Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8]rozrusznik nie kreci

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
czupak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2007, 11:33
Lokalizacja: kłodzko

[80 B3 1,8]rozrusznik nie kreci

Post autor: czupak » 08 wrz 2007, 11:45

j.w. po przekreceniu kluczyka nawet nie drgnie. poczatkowo myslalem ze to ta kostka przy stacyjce ale po jej wymianie nadal nic.kontrolki sie sieca. po przekreceniu kluczyka slychac tak jakby tykniecie ale nic poz tym nawet kontrolki nie gasna. mam wrazenie ze nie dochodzi zasilanie do rozrusznika. pytanie tylko gdzie jest jakis jeszcze pierd..nik ktory nie przekazuje napiecia. jesli mamktos jakies pomysly to prosze pisac. z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2007, 13:18 przez czupak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 08 wrz 2007, 12:23

Przy rozruszniku oprócz głównego przewodu zasilającego jest jeszcze mały kabelek (cieniutki na wsuwkę). To jest zasilanie elektromagnesu. Zobacz czy ta wsuwka nie spadła, a jeśli nie to odepnij ją i sprawdź woltomierzem czy po przekręceniu kluczyka na pozycję START pokaże się na niej napięcie 12V...

czupak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2007, 11:33
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: czupak » 08 wrz 2007, 12:50

zgodnie z zaleceniem sprawdzilem przewod do elektromagnesu. niestety nie dochodzi do niego napiecie :-? . czyli gdzies wczesniej musi byc usterka :-( . tylko gdzie

robs22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 cze 2007, 09:36
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: robs22 » 08 wrz 2007, 15:56

witam czupak
Mówisz, że tyka przy przekręceniu kluczyka, to oznacza, że elektromagnes łapie i jest w nim prawdopodobnie wypalony styk główny przekazujący napiecie z aku do rozrusznika (styk łączący te dwa grube przewody). Odłącza się ten przekaźnik od rozrusznika wcześniej odpinając przewody, trzema śrubami. Nie zapomnij przed całą operacją odpiąć masy od aku.

Michałek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 16 maja 2007, 09:20
Lokalizacja: Szczyrk

Post autor: Michałek » 08 wrz 2007, 19:01

Jezeli nie ma napięcia to sprawdz instalacje.A jezeli jest napięcie to na stówe elektromagne ewentualnie szczotki jezeli elektromagnes to tak rozrusznik cały do wyciągnięcia i przy okazji mozna mu przeglad zrobić zobaczyć w jakim stamie sa tuleje i szczotki.Napisz co było.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 08 wrz 2007, 21:10

a więc po kolei
1 sprawdzasz czy masz 12V na grubym kablu na elektromagnesie
2 sprawdzasz czy po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch pojawia się napięcie na cienkim przewodzie wchodzącym na elektromagnes (wsuwka)
jeśli tam nie będzie napięcia wtedy masz problem ze stacyjką ewentualnie masz jakieś odcięcie rozruchu (np alarm)
3 jeżeli jest tam napięcie (powinno być słychać stuknięcie podczas przekręcenia na rozruch) musisz wyciągnąć rozrusznik i sprawdzić szczotki tulejki i styk prądowy w elektromagnesie

czupak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 wrz 2007, 11:33
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: czupak » 09 wrz 2007, 22:25

sprawa sie wyjasnila. rozrusznik kaput

dzieki za podpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl