[B4 ABK] problem z pompką od centralnego
[B4 ABK] problem z pompką od centralnego
witam mam maly problem z pompkom od centralki ,otwiera i zamyka ok problem z bagaznikiem bo jak wcisne guzik od klapy bagaznik to on tam zostaje i nie odskakuje . 2 problem jak zamkne auto lub otworze to caly czas slychac pompke jak pracuje i dopiero odskakuje po jakims czasie i niewiem o co w tym chodzi ??? pomocyyy
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, 15:31 przez bossy1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie niechcem zaczynać nowego tematu więc dołoncze do tego.mam taki problem kiedyś miałem centralny tylko otwierany kluczem od strony pasażera i wszystko sie otwieralo i zamykalo po nie udanym podlonczeniu centalki centralnego aby moc otwierac z pilota zanikł mi centralny myslalem że poszła pompka wymieniłem pompke i dalej to samo czyli nic - alarm fabryczny sie aktywuje po zamknieciu auta bo słysze na syrenie.gdzie mogło jeszce cos walnąć w centralnym fabrycznym?ze teraz nie działa z klucza.odrazu pisze że jak spaliłem te dostawianą centralkę co miała być z pilotów to razem znią zanikł plus na radiu ,bezpiecznik 19 jest okej .wiem że ciężki temat ze znalezieniem probemu ale chcem z powrotem wrucić do serii otwierania centralnego z kluczyka
auto to B3 1.6 TD z 90roku z fabrycznym alarmem co siedzi z tyłu w bagazniku po lewej stronie wraz z syrenką a po przeciwnej z prawej strony gabaznika nad nadkolem pompka centralnego
nie wiem czy to ważne ale jak podlonczałem ponownie pompkę to zaczeła pracować dmuchać powietrze ale nie zdążyłem wężyka zalożyc potem juz nic nie dmuchało jak rozpinałem i załonczałem ponownie .
auto to B3 1.6 TD z 90roku z fabrycznym alarmem co siedzi z tyłu w bagazniku po lewej stronie wraz z syrenką a po przeciwnej z prawej strony gabaznika nad nadkolem pompka centralnego
nie wiem czy to ważne ale jak podlonczałem ponownie pompkę to zaczeła pracować dmuchać powietrze ale nie zdążyłem wężyka zalożyc potem juz nic nie dmuchało jak rozpinałem i załonczałem ponownie .
Witam Serdecznie . Posiadam Audi 80 2.0 116km z 1992 roku . Stara babcia ale sie trzyma . zakupilem ją niedawno poniewaz jestem wielkim maniakiem marki audi . Mam pytanie. Moze ktos z was udzieli mi odpwoiedzi . Nie dziala mi centyralny . Koles ktory mial przedemną auto powiedział ze chyba ona nie ma . ja troche poszperałem i znalazłem w przednim podszybiu taki dlugi przewod zakonczony koncowką ktora gdzies trzeba podlączyc . wydaje mi sie ze od centralnego poniewaz zaglądając w bagarznik tez jest taki sam przwowqd z identyczną koncowką i brakuje takze pompki . Mysle ze tylko w tym samochodzie jest brak pompki . I gosciu od ktorego kupiłęm audiczke myli sie co do tego ze fabrycznie nie miala centralnego .
zazmen, Zobacz czy w przepuście kablowym widocznym na foto jest żółty twardy przewód (rurka pneumatyczna). Jeżeli nie ma, to znaczy... że nie masz centralnego.
[ Dodano: 2011-03-27, 19:45 ]
[ Dodano: 2011-03-27, 19:54 ]
CEZARY81, Sprawdź czy dochodzi napięcie do pompki
Czerwony z paskiem to (+) ... (nie cały czerwony).
Brązowy to (-)
[ Dodano: 2011-03-27, 19:45 ]
Najczęściej świadczy to o nieszczelności... ale czasem problem tkwi w samej pompce (wystarczy wyregulować odpowiednie styki). Aby zdiagnozować usterkę ściśnij (lub odłącz i zatkaj) gumowy przewód bezpośrednio wychodzący z pompki, po czym zamknij a następnie otwórz auto. Jeżeli po tym teście pompka będzie się szybko wyłączać, to będzie znaczyło o nieszczelności układu... A jeżeli pompka będzie działała jak wcześniej (ok.35 sek.) to wtedy wystarczy wyregulować odpowiednie styki w pompce <ok>bossy1988 pisze:caly czas slychac pompke jak pracuje i dopiero odskakuje po jakims czasie i niewiem o co w tym chodzi ??? pomocyyy
[ Dodano: 2011-03-27, 19:54 ]
CEZARY81, Sprawdź czy dochodzi napięcie do pompki
Czerwony z paskiem to (+) ... (nie cały czerwony).
Brązowy to (-)
andi77, więc tak na 1 i 2 mam napiecie prawie 13V ale nie wiem czy to ważne jak przykładam do miernika minus i ten niebiesko zielony to też mam tyle samo co na zaznaczonym rysunku czyli prawie 13V. wymienilem wszystkie bezpieczniki i dalej nie ma centralnego tylko sa takie fazy że jak np rozpinam pompke i ja z powrotem podepne pod zaislanie i wężyk to albo zamknie auto albo otworzy zalezy jak wczesniej zostawilem samochod czy otwart czy zamkniety i k..... juz na tyle jestem glupi ze ja juz sam nie wiem oco tu chodzi
CEZARY81, Sprawdź czy na zielono-czerwonym kablu (4) pojawia się lub znika plus (+) w zależności czy zamykasz lub otwierasz drzwi kierowcy (lewe).
Tak samo sprawdź kabel (3) niebiesko-zielony... tylko teraz zamykając i otwierając drzwi pasażera (prawe).
Jeżeli będzie zmiana impulsu z minus na plus i odwrotnie, będzie to oznaczało, że instalacja ok. Wtedy będziesz miał pewność, że pompka siadła.
Tak samo sprawdź kabel (3) niebiesko-zielony... tylko teraz zamykając i otwierając drzwi pasażera (prawe).
Jeżeli będzie zmiana impulsu z minus na plus i odwrotnie, będzie to oznaczało, że instalacja ok. Wtedy będziesz miał pewność, że pompka siadła.
andi77, dzis rano sprawdzę.czyli rozumiem wpinam sie z miernikiem w minus i w te kable co mi napisałes i ruszam kluczem od kierowcy a potem zmiana kabla i od pasażera.i patrze na mierniku co się dzieje. tak jak pisałem wczesniej na tym zielono niebieskim t.j przewód nr 3 ma napięcie prawie 13V
więc tak przewody z zdjecia 1234i6 bo 5 i 7 wolne
jak stykam 1i 2 mam 13V
jak stykam 2i3 - brązowy z niebiesko zielony mam tez to samo czyli 13V
jak stykam 2 czyli brązowy z 4 zielono czerwony to cos sie dzieje na mierniku tak jakby jakies male napiecie wykaskuje i czy zamykam auto czy owtieram to cos reaguje na mierniku czyli moim zdaniem jest okej bo i wte strone i w tamte cos sie dzieje jakies impulsy idą (nieznam sie wiec pisze to co widze)
jak stykam 2 czyli brązowy i 6 pełny czerwony to też cos sie dzieje na mierniku jak wyzej opisane i też czy od kierowcy czy od pasazera ta sama reakcja na mierniku.
i teraz bo wlasnie sam sie domyslilem ja jak niefortunnie p[odlonczalem sterownik na pilota juz se przypomniałem ze wpiolem sie w ten kabel niebiesko zielony i tu poszla ostra zwara ze poszedl bezpiecznik poszla cala centralka i wogole zasmierdzialo spalonym koksem .a podlonczalem ze schematu dolonczonego z centralka tylko jakis koles z forum mowil mi ab y podpiąc się własnie wten kabel niebiesko zielony a wtedy miernika nie mialem a teraz na chlopski rozum wiem ze trzeba bylo mi z ktorys tych pozostałych co daja te minimalne oznaki plusa i minusa czyli mowie o przewodach nr 6 i 4 dobrze to rozumuję?
jeszce jest taka fazka ze jak wymienilem wsyztkie bezpieczniki to i centralny odrzyl ale tylko jak odlonczam z pompki wtyczke to tak jak pisalem wczesniej w zaleznoci czy ato ma byc zamkniete czy otwarte to albo pompka napompuje ze zamknie cale auto albo napompuje ze otworzy a z klucza nic i niewiem oco chodzi i co jest zwalone.mam 2 pompki z tego moja stara i druga kupiona na allegro niby sprawna tak mi sie zdjae ze ta stara otwiera a ta nowa zamyka jak podpinam pod wtyczke i wężyk ...byc może obydwie są juz kulawe?czeski film nie wiem oco chodzi
więc tak przewody z zdjecia 1234i6 bo 5 i 7 wolne
jak stykam 1i 2 mam 13V
jak stykam 2i3 - brązowy z niebiesko zielony mam tez to samo czyli 13V
jak stykam 2 czyli brązowy z 4 zielono czerwony to cos sie dzieje na mierniku tak jakby jakies male napiecie wykaskuje i czy zamykam auto czy owtieram to cos reaguje na mierniku czyli moim zdaniem jest okej bo i wte strone i w tamte cos sie dzieje jakies impulsy idą (nieznam sie wiec pisze to co widze)
jak stykam 2 czyli brązowy i 6 pełny czerwony to też cos sie dzieje na mierniku jak wyzej opisane i też czy od kierowcy czy od pasazera ta sama reakcja na mierniku.
i teraz bo wlasnie sam sie domyslilem ja jak niefortunnie p[odlonczalem sterownik na pilota juz se przypomniałem ze wpiolem sie w ten kabel niebiesko zielony i tu poszla ostra zwara ze poszedl bezpiecznik poszla cala centralka i wogole zasmierdzialo spalonym koksem .a podlonczalem ze schematu dolonczonego z centralka tylko jakis koles z forum mowil mi ab y podpiąc się własnie wten kabel niebiesko zielony a wtedy miernika nie mialem a teraz na chlopski rozum wiem ze trzeba bylo mi z ktorys tych pozostałych co daja te minimalne oznaki plusa i minusa czyli mowie o przewodach nr 6 i 4 dobrze to rozumuję?
jeszce jest taka fazka ze jak wymienilem wsyztkie bezpieczniki to i centralny odrzyl ale tylko jak odlonczam z pompki wtyczke to tak jak pisalem wczesniej w zaleznoci czy ato ma byc zamkniete czy otwarte to albo pompka napompuje ze zamknie cale auto albo napompuje ze otworzy a z klucza nic i niewiem oco chodzi i co jest zwalone.mam 2 pompki z tego moja stara i druga kupiona na allegro niby sprawna tak mi sie zdjae ze ta stara otwiera a ta nowa zamyka jak podpinam pod wtyczke i wężyk ...byc może obydwie są juz kulawe?czeski film nie wiem oco chodzi
Witam.
Podłącze się do tematu i proszę o radę.
Od jakiegoś czasu mój problem z centralnym polega na tym, że zamyka normalnie wszystkie drzwi i bagażnik, ale za to nie może otworzyć. Otwieram z kluczyka przez drzwi kierowcy (i pasażera również) ale od 3 dni nie chce otwierać.
Ściągnąłem dziś tapicerkę z obu drzwi bo myślałem że tak leży problem, ale wygląda że ok. Wyciągnąłem pompkę od centralnego z bagażnika i mam taki objaw:
Kiedy zamykam drzwi kluczykiem to słychać jak pompka chodzi. Zaś kiedy otwieram to odskakuje tylko rygiel drzwi a w pompce cicho Czyli na moje - pompka "nie działa" na otwieranie.
Nie było by to uciążliwe, gdyby nie "nurkowanie" w bagażniku po złożeniu kanapy żeby go otworzyć
Czy można jakoś sprawdzić tą pompkę, czy jednak spisać ją na straty. Troche szkoda bo na Alledrogo jakoś nie ma takich pompek. A może ktoś z Forumowiczów ma do sprzedania??? (wiem że jest taki dział ale myślę że moderator się nie obrazi )
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Podłącze się do tematu i proszę o radę.
Od jakiegoś czasu mój problem z centralnym polega na tym, że zamyka normalnie wszystkie drzwi i bagażnik, ale za to nie może otworzyć. Otwieram z kluczyka przez drzwi kierowcy (i pasażera również) ale od 3 dni nie chce otwierać.
Ściągnąłem dziś tapicerkę z obu drzwi bo myślałem że tak leży problem, ale wygląda że ok. Wyciągnąłem pompkę od centralnego z bagażnika i mam taki objaw:
Kiedy zamykam drzwi kluczykiem to słychać jak pompka chodzi. Zaś kiedy otwieram to odskakuje tylko rygiel drzwi a w pompce cicho Czyli na moje - pompka "nie działa" na otwieranie.
Nie było by to uciążliwe, gdyby nie "nurkowanie" w bagażniku po złożeniu kanapy żeby go otworzyć
Czy można jakoś sprawdzić tą pompkę, czy jednak spisać ją na straty. Troche szkoda bo na Alledrogo jakoś nie ma takich pompek. A może ktoś z Forumowiczów ma do sprzedania??? (wiem że jest taki dział ale myślę że moderator się nie obrazi )
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam