Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,0 ABT] traci moc przy wyższych obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sebiaudi79

[B4 2,0 ABT] traci moc przy wyższych obrotach

Post autor: sebiaudi79 » 16 cze 2011, 19:22

Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i nowego ;-) AUDI 80 B4 z silnikiem 2,0 ABT. Autko zagazowane. Niestety krótko się cieszyłem bezproblemową jazdą. Pewnego dnia jadąc autostradą przy 140 km/h auto straciło moc, zwolniło do 120 - 110 km/h i tak już pozostało. Silnik od tej pory chodzi równo i bezproblemowo tylko na niskich obrotach i niewielkim obciążeniu. Problem zaczyna sie przy przyspieszaniu. Przy wyższych obrotach silnik jak by "dławił" się, dodawanie gazu nic nie daje. Dodam że objawy są całkowicie identyczne na Pb i LPG. Czytałem, że przyczyną mogą być świece, przewody, palec czy kopułka.. Mam trochę pojęcia i wątpię w to bo nie zauważyłem żeby auto chodziło "na trzy gary" czy przerywało. I moje pytanie brzmi: Co może go boleć? Lubię trochę pogrzebać ale nie chciałbym wymieniać niepotrzebnie połowy oryginalnych, sprawnych części. Dodam że usterka pojawiła się nagle, wcześniej Audiczka śmigała cudownie. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc. Jeśli powieliłem temat to wybaczcie, ale czytając porady to każdy przypadek wydaje się być inny.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, 20:12 przez sebiaudi79, łącznie zmieniany 1 raz.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 17 cze 2011, 04:17

Jak na moje to sterownik silnika jest teraz w trybie awaryjnym... Można sprawdzić błędy, żeby to wykluczyć... Odłącz aku na pó godziny i zobacz czy coś pomogło <ok>

sebiaudi79

Post autor: sebiaudi79 » 17 cze 2011, 21:58

Dzięki wielkie za podpowiedź. Niestety nie pomogło. Wymieniłem czujnik temperatury i zrobiłem "reset ECU".. Chyba wybiorę się na komputer bo wygląda że tak będzie prościej. Jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej...

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 cze 2011, 22:02

Zapłon przestawiony - lekko opóżniony daje muła w górnym zakresie.

sebiaudi79

Audi 80 ABT Traci moc

Post autor: sebiaudi79 » 26 cze 2011, 11:39

Witam po dłuższej przerwie. Delegacja - służba nie drużba. Ale do rzeczy. Byłem autem u znajomego, podłączyliśmy do VAGa no i wyszło że uszkodzony potencjometr przepustnicy. I tu mam pytanie: Wywala ten jeden jedyny błąd ( prócz czujnika halla na wyłączonym silniku oczywiście ), czy mogę być pewny że to przyczyna? Chce zainwestować w oryginał boscha więc wolę mieć pewność. I jeszcze jedno: jaki jest sposób na sprawdzenie czy do TPSa dochodzi odpowiednie napięcie, tzn czy nie ma gdzieś po drodze uszkodzonego przewodu. Z góry dzięki.

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 27 cze 2011, 10:27

Robiłem ostatnio u kolegi ABT i vag też rzucił tym błędem. Po przełożeniu mojej przepustnicy było ok , ale dla pewności można sprawdzić wiązkę od przepustnicy do kompa... Sprawdz jeszcze ten link może to pomoże;)
https://audi80.pl/b4-abt-adaptacja-t ... t21878.htm

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2011, 15:12

sebiaudi79 pisze:I jeszcze jedno: jaki jest sposób na sprawdzenie czy do TPSa dochodzi odpowiednie napięcie, tzn czy nie ma gdzieś po drodze uszkodzonego przewodu. Z góry dzięki.
Chyba na któryś z pinów dochodzi po włączeniu zapłonu +5V względem masy pojazdu.
A jak chcesz sprawdzić czy nie uszkodzoną masz wiązkę to trzeba poszukać schematu i sprawdzić przejście między tą wtyczką a wtykiem ECU pojazdu.

sebiaudi79

Po problemie

Post autor: sebiaudi79 » 11 lip 2011, 18:23

Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Pojeździłem trochę z moim problemem, nie przekraczając 100 km/h i z problemami podczas wyprzedzania furmanek.. Oczywiście z przymusu a dokładnie z braku czasu i pomysłów. Ale od początku: wymieniłem czujnik położenia przepustnicy sugerując się błędem wyświetlonym przez VAG - nie pomogło. Z zapłonem nic nie ruszałem bo wcześniej było wszystko ok, a sam się raczej nie mógł przestawić.. Kopułki, palca ani przewodów nie ruszałem.. I tak jeździłem, jeździłem i mnie olśniło: Prawie jednocześnie z tym nagłym spadkiem mocy zaczęło "syczeć" pomiędzy rurą wydechu a katalizatorem. Nie był to dźwięk jaki towarzyszy skorodowanemu wydechowi lecz właśnie "syczenie" pojawiające się na dodatek przy wyższych obrotach.. Błędnie przyjąłem, że to przypadek nie mający nic wspólnego ze spadkiem obrotów.. A więc jak już się zapewne domyśliliście zawalony był katalizator. Wymieniłem na tłumik pierwszy z modelu wcześniejszego i Audiczka chodzi jak w zegarku. Mam ją niedługo i teraz dopiero zauważyłem że ma większą moc, pali około 2 litrów mniej i silnik nie grzeje się tak szybko.. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za porady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl