[80 B3 1,8]rozrusznik nie kreci
[80 B3 1,8]rozrusznik nie kreci
j.w. po przekreceniu kluczyka nawet nie drgnie. poczatkowo myslalem ze to ta kostka przy stacyjce ale po jej wymianie nadal nic.kontrolki sie sieca. po przekreceniu kluczyka slychac tak jakby tykniecie ale nic poz tym nawet kontrolki nie gasna. mam wrazenie ze nie dochodzi zasilanie do rozrusznika. pytanie tylko gdzie jest jakis jeszcze pierd..nik ktory nie przekazuje napiecia. jesli mamktos jakies pomysly to prosze pisac. z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2007, 13:18 przez czupak, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
Przy rozruszniku oprócz głównego przewodu zasilającego jest jeszcze mały kabelek (cieniutki na wsuwkę). To jest zasilanie elektromagnesu. Zobacz czy ta wsuwka nie spadła, a jeśli nie to odepnij ją i sprawdź woltomierzem czy po przekręceniu kluczyka na pozycję START pokaże się na niej napięcie 12V...
witam czupak
Mówisz, że tyka przy przekręceniu kluczyka, to oznacza, że elektromagnes łapie i jest w nim prawdopodobnie wypalony styk główny przekazujący napiecie z aku do rozrusznika (styk łączący te dwa grube przewody). Odłącza się ten przekaźnik od rozrusznika wcześniej odpinając przewody, trzema śrubami. Nie zapomnij przed całą operacją odpiąć masy od aku.
Mówisz, że tyka przy przekręceniu kluczyka, to oznacza, że elektromagnes łapie i jest w nim prawdopodobnie wypalony styk główny przekazujący napiecie z aku do rozrusznika (styk łączący te dwa grube przewody). Odłącza się ten przekaźnik od rozrusznika wcześniej odpinając przewody, trzema śrubami. Nie zapomnij przed całą operacją odpiąć masy od aku.
a więc po kolei
1 sprawdzasz czy masz 12V na grubym kablu na elektromagnesie
2 sprawdzasz czy po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch pojawia się napięcie na cienkim przewodzie wchodzącym na elektromagnes (wsuwka)
jeśli tam nie będzie napięcia wtedy masz problem ze stacyjką ewentualnie masz jakieś odcięcie rozruchu (np alarm)
3 jeżeli jest tam napięcie (powinno być słychać stuknięcie podczas przekręcenia na rozruch) musisz wyciągnąć rozrusznik i sprawdzić szczotki tulejki i styk prądowy w elektromagnesie
1 sprawdzasz czy masz 12V na grubym kablu na elektromagnesie
2 sprawdzasz czy po przekręceniu kluczyka w pozycje rozruch pojawia się napięcie na cienkim przewodzie wchodzącym na elektromagnes (wsuwka)
jeśli tam nie będzie napięcia wtedy masz problem ze stacyjką ewentualnie masz jakieś odcięcie rozruchu (np alarm)
3 jeżeli jest tam napięcie (powinno być słychać stuknięcie podczas przekręcenia na rozruch) musisz wyciągnąć rozrusznik i sprawdzić szczotki tulejki i styk prądowy w elektromagnesie