktoś poradzić ??

W cabrio 2.6 można dodać nawet 10mm więcej. Felgi aluminiowe można przykręcić śrubami nawet o 15mm dłuższymi niż ori bez żadnego dystansu i wchodzą na styk (choć ja dwie musiałem przypiłować minimalnie by nic nie obcierała).
Nie wiem czy tak jest z tyłu na bębnach, ale lepiej nie ryzykować. Kup 45mm.
Ważne, by śruba nie była za krótka, bo to niebezpieczne. Gdy jest za długa, zawsze możemy ją skrócić nawet szlifierką
Druga sprawa to łeb śruby. W aluminiowych seryjnych audi stosuje się łeb kulowy, taki sam jak w stalówkach. Jednak prawie do każdej innej alu felgi stosuje się leb stożkowy. Zajrzyj w gniazdo śruby w feldze i zobacz.
Śruby dokręcaj powoli i gdy będą w takim układzie:
O O
O O
To zaczynając od górnej lewej, przejdź do prawej dolnej, potem lewą dolną, i prawą górną. Następnie znowu trochę lewą górną, prawą dolną, lewą dolną i prawą górną.
Zanim felga będzie mocno przykręcona postaraj się ją ustawić w 'neutralne' położenie. Po pierwszej przejażdżce dokręć śruby w ten sam sposób.
Nie wiem czy tak jest z tyłu na bębnach, ale lepiej nie ryzykować. Kup 45mm.
Ważne, by śruba nie była za krótka, bo to niebezpieczne. Gdy jest za długa, zawsze możemy ją skrócić nawet szlifierką

Druga sprawa to łeb śruby. W aluminiowych seryjnych audi stosuje się łeb kulowy, taki sam jak w stalówkach. Jednak prawie do każdej innej alu felgi stosuje się leb stożkowy. Zajrzyj w gniazdo śruby w feldze i zobacz.
Śruby dokręcaj powoli i gdy będą w takim układzie:
O O
O O
To zaczynając od górnej lewej, przejdź do prawej dolnej, potem lewą dolną, i prawą górną. Następnie znowu trochę lewą górną, prawą dolną, lewą dolną i prawą górną.
Zanim felga będzie mocno przykręcona postaraj się ją ustawić w 'neutralne' położenie. Po pierwszej przejażdżce dokręć śruby w ten sam sposób.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
