[B4 ABK ] Palił 12 teraz 15 nie wiem co mam robić !
[B4 ABK ] Palił 12 teraz 15 nie wiem co mam robić !
Witam
Mam do was zapytanie, mam B4 z silnikiem ABK 2,0E (115km) strasznie mi pali, na początku przy normalnej jeździe 12 teraz dochodzi 15-16 niezależnie czy się jeździ do 3 tys obrotów czy trochę podepta. Testowałem różne techniki jazdy i spalanie zatrzymuje się tak i tak w granicach 15,2 -15,8 litrów benzyny. Domyślam się, że może to być sonda lambda, ale nie chce wydawać bezsensu pieniędzy, wolę się wcześniej doradzić osób, które mogą mieć na ten temat coś do powiedzenia. Mam jeszcze pytanko ile one normalnie palą bo te jej spalanie mnie przerasta i jestem gotów sprzedać ją dalej.
Pozdrawiam i czekam na szybką odp
Mam do was zapytanie, mam B4 z silnikiem ABK 2,0E (115km) strasznie mi pali, na początku przy normalnej jeździe 12 teraz dochodzi 15-16 niezależnie czy się jeździ do 3 tys obrotów czy trochę podepta. Testowałem różne techniki jazdy i spalanie zatrzymuje się tak i tak w granicach 15,2 -15,8 litrów benzyny. Domyślam się, że może to być sonda lambda, ale nie chce wydawać bezsensu pieniędzy, wolę się wcześniej doradzić osób, które mogą mieć na ten temat coś do powiedzenia. Mam jeszcze pytanko ile one normalnie palą bo te jej spalanie mnie przerasta i jestem gotów sprzedać ją dalej.
Pozdrawiam i czekam na szybką odp
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Przy spokojnej jeździe możesz zejść poniżej 9, a nawet 8 litrów. Powiedz czy są jeszcze jakieś inne niedomagania takie jak falujące obroty, brak mocy, problem z rozruchem, a może zwyczajnie czuć benzynę z układu:
Sonda lambda ma znaczący wpływ na prace twojego silnika i spalanie. Czujnik temperatury dający sygnał do ECU tez ma wpływ na spalanie. Auto może jeździć na tzw ssaniu, dlatego sprawdź go lub podmień jeśli masz drugi na stanie. Nie zaszkodzi sprawdzić ustawienia rozrządu, czy znaki się pokrywają oraz ustawienia zapłonu. Ostatnie dwie czynności możesz praktycznie wykonać sam, bez ponoszenia kosztów.
Sonda lambda ma znaczący wpływ na prace twojego silnika i spalanie. Czujnik temperatury dający sygnał do ECU tez ma wpływ na spalanie. Auto może jeździć na tzw ssaniu, dlatego sprawdź go lub podmień jeśli masz drugi na stanie. Nie zaszkodzi sprawdzić ustawienia rozrządu, czy znaki się pokrywają oraz ustawienia zapłonu. Ostatnie dwie czynności możesz praktycznie wykonać sam, bez ponoszenia kosztów.
szczerze to mi tez nie zeby tak malo pali , sluchaj pojedz do elektryka i niech ci wepnie VAGA (sprawdzenie bledów kompa) i tam sprawdzi ci sonde , i inne czujniki ten silnik ma to do tego ze jak jedna małą rzecz padnie to szukania jest troche , ja mam swoja w gazie i tez duzo spala za duzo wiec wiem co to za ból . mozesz miec tez uklad chlodzacy zapowietrzony co wplywa na prace czujnika temperatury ktory moze szalec w zmiazku z czym idzi za duza mieszanka paliwa , przyczyna moze byc takze lejacy wtrysk ale jesli nie masz gazu to mało prawdopodobne , co do zlego ustawienia rozrzadu - bylo by to mozliwe gdyby ci muliło auto i kopcilo na czarno, sprawdz przewody cisnieniowe( to takie dwa krotkie przwody idace od wtryskiwaczy z lewej strony silnika ). Powodzenia , a c do zapłonu to zaplon jest sterowany elektroniczny to jak mozna go ustawic jak nie ma regulacji na apracie zaplonowy hhhhmmmm
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Pawle przekręć w swojej audi aparat zapłonowy o przykładowo 90 stopni i wtedy zobaczymy czy elektroniczne sterowanie coś pomoże. Podejrzewam, że nie zapali..... Sterowanie elektroniczne dotyczy wyprzedzenia zapłonu, a nie kąta jego ustawienia. Skąd Twoim zdaniem ECU ma wiedzieć jak mas przykręcony aparat?
[ Dodano: 2011-07-07, 20:52 ]
Co do spalania to mój kolega ma taką w gazie i na gazie w trasie schodził poniżej 8 litrów. Kwestia sprawności elementów i ustawienia.
[ Dodano: 2011-07-07, 20:52 ]
Co do spalania to mój kolega ma taką w gazie i na gazie w trasie schodził poniżej 8 litrów. Kwestia sprawności elementów i ustawienia.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jak już wyżej napisałem ok 10-11l głównie w mieście!
https://audi80.pl/audi-b4-abk-wysokie-spalanie-t55821.html?highlight=abk+du%BFo+pali
https://audi80.pl/audi-b4-abk-wysokie-spalanie-t55821.html?highlight=abk+du%BFo+pali
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
i tu sie kolego myslisz bo moze byc wywalony tez czujnik temperatury jak u mnie pozatym 2 rzeczy jak jest zwalona sonda swieci kontrolka od silnika a dwa paliłbyl nie 15 a o wiele więcej . rownie dobrze moze to byc wtyczka sondy . Opcja jest tez taka ze wtrysk leje jakie masz swiece , kopci ci na czarno ??
[ Dodano: 2011-07-14, 09:53 ]
a najlepiej pogadaj z kolegą jugo007 ja przejechalem 140 km do niego i silnik jest nie do poznania To prawdziwy specjialista od ABK lepszego nie znajdziesz
[ Dodano: 2011-07-14, 09:53 ]
a najlepiej pogadaj z kolegą jugo007 ja przejechalem 140 km do niego i silnik jest nie do poznania To prawdziwy specjialista od ABK lepszego nie znajdziesz