Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Problem z odchyleniem kola po uderzeniu

ODPOWIEDZ
conrad.ksz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:04

[80 B4] Problem z odchyleniem kola po uderzeniu

Post autor: conrad.ksz » 21 lip 2011, 12:22

Witam
Mam nastepujacy problem, zona przywalila w kraweznik lewym przednim kolem i mimo ze nie jechala szybko to szkody jak na taka przygode dosc duze :-| Peknieta opona to najmniejszy problem. Okazalo sie ze: koncowka drazka kier. urwana, przegub zewn. urwany, wahacz i mcperson skrzywione. Nie chcialem lawety to na szybko zmienilem koncowke naprostowalem troche mcpersona, po obu stronach trzeba bylo pokrecic koncowkami drazka zeby kola byly "w miare" prosto i w droge na linke, dobrze ze niedaleko do domu bylo.
Ze szrotu wzialem mcpersona ze zwrotnica i wahacz, ze sklepu koncowka, sworzen dolny wahacza i przegub. Wymienione rowniez lozysko gorne mcpersone i lacznik stabilizatora. Tuleje na wahaczu wygladaja na ok. I teraz glowny problem. Po zlozeniu wszystkiego kolo jest pochylone do srodka. Czyli wyglada to tak:

|---\

Jak na moje to od dolu jest wysuniete ze duzo na zewnatrz, tyle ze na sworzniu juz sie regulacja skonczyla, jest max. wsuniety. Co tam jeszcze jest do wymiany? zwrotnica?
Dodam ze wszystko co bralem ze szrotu bylo proste. Auto przy uderzeniu jechalo moze z 20km/h to sanki watpie zeby sie zgiely, nawet nie widac.
Na geometrie nie dam rady obecnie podjechac (za granica jestem).
ps. sorry za brak polskich liter, klawiatura inna.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 lip 2011, 20:51

no jezeli wszystko wymieniles poza zwrotnica to mozliwe ze w niej lezy przyczyna, bo o tyle o ile Ty starasz sie wyprowadzic kolo do pionu o tyle pare osob z forum chcialo by miec negatyw i robi sie go wlasnie na mocowaniu kolumny do zwrotnicy, w ten sam sposob mozesz probowac wyprostowac kolo, mimo ze bedzie Ci sie wydawac ze w tym miejscu nie ma regulacji to jest ona na tyle nie wielka ze w zastrzale srub nie widoczna, a na kacie kola jednak wychodzi... co do predkosci to malo znaczaca sprawa jezeli zona uderzyla skreconym kolem mogla naprawde niezle pokiereszowac zawieszenie...

conrad.ksz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 2010, 12:04

Post autor: conrad.ksz » 26 lip 2011, 16:43

dzieki za podpowiedz, faktycznie jest mala regulacja na mocowaniu kolumny do zwrotnicy i dzieki temu kolo juz jest w miare prosto i da sie jezdzic. Tylko teraz cos sie rozpukalo, i na kazdej dziurze czuc stuki. Przepatrzylem po obu stronach i wyglada wszystko ok. Czy mozna jakos sprawdzic lozysko gorne mcpersona bez rozbierania kolumny?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 lip 2011, 17:01

Podniesiesz auto poruszasz kołem i będziesz widział czy na górze w środku w nadkolu masz luz na łożysku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl