Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT+LPG] Kiedy akumulator do wymiany?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

[ABT+LPG] Kiedy akumulator do wymiany?

Post autor: radziobiker » 03 sie 2011, 17:31

Witam
Jakie są objawy wskazujące na to, że trzeba wymienić akumulator na nowy (mój aktualny to centra 60Ah od czterech lat) ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 04 sie 2011, 12:45

4 lata to nie dużo, powinno jeszcze pociągnąć, choć nie jest to regułą. Jeśli auto jest używane na krótkich odcinkach i często palone, dodatkowo alternator nie ładuje jak powinien, często aku jest rozładowywany (radio pracujące po kilka godzin przy zgaszonym silniku), używanie prądożernego car-audio, rozładowanie i pozostawienie rozładowanego aku na mrozie - wa takich sytuacjach to i po roku aku może paść.

Jak rozrusznik kręci? ma "siłe"? Jakie jest napięcie na klemach np po całonocnym postoju auta(zgaszony silnik- wyłączone odbiorniki)?
Czemu sądzisz że masz aku do wymiany ?

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 sie 2011, 09:57

Nie ładowany przez te cztery lata. Ostatnio problemy z rozruchem. Ładowałem go całą noc. Po naładowaniu wszystko było ok. Niestety po kilku dniach powrót do poprzedniego stanu. Dzisiaj mierzone napięcie 12,26 V. Samochód nie zakręcił. Może to wina alternatora, albo czegoś innego co go rozładowuje?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 05 sie 2011, 11:32

radziobiker pisze: Dzisiaj mierzone napięcie 12,26 V. Samochód nie zakręcił. Może to wina alternatora, albo czegoś innego co go rozładowuje?
Rozładowany. Musisz zmierzyć miernikiem co pobiera prąd i jakie jest ładowanie.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 sie 2011, 12:18

Można prosić trochę jaśniej? Jak zmierzyć ładowanie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 05 sie 2011, 13:05

po odpaleniu auta zmierz jakie jest napięcie, ja mam coś ponad 14V, jeśli stan nie bedzie się zmieniał mogą być szczotki w alternatorze wyjechane, o ile się dobrze orientuje są one w regulatorze napięcia

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 sie 2011, 13:22

Mierzone ostatnio 13,92V.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 sie 2011, 13:23

Ja miałem na swoim poprzednim akumulatorze (Centra 12V320A 46Ah), że napięcie spoczynkowe wynosiło 12,5V, a wystarczyło zimą pokręcić tak z 15 sekund i akumulator był już całkowicie rozładowany. Kupiłem nowy akumulator też z tej samej firmy tylko o pojemności 40Ah - czyli taki jaki jest dedykowany, i można wręcz jeździć na rozruszniku :mrgreen: . Kręci jak szalony. Napięcie w stanie ładowania wynosi u mnie 14,5V a w stanie na wyłączonym silniku 12,8-13,0V. Stan naładowania można sprawdzić najprostszym miernikiem z marketu.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 sie 2011, 22:45

Wyjąłem aku z auta. Ładowałem cały dzień. Po odłączeniu go od prostownika napięcie wynosiło 12.98 V <ok> . Niestety po około 30 min. spadło do 12.58 V <mur> Nie podłączyłem go nawet do samochodu. Do wymiany?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 sie 2011, 23:02

Aku może jeszcze pożyje jakiś czas, ale to 13,9V napięcie ładowania to nie wróży nic ciekawego :roll:
Prawidłowo powinno być około 14,4V a więc albo regulator napięcia, albo szczotki, albo diody w alternatorze są już tak zmęczone że konieczna jest regeneracja całego alternatora albo jego wymiana.
W jakim stanie jest Twój rozrusznik ? Byćmoże i jemu przyda się regeneracja.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sie 2011, 23:11

Ten akumulator jest obsługowy? Zaglądałeś czy nie spadł poziom elektrolitu? Jeśli dawno poziom opadł poniżej płyt i nie była dolewana woda destylowana to może być już po akumulatorze.

Nawet w bezobsługowym warto się dobrać do pokrywki i zajrzeć.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 sie 2011, 23:16

Sorry za lekki offtop, ale jak dobrać się do bezobsługowego aku ?
Ja mam bezobsługowy aku ori Audi VW, wyprodukowany przez firmę BANNER AT i nie zauważyłem tam żadnej pokrywy rewizyjnej, itp :roll:
Jest tylko oczko kontrolne i ono pokazuje, że aku jest OK.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 sie 2011, 23:24

Aku bezobsługowy. Nigdy nie otwierany.
Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sie 2011, 23:37

W niektórych bezobsługowych (czy jakichś tam pośrednich pomiędzy bezobsługowymi a obsługowymi) da się zerwać taką listwę z korkami.

A czasem zgrzeją tą listwę z pokrywkami, że nie niszcząc akumulatora się nie zajrzy do środka.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 05 sie 2011, 23:41

Płyty całe w elektrolicie.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl