Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B4 1Z ]Jak zamontować tempomat do B4 TDI?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 27 mar 2011, 13:15

postaram sie wpiac z mierniczkiem elertwonicznym w poszczegolne piny i zobacze jaka jest na nich opornosc nak naciskam gaz. mam nadzieje ze na samym zaplonie mi sie to uda :)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 mar 2011, 14:22

tak nie zmierzysz bys musial rozpiac wtyczke przy pedale gazu i tam pomierzyc, choc i to sam moge zrobic, jedynie co mnie przyblokuje nad badaniem tego wszystkiego to brak tego modulu co byl przy benzyniaku, bo tak juz na 90% moge napisac ze jest to mozliwe do zrobienia

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 27 mar 2011, 18:01

o cholera, tam zagladalem i powiem szczerze nie mam za male raczki zeby ja wypiac :( a jesli chodzi o ten modul z benzyniaka to narazie bede probowal bez niego a jak mnie krecenie potencjometrem przy jechaniu pod gorke bedzie denerwowalo to bede szukal owego modulu :)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 mar 2011, 18:12

tylko widzisz dwa bodajze posty wczesniej ci pisalem ze jak wepniesz dodatkowy potencjometr to juz bedzie inna rezystancja na calym ukladzie, i obroty inaczej beda sie ustawiac przy takim samym wcisnieciu pedalu, oczywiscie w teorii ... wiec trzeba tam zerknac pod ten pedal gazu i zobaczyc jak nim dodatkowo sterowac bo to jedyne chyba wyjscie :-/
ten modul jest o tyle potrzebny ze zapamietuje ustalona predkosc i dostosuwuje obroty silnika aby utrzymac predkosc auta, dodatkowo wylacza caly uklad wrazie hamowania czy wcisniecia sprzegla, czyli do bezpieczenstwa rowniez jest

DjDeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: DjDeX » 27 mar 2011, 18:41

z potencjometrem z tego co mi się zdaje to będzie taki problem że silnik nie będzie utrzymywał prędkości tylko obroty tak zrozumiałem dobrze rozumiem ? jeśli tak to nie jest to bezpieczne ani wygodne bo przy każdym zatrzymaniu albo zwolnieniu silnik będzie się kręcił na tych samych obrotach i trzeba było by przekręcać potencjometr żeby zmniejszyć obroty a w przypadku modułu sterującego że po wciśnięciu hamulca odrazu tempomat się wyłącza. Jak coś to mnie poprawcie

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 mar 2011, 18:49

do tego wlasnie zmierzam

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 27 mar 2011, 19:08

tyle ze ja niechce strikte podlaczyc potencjometra tylko zrobic to na przekaznikach, wiec w momencie kiedy wlacze pstryczek to bedzie albo potencjometr albo pedal gazu...

DjDeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: DjDeX » 27 mar 2011, 19:32

a powiedz opłacają się takie zabawy nie lepiej kupić jakiś używany moduł i zamontować ori używkę ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 mar 2011, 19:56

matrock, tez o tym myslalem, ale czy w momencie rozlaczania, nienastapi jakas zawiecha w kompie, bo przeciez przez ten ulamek sekundy nie bedzie nic podlaczone pod piny kompa silnika .... a przydalby sie ten tempomat

DjDeX, w rocznikach 91 do 93 w 1Z nie bylo tempomatu przynajmniej tak katalog mowi i chyba go sie nie spotka, i dlatego jest ten temat

DjDeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 18 lut 2011, 22:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: DjDeX » 27 mar 2011, 20:18

a jak by wziąć tempomat z innej audicy może da się jakoś zgrać żeby poprawnie działało pewnie było by dużo manipulowania ale może by się udało. Myślał ktoś o tym ? wiem na jakiej zasadzie działa tempomat i myślę że chyba nie było by wielkich problemów chyba że komputer by tutaj już nam na to nie pozwalał. Zawsze da się coś wymyślić :)

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 27 cze 2011, 19:50

Troszkę odgrzeje kotleta;p
Zabieram sie za montaż tempomatu. Mam b4 1Z na pierburgu 94 rok i niestety wtyczka komputera ma puste piny odpowiadające za tempomat (było mi jedyne pomarzyć o niebieskiej wtyczce).Tak więć trzeba wystrugać sobie wiążkę :-P
Z tego co powszechnie wiadomo potrzebne sa piny 34 35 58 i 66
Znalazłem bardzo ładny kolorowy schemacik, tylko na darmo szukać w nim pinu 58 czyżby był zbędny?
Powiedzcie czy dobrze rozumuje, ten włącznik Shalter ein/aus od strony bezpiecznika S14 musze podłączyć do pinu 15 ?

Obrazek

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 lip 2011, 21:46

endriu210 pisze:
krzysiek_b pisze:a czy ktoś z Was próbował sposoby w vw za 10 zl :) ?

http://www.vwgolf.pl/porady/mk3-tdi-tem ... -niz-10zl/


jest sens się w to bawić?
Jeżeli nie masz ori manetki a chcesz mieć tempomat to sens jest, działać działa w ten sam sposób ;-)
A mógłbyś podpowiedzieć które kable z tej wtyczki AUDI
http://imageshack.us/photo/my-images/72/dsc00822r.jpg/
odpowiadają niebieskiemu, czerwonemu i czarnemu ze schematu VW tempomat za 10zl ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 31 sty 2012, 12:22

no panowie dobre wiesci,

jestesmy wpoldrogi aby uruchomic tempomata na boschu - otoz dzwonilem na serwis Audi, i dowiedzialem sie od serwisu ze jest on mozliwy jednak trzeba go uruchoic w sterowniku, jednakze serwisant mi powiedzial ze niemaja juz dzisiaj sprzetu do tego typu aut, gdyz jak to uslyszalem "technologia poszla w gore i niemaja sprzetu do Audi 80 aby wgrac odpowiednie oprogramowanie"

wiec jest taka mala prosba do ludzi co sie zajmuja chiptuningiem i znaja zakamarki pamieci komputera silnika Bosch, moze wlasnie oni by nam w tym pomogli

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 06 lut 2012, 12:56

A mógłby ktoś zamieścić podobny schemat jak ten z forum golfa?? Który kabelek za co odpowiada
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7c724e06bb

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 lut 2012, 19:54

tomo1233, poszukaj bo było to opisane gdzieś dosyć dokładnie, oczywiście dla 1Z na pierburgu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl