[ b4 1.9 tdi 1z] .kontrolka check silnik muł
[ b4 1.9 tdi 1z] .kontrolka check silnik muł
witam,mam problem z moim tdi,rano odpalił jak zegarek,pochodził z 10minut i ruszylem w trase,a tu na reakcje gazu auto mocno klekocze,jedzie jak muł,za chwile sie pojawia kontrolka check engine,po stopniowym dodawaniu gazu nastepuje całkowite zamulenie,a jak puszcze i dam jeszcze raz to sie rozpedza,lub jak dam mu full gaz to tez sie rozpedza,kontrolka gasnie tylko jak jade z górki i puszcze gaz,odlaczyłem ta przepływke bosha to wtedy wogóle mul,nie wiem co to moze być?czy mógł sie rozrzad przestawic?silnik odpala ładnie,i chodzi równo,tylko jak mu dodaje gazu to mocno klekocze.jestem na delegacji i nie ma tu zadnego warsztatu,a pracuje do pózna i nigdzie nie moge zdazyc,moze macie na to jakieś porady,?pozdro
Ostatnio zmieniony 28 lip 2011, 22:22 przez rzezyk, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyna rozsądna rada ,to podłaczyć auto pod kompa i zobaczyć czy czasem nie ma błedu związanego z nastawnikiem , N 146 i tak dalej ...jeżeli jest to nie dobrze objawy które opisujesz wskazują na padający nastawnik potencjometryczny ,niestety nie ma innego sposobu żeby to zweryfikować ,tylko podłaczenie pod kompa i odczytanie błędów
To akurat jest normalne <ok>rzezyk pisze:odlaczyłem ta przepływke bosha to wtedy wogóle mul,
Co do objawów to tak jak pisał MUNIOR, , zawsze jak się takie cuda dzieją i zapala się check trzeba zacząć o kompa inaczej to se można gdybać. Taka rada jakbyś pojechał czasem do mechanika i ci zacznie coś wymyślać bez kompa to od razu od niego uciekaj
Czasami warto w profilu podać miejsce zamieszkania, a w poście miejsce aktualnego pobytu, jest na tym forum całkiem sporo ogarniętych osób z VAG-iem które za niewielką opłatą zdiagnozują Ci auto (co do naprawy już niestety nie zawsze jest możliwość)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Słusznie prawisz axell, <bravo> u nas w lubelskim na forum ,mamy speców od prawie wszystkiego :mrgreen: diagnoza ,chipy ,przekładki i cała resztaaxell pisze:Taka rada jakbyś pojechał czasem do mechanika i ci zacznie coś wymyślać bez kompa to od razu od niego uciekaj
Czasami warto w profilu podać miejsce zamieszkania, a w poście miejsce aktualnego pobytu, jest na tym forum całkiem sporo ogarniętych osób z VAG-iem które za niewielką opłatą zdiagnozują Ci auto
dzięki za podpowiedzi,właśnie zakupiłem ten kabel obd1,za parę dni go będe miał i muszę zacząć się bawić z tym programem Vag żeby samemu sobie sprawdzać te błędy itp.,a wracając do tematu to auto już chodzi,a przyczyną był bezpiecznik pod czerwonym plastikiem Motor Motoer,i był spalony,tylko nie wiem czemu wcześniej był cały,wszystkie wtyczki przy silniku psikałem takim preparatem do konserwacji elektroniki,bo myślałem ze może coś zaśniedziało,może gdzieś kabel był przełamany,na razie chodzi,no w końcu to stare autko,a top tylko głupi bezpiecznik i tyle problemu,najlepsze było to że najlepszy mechanik w okolicy od diesla mówił ze pompa przytarta i rozrząd przeskoczył,ze paliwo chszczone,:)ze pewnie opał z kwasem lałem itp, :)dzięki bardzo
spalony bezpiecznik odpowiadal za zasilanie zaworka n108 i dlatego nie bylo regulacji dynamicznego kata wtrysku i autko było nie do jazdy a jakby nie bylo zasilania na kompa to silnika by nie uruchomił.BorysTDI pisze:rzezyk, czyli jeśli mi się dobrze wydaje, to komp nie przestawiał ci dynamicznie kąta wtrysku (spalony bezpiecznik odpowiada za zasilanie ECU), dlatego klekot coraz większy w miarę obrotów