[80 2.0 ABK] Jak podłączyć spryskiwacze reflektorów????
[80 2.0 ABK] Jak podłączyć spryskiwacze reflektorów????
Witam,jak można podłączyć spryskiwacze reflektorów???? Kupować oryginalny przełącznik itp czy jakoś inaczej to podłączyć?????
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
W oryginale nie ma osobnego włącznika sprysków. Uruchamia się je tak samo jak spryskiwacze szyby, tylko w obwodzie jest specjalny przekaźnik, za pomocą którego najpierw załącza się pompa sprysków lamp, a dopiero później pompa sprysków szyby.Gawlik pisze: Kupować oryginalny przełącznik itp
Jeżeli chcesz rozdzielić te funkcje i spryskiwać lampy osobno, to kup sobie manetkę wycieraczek o Avanta i podłącz pompę pod styk tylnej wycieraczki. Nie będziesz miał przynajmniej bałaganu na desce.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba nie, chybo, przynajmniej u mnie tak jest. W pierwszej kolejności idzie strumień wody na lampy, a dopiero po tym pojawia płyn na szybie. No chyba, że obie pompy startują jednoczenie, a opóźnienie to, spowodowane jest długością i przekrojem węży oraz różnicą wytwarzanych przez pompy ciśnień.chybo101 pisze:Chyba na odwrót :?:
Tylny rząd, trzecie gniazdo - licząc od prawej, przekaźnik nr. 275Gawlik pisze:gdzie w skrzynce z bezpiecznikami jest miejsce na ten przekaźnik
A tego Ci już nie powiem, musisz to sam obczaićGawlik pisze:instalacja chyba jest przygotowana do tego tylko włożyć ten przekaźnik przeciągnąć kabelki i powinno zadziałać
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
podlaczenie jest banalne potrzebowac bedziesz przekaznik spryskiwacze reflektorow maja dzialac tylko gdy wlaczone sa swiatla i w pierwszej kolejnosci dziala na szybe choc czas reakcji na reflektory nie ma duzego opuznienia
zmieniasz bezpiecznik na wiekszy przy spriskiwaczu szyby
od pompki szyby ciagniesz kabel do pomki reflektorow pomiedzy dajsze dodatkowy bezpiecznik dla pewnosci i przekaznik podlaczony do swiatel [choc w pl i tak non stop na swiatlach wiec niewiem czy jest ses tego przekaznika]
ps nie kazde auto ma instalacje pod spryskiwacze reflektorow moja 80tka nie miala zato miala pod przeciwmgielne
zmieniasz bezpiecznik na wiekszy przy spriskiwaczu szyby
od pompki szyby ciagniesz kabel do pomki reflektorow pomiedzy dajsze dodatkowy bezpiecznik dla pewnosci i przekaznik podlaczony do swiatel [choc w pl i tak non stop na swiatlach wiec niewiem czy jest ses tego przekaznika]
ps nie kazde auto ma instalacje pod spryskiwacze reflektorow moja 80tka nie miala zato miala pod przeciwmgielne
panowie odgrzewam kotleta do podłączenia sprysków potrzebuje
spryski
przekaźnik 275 który jest w skrzynce bezpieczników
zbiornik z 2 pompkami
czy trzeba wyrywać całą wiązkę z tego ? czy jak tu jest napisane jest to kwestia 2-3 kabli które trzeba wsadzić w przygotowane już wolne piny , tam na przekaźnik 275 jest już gniazdo fabrycznie z pinami czy tylko dziury ? :roll:
spryski
przekaźnik 275 który jest w skrzynce bezpieczników
zbiornik z 2 pompkami
czy trzeba wyrywać całą wiązkę z tego ? czy jak tu jest napisane jest to kwestia 2-3 kabli które trzeba wsadzić w przygotowane już wolne piny , tam na przekaźnik 275 jest już gniazdo fabrycznie z pinami czy tylko dziury ? :roll:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
nic prostrzego aby to sprawdzic, patrzysz w przekaznik jego nozki jesli ma je opisane to nie powinno byc klopotu
bierzesz pierwszy lepszy scheamt a80 i tam widac ze jest 5 wyprowadzen
staly plus
plus po swiatlach
minus
wyjscie na pompke spryskiwacza lamp
wyjscie na pompke sprsykiwacza szyby tu jest ten sam przewod co idzie z przekaznika 229
wiec bierzesz miernik i patrzysz czy sa odpowiednie napieciaoraz czy masz przejscie miedzy wyjsciami na pomke spryskow szyby
i tyle
bierzesz pierwszy lepszy scheamt a80 i tam widac ze jest 5 wyprowadzen
staly plus
plus po swiatlach
minus
wyjscie na pompke spryskiwacza lamp
wyjscie na pompke sprsykiwacza szyby tu jest ten sam przewod co idzie z przekaznika 229
wiec bierzesz miernik i patrzysz czy sa odpowiednie napieciaoraz czy masz przejscie miedzy wyjsciami na pomke spryskow szyby
i tyle
Ostatnio zmieniony 04 gru 2013, 12:00 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam , może uzupełnię trochę temat .
W naszych 80 fabrycznie montowany był przekaźnik spryskiwaczy reflektorów Nr. 33 ( VW 431 955 535 ).
Przekaźnik jest montowany do skrzynki bezpieczników ( gniazdo Nr. 4 - czwarte od lewej w górnym rzędzie ).
Przekaźnik ma następujące piny :
- 31 - masa
- 30 - stały plus
- 56 - plus po włączeniu świateł
- P - wyjście zasilania na pompkę ( przewód o przekroju 2,5 mm2 )
- S - wejście impulsu z manetki spryskiwacza
Przekaźnik działa dopiero po włączeniu świateł i podaniu impulsu z manetki spryskiwacza , przekaźnik załącza zasilanie pompki wysokiego ciśnienia - pompka działa około 1,5 sekundy niezależnie od tego jak długo trzymamy manetkę spryskiwaczy.
W skrzynce bezpieczników wszystko jest już podłączone do montażu przekaźnika , przewód zasilający do pompki wychodzi z pinu nr. 1 zielonej wtyczki od spodu skrzynki bezpieczników pin P.
Pompka nr. 3B7 955 681 ma dwa piny 1 - masa ( - ) , 2 - zasilanie ( + ) , wtyczka do pompki ma numer 1J0 973 722A , ( masę pompki najlepiej podłączyć do najbliższej masy nadwozia ).
W instalacji można zamontować zawór spiętrzający od Skody Nr. 281 955 187 bo on ma już dwa wyjścia i nie trzeba stosować dodatkowego trójnika do rozdzielania płynu do spryskiwaczy.
Potrzebny jest wąż ciśnieniowy 10 bar o średnicy 10 mm , długość około 1,5 m i opaski zaciskowe na wąż.
Jeżeli ktoś potrzebuje uszczelkę pompki ciśnieniowej to ma ona nr. 431 955 465A , wymiary uszczelki ( 20,2 x 9,5) .
Pozdrawiam Tadeusz.
W naszych 80 fabrycznie montowany był przekaźnik spryskiwaczy reflektorów Nr. 33 ( VW 431 955 535 ).
Przekaźnik jest montowany do skrzynki bezpieczników ( gniazdo Nr. 4 - czwarte od lewej w górnym rzędzie ).
Przekaźnik ma następujące piny :
- 31 - masa
- 30 - stały plus
- 56 - plus po włączeniu świateł
- P - wyjście zasilania na pompkę ( przewód o przekroju 2,5 mm2 )
- S - wejście impulsu z manetki spryskiwacza
Przekaźnik działa dopiero po włączeniu świateł i podaniu impulsu z manetki spryskiwacza , przekaźnik załącza zasilanie pompki wysokiego ciśnienia - pompka działa około 1,5 sekundy niezależnie od tego jak długo trzymamy manetkę spryskiwaczy.
W skrzynce bezpieczników wszystko jest już podłączone do montażu przekaźnika , przewód zasilający do pompki wychodzi z pinu nr. 1 zielonej wtyczki od spodu skrzynki bezpieczników pin P.
Pompka nr. 3B7 955 681 ma dwa piny 1 - masa ( - ) , 2 - zasilanie ( + ) , wtyczka do pompki ma numer 1J0 973 722A , ( masę pompki najlepiej podłączyć do najbliższej masy nadwozia ).
W instalacji można zamontować zawór spiętrzający od Skody Nr. 281 955 187 bo on ma już dwa wyjścia i nie trzeba stosować dodatkowego trójnika do rozdzielania płynu do spryskiwaczy.
Potrzebny jest wąż ciśnieniowy 10 bar o średnicy 10 mm , długość około 1,5 m i opaski zaciskowe na wąż.
Jeżeli ktoś potrzebuje uszczelkę pompki ciśnieniowej to ma ona nr. 431 955 465A , wymiary uszczelki ( 20,2 x 9,5) .
Pozdrawiam Tadeusz.