Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 22 lip 2011, 13:46

Pytanie mam nastepujące:
Sworzeń w tym silniku jest pływający ?
W tłoku są zabezpieczenia sworznia ?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 28 lip 2011, 20:38

!StaSiu pisze:PI7er hamowałeś już auto :?:
Nie, nie bylo czasu aby ogarnac temat spalania stukowego przy przyspiesoznym zaplonie a wtedy auto niezle lata...
I nie wiem kiedy to zrobie, zmienily sie troszke priorytety w zyciu i auto w chwili obecnej ma jezdzic, niema czasu na dopracowanie tego problemu...

rejdzik pisze:Pytanie mam nastepujące:
Sworzeń w tym silniku jest pływający ?
W tłoku są zabezpieczenia sworznia ?
Tak, sworzen jest zabezpieczony z obu stron.

bieniek13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:36
Lokalizacja: Płock

Post autor: bieniek13 » 17 lis 2011, 21:59

Fajny wątek. Słuchajcie mam taki problem. Nie patrzcie w dane po lewo chodzi o inny samochód. Kupiłem audi 80 kolejne i ma 85kW w papierach czyli 115 koni a ma założony monowtrysk. O co tu chodzi ? to jedno a drugie to pekł mi pasek rozrządu ( niefart bo nie zdarzyłem zmienić) i mam drugi silnik od ABT czyli 90 koni właśnie monowtrysk. czy mogę przełozyc silniki i bedzie wszystko grało bo w obecnym zagrały zawory więc pewnie sie pogieło. Czy może przerzucić głowice.

Podsumowanie:
115 koni w papierach czemu jest kubeł i monowtrysk?
czy jak przełoże silniki to bedzie ok?
czy przerzucic samą głowicę?
co w tej całej bajce ma przyspieszenie zapłonu czy opóźnienie sterowania tym bo inaczej jest w abt i abk z tymi sprawami.
Nie wiem co robić

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 lis 2011, 22:24

Ktos pewnie miał fuckupa i wrzucił ABT i teraz ty jezdzisz. Ten silnik nie jest kolizyjny zakładaj nowy pasek i jezdzij. Jak graja zawory to wymień hydropopychacze i przy okazji uszczelniacze zaworowe.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 19 sty 2012, 11:11

PI7er jak tam silnik? Minęlo parę miesięcy...

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 21 sty 2012, 14:17

U mnie też wszystko stoi i czeka <ok>

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 01 lut 2012, 00:07

Mam pytanko czym sie różni głowica 1.8 90Km od głowicy 2.0 90km ? <ok>

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 02 lut 2012, 17:01

Może mi ktoś powiedzieć czy wałek rozrządu od ABT różni się od wałka z ABK ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 lut 2012, 18:16

Czasami otwarcia. ABT jest na monowtrysku i nie może dojść do sytuacji ze ogień pojawi sie w oknie dolotowym, ponieważ dolot zassałby ogień do patelni. ABK jest na pełnym wtrysku i paliwo wtryskiwane jest na grzybek zaworu, Przy otwarciu ognia w oknie dolotowym nie ma niebezpieczeństwa wybuchu.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 02 lut 2012, 21:11

karolas123 pisze:Czasami otwarcia. ABT jest na monowtrysku i nie może dojść do sytuacji ze ogień pojawi sie w oknie dolotowym, ponieważ dolot zassałby ogień do patelni. ABK jest na pełnym wtrysku i paliwo wtryskiwane jest na grzybek zaworu, Przy otwarciu ognia w oknie dolotowym nie ma niebezpieczeństwa wybuchu.
Chodzi Ci o przekrycie zaworów?
Podaj konkretny przyklad, czasy i momenty otwarcia zaworów w ABT i ABK.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 lut 2012, 21:50

Czy mam jakieś noty katalogowe do tych wałków? Opieram sie na tym co widać gołym okiem porównując wałki i na tym co piszą w ksiazkach na temat wałków w obydwu rodzajach zasilania paliwem. Ciezko wygrzebać jakieś kąty bo i mało ludzie sie tym interesuja. To silniki dla ludu a nie do modyfkiacji, a ze niektórzy chca. To trzeba by zimowego wieczoru usiąść z kątomierzem i czujnikiem zegarowym i sprawdzić.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 02 lut 2012, 22:14

To ciekawe co napisaleś i warto by sie nad tym glebiej zastanowić. Myślę, że analizujac czasy walków mozna by stwierdzić czy rzeczywiscie te od wielopunktu nadaja sie tylko do niego.
Moim zdaniem jezeli nie ma przekrycia zaworów to nie ma niebezpieczenstwa wybuchu.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 lut 2012, 22:30

Porównując 2 wałki ABT i ABK to krzywka ABK rózni sie od tej z ABT wyraźnie jest wcześniejszy kąt. Wiecej nie sprawdziłęm, bo tylko przymierzałem wałki na szrocie. Skokiem na rzut oka to sie nie róznia raczej.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 lut 2012, 01:02

W niebieskiej książce są opisane wałki i co dziwne dla ABT i ABK są takie same kąty w fazach rozrządu dla wydechu i ssania :shock:

A porównując najmocniejsze 1.8 DZ 112KM z innymi 1.8 z B3 to ono ma najdłużej otwarte zawory.

Co do strzelania to też uważam, że wałki mają wpływ na to czy może się cofnąć płomień. I dzięki wielopunktowemu wtryskowi można dać ostrzejsze wałki.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 03 lut 2012, 15:39

Bo podczas regeneracji głowicy (szkalnki, prowadnice etc.) zmieniłem wałek na ten od głowicy od ABT bo był ładniejszy nie miał rys i był po małym przebiegu, i własnie się zastanawiam czy coś na tym straciłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl