[Audi 80 2.0 ABT] PRoblem, przekłamanie zegarów. POMOCY
[Audi 80 2.0 ABT] PRoblem, przekłamanie zegarów. POMOCY
Witam. Dziś przyszły zamówione przeze mnie zegary (czyt. z obrotomierzem). Przełożyłem środek do starych zegarów ,bo w nowych była pęknięta szybka. Wszystko działa na pierwszy rzut oka. Nie pali mi się kontrolka od świateł długich i od smarowania silnika. Ale to może być wina zarówno przepalonej żarówki, jak i jej braku,bo środkowy moduł , na którym są umieszczone wskaźniki trochę się różni od tego starego. Problem zauważyłem podczas jazdy. Prędkość chyba ok wyświetla, temp silnika chyba też. Problem jest z wskazywaniem ilości paliwa ( zawyża, bo wskazówka pokazuje prawie połowę baku,a poprzedni pokazywał prawie 1/4 zbiornika. Do tego obroty. Na rozgrzanym silniku pokazuje mi 500-600 obrotów na min,a przy jeździe chyba zaniża obroty,bo np jechałem na 4 biegu 80 i pokazywał mi bodajże 2- 2,5 ( coś koło tego) tyś obrotów. W czym tkwi problem i jak go rozwiązać?
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
Co do wskaźnika paliwa to racja. Przeoczyłem to pokrętło. A licznik pochodzi od wersji również benzynowej. Czy jest jakas opcja ustawienia początkowych obrotów? Bo już po paru godzinach na ciepłym silniku obroty oscylowały koło 1000 rpm,a parę godzin wcześniej również na ciepłym było 500-600 rpm.PS: Nie wiedziałem,że zbiornik paliwa pomieści 70 litrów :shock:
- patrykk007
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 28 sty 2011, 17:21
- Lokalizacja: Złotoryja
TNTomek, Obrotek w benzynie 4/5 zyl. jest taki sam. W V6 ma inne naliczanie impulsów.
Wskaźniki temperatury i paliwa da się regulować.
Obrotek też da się podregulować (patrz foto)... jednak od V6 nie wyregulujesz.
[ Dodano: 2011-07-05, 23:27 ]
TNTomek, Zerknij na nalepkę na obrotku... tam będzie napisane do jakich silników (jak na foto) <ok>
Wskaźniki temperatury i paliwa da się regulować.
Obrotek też da się podregulować (patrz foto)... jednak od V6 nie wyregulujesz.
[ Dodano: 2011-07-05, 23:27 ]
TNTomek, Zerknij na nalepkę na obrotku... tam będzie napisane do jakich silników (jak na foto) <ok>
Na obrotku mam nalepeczkę o treści 4/5ZYL / 4TAKT.
Czyli powinno pasować.
PS: Potencjometr przekręciłem na max w lewo i obrotomierz wskazuje (chyba) poprawnie. Mam automatyczne przełączanie na gaz przy 2500 tyś obr, i obrotek pokazuje prawie 2500.
Wskaźnik paliwa też ustawiony.
Jak zwykle mogłem na WAS <ok> liczyć. Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-07-07, 16:04 ]
Zauważyłem mały problem z podświetlaniem kontrolek pomiędzy zegarami. Mianowicie włączając chwilowo światła długie (ciągnę dźwignię do siebie) zapala się niebieska kontrolka długich. Natomiast przesuwając dźwignię od siebie długie się włączają ale kontrolka ciemna. Z czym to może być związane? Kolejny kłopot. Rozmieszczenie poszczególnych kontrolek różni się od tych starych. Nie świeci mi się kontrolka smarowania (czajniczek ), oraz kontrolka kierunków ( nie mówię o strzałkach nad zegarami,bo tamte świecą)
Czyli powinno pasować.
PS: Potencjometr przekręciłem na max w lewo i obrotomierz wskazuje (chyba) poprawnie. Mam automatyczne przełączanie na gaz przy 2500 tyś obr, i obrotek pokazuje prawie 2500.
Wskaźnik paliwa też ustawiony.
Jak zwykle mogłem na WAS <ok> liczyć. Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-07-07, 16:04 ]
Zauważyłem mały problem z podświetlaniem kontrolek pomiędzy zegarami. Mianowicie włączając chwilowo światła długie (ciągnę dźwignię do siebie) zapala się niebieska kontrolka długich. Natomiast przesuwając dźwignię od siebie długie się włączają ale kontrolka ciemna. Z czym to może być związane? Kolejny kłopot. Rozmieszczenie poszczególnych kontrolek różni się od tych starych. Nie świeci mi się kontrolka smarowania (czajniczek ), oraz kontrolka kierunków ( nie mówię o strzałkach nad zegarami,bo tamte świecą)