Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] Zacięcie turbiny?

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

[80 B4 1Z] Zacięcie turbiny?

Post autor: ManiekMazowsze » 21 cze 2011, 22:15

Witam

Mam taki narazie niegroźny problem, otóż podczas przyspieszania silnik na chwile przerywa, takie, tak jakby sobie zakasłał, przyspieszanie ok, ale! do 120 potem mam wrażenie, że zacięło się turbo, po osiągnięciu 120 dalej nie ciągnie przyspiesza ale to lata świetlne, żeby go rozpędzić do 150 np, wcześniej tak nie było, czy to zaczyna się kończyć turbo?

Pozdrawiam

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 21 cze 2011, 23:21

ManiekMazowsze, posprawdzaj na początek wszystkie wężyki ciśnieniowe,zobacz czy masz szczelny dolot.Podłącz auto pod komputer (zobacz jakie masz ciśnienie doładowania).
Najprawdopodobniej wina będzie leżeć w zaworze N-75,ale najpierw sprawdż to co Ci napisałem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 cze 2011, 23:26

sowa_81 pisze:Najprawdopodobniej wina będzie leżeć w zaworze N-75,ale najpierw sprawdż to co Ci napisałem.


To chyba najczęstszy błąd. A spróbuj podczas przyśpieszania odjąć gazu i ponownie dodać. Czasem przy walniętym N75 to pomaga.

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 22 cze 2011, 00:48

jak koledzy mówią sprawdź dokładnie wszystkie węże podciśnieniowe, sprawdź również wężyk który wchodzi do komputera lubi czasem zeskoczyć i też będzie taki efekt

matig
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:53

Post autor: matig » 22 cze 2011, 12:37

zamiast n75 podemnij n18 to sie dowiesz wtedy albo na krótko moga tez być przyieczone łopatki

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 22 cze 2011, 13:00

Masz klasycznego NOTLAUF`a. Możliwe ze spadł Ci wężyk ciśnieniowy który łączy ICE - ECU i komputer nie widzi aktualnego Cisnienia doładowania. Aby to sprawdzić możesz rozebrać schowek pasażera i zdjąć wężyk z komputera i w trakcie jazdy, sprawdzić czy wężyk "syczy". Jak tak to oznacza ze polaczenie ICE-ECU jest powiedzmy szczelne.

Jeżeli syczy i dalej nie jedzie to Zrób ByPass. Polącz ze soba węzyk od gruchy WG z węzykiem od turbo (jak masz kolorami to niebieski z czerwonym). Jeśli wszystko wróci do normy to będize zonaczało uwalony n75.
Z baypassem można jeżdzić, to nic nie szkodzi silnikowi tylko zmniejsza troche Ciśnienie doładowania.

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 22 cze 2011, 19:24

dodam, że turbo się trochę poci, węzyki mam wszystkie nowe bo ostatnio wymieniałem, sprawdzę jeszcze te od kompa co Koledzy piszą, dzięki za pomoc

Pozdro

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 cze 2011, 19:49

matig pisze:zamiast n75 podemnij n18 to sie dowiesz wtedy albo na krótko moga tez być przyieczone łopatki
coś mocno pomieszałeś, to nie ten model i nie ten silnik :!: tu takich rzeczy się nie robi :!:

Snafu wszystko ładnie opisał <ok> jeżeli nie kopci na czarno to na 99% padnięty N75 lub nieszczelność między intercoolerem a map sensorem ;-)

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 22 cze 2011, 20:59

a z tym zaworem padniętym można jeździć? nie będzie to miało negatywnego wpływu na silnik albo turbo? a co z tym kasłaniem? to też powiązane z tym n75?

Pozdrawiam

Snafu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 kwie 2011, 19:38

Post autor: Snafu » 22 cze 2011, 21:14

Zrobisz bypass i możesz śmialo smigać:) bez tego to będziesz miał muła:)

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 17 lip 2011, 18:39

Witam

Wiem, że to nei forum fiata, ale mam pytanie ogólne w sumie co do silników wysokoprężnych, otóż miałem w pandzie głęboką rezerwę(wskazówka już prawie leżała) i postanowiłem dolac 4 litry ON na dojechanie do pracy(potem samochod zostawiam w pracy) a gość nalewający na stacji wlał 4 litry ale PB95, i zaczęło trochę szarpać, choć jak się trzymało na obrotach to jechał, więc po 6km wróciłem się na stację i pytam co zatankował,a on ze 95, i ja mowie ze to diesel i co teraz a wiecej pieniedzy nie mam, i zalal mi 4 litry ON, i teraz mam pytanie czy dojadę jakoś(35km) czy to sie wymiesza czy trzeba jeszcze dolać? w baku starej ropy było ze 2 litry może, silnik JTD na pompowtryskach. Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 lip 2011, 18:53

te silniki są bardzo delikatne i ja bym nie eksperymentował z dolewkami benzyny.w twoim przypadku najlepszym wyjściem będzie dolać do full ON...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 lip 2011, 19:08

I najlepiej wylać to co jest już w zbiorniku, bo jak się coś stanie to koszty już będą dużo większe. Tak na dobrą sprawę to nie powinieneś go wcale uruchamiać :roll:

marek35555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2011, 14:03
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: marek35555 » 17 lip 2011, 19:52

Wypusc z filtra paliwo , dolej 10 ropy i bedzie OK.

ManiekMazowsze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 29 cze 2010, 13:56
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: ManiekMazowsze » 18 lip 2011, 06:58

dzięki za pomoc, mam nadzieję, że dojadę, a mam pytanie jakby dolać tego lepszego diesla tzn np vervy czy v-power diesel, moze by lepiej przepalilo?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl