dzis wreszcie dopchalem sie do paska zebatego i ku mojemu zdziwieniu, kiedy mialem znaczniki zaworow zgrane nie zgrywaly sie walek posredni i wal napedowy rozbierznosc byla o jakies 2 cm czy to mialo prawo funkcjonowac wczesniej ?? czy ja cos zle odczytuje ?? juz sam nie wiem
[80 B3 1.8 PM] Pomylone fazy rozrzadu ??
-
Andrew^
[80 B3 1.8 PM] Pomylone fazy rozrzadu ??
Siemanko,
dzis wreszcie dopchalem sie do paska zebatego i ku mojemu zdziwieniu, kiedy mialem znaczniki zaworow zgrane nie zgrywaly sie walek posredni i wal napedowy rozbierznosc byla o jakies 2 cm czy to mialo prawo funkcjonowac wczesniej ?? czy ja cos zle odczytuje ?? juz sam nie wiem
dzis wreszcie dopchalem sie do paska zebatego i ku mojemu zdziwieniu, kiedy mialem znaczniki zaworow zgrane nie zgrywaly sie walek posredni i wal napedowy rozbierznosc byla o jakies 2 cm czy to mialo prawo funkcjonowac wczesniej ?? czy ja cos zle odczytuje ?? juz sam nie wiem
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2007, 10:00 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Andrew^
czyt. wyzej
ustawilem kolo rozrzadu zgodnie ze znacznikiem na plastikowej oslonie znajdujacej sie na kopolce, w tym czasie poiwinny mi sie zgrac znaki na kole pasowym walu napedowego i kole walka posredniego niestety one sie nie zgraly lecz mialy rozbierznosc miedzy tymi od 1cm dla kola pasowego i 2 cm dla walka posredniego.
ustawilem kolo rozrzadu zgodnie ze znacznikiem na plastikowej oslonie znajdujacej sie na kopolce, w tym czasie poiwinny mi sie zgrac znaki na kole pasowym walu napedowego i kole walka posredniego niestety one sie nie zgraly lecz mialy rozbierznosc miedzy tymi od 1cm dla kola pasowego i 2 cm dla walka posredniego.
Ustaw wał korbowy w położeniu ZZ na końcu suwu sprężania 1-go cylindra. Wtedy znacznik "O" na kole zamachowym pokrywa się z krawędzią kontrolną skrzyni biegów, a nacięcie na kole pasowym ustawia się na strzałkę na plastikowej obudowie rozrządu.
Ustwa koło rozrządu tak by znacznik na bocznej powierzchi koła (od strony wałka) pokrywał się z płaszczyzną łączenia głowicy i pokrywy głowicy od strony alternatora.
Ustaw koło pośrednie tak by "nakrywały" się znacznik na kole pośrednim i nacięcie na kole pasowy.
Ustaw dobrze koło pośrednie bo:
1. Aparat może nie dać się obrócić na skutek "zapieczenia".
2. Wyjęty aparat też trzeba umieć włożyć i dla kogoś początkujacego nie będzie to "bułka z masłem".
3. Trzeba ponownie ustawiać zapłon, a nie każdy ma lampę stroboskopową.
4. Jak już raz ustawisz dobrze koło pośrednie to nie będziesz musiał nigdy wiecej zajmować się ustawianiem zapłonu przy wymianie rozrządu.
5. Ktoś kto będzie robił za kilka lat rozrząd w tym Audi nie będzie myślał sobie o Tobie "majsterklepka".
Ustwa koło rozrządu tak by znacznik na bocznej powierzchi koła (od strony wałka) pokrywał się z płaszczyzną łączenia głowicy i pokrywy głowicy od strony alternatora.
Ustaw koło pośrednie tak by "nakrywały" się znacznik na kole pośrednim i nacięcie na kole pasowy.
Ustaw dobrze koło pośrednie bo:
1. Aparat może nie dać się obrócić na skutek "zapieczenia".
2. Wyjęty aparat też trzeba umieć włożyć i dla kogoś początkujacego nie będzie to "bułka z masłem".
3. Trzeba ponownie ustawiać zapłon, a nie każdy ma lampę stroboskopową.
4. Jak już raz ustawisz dobrze koło pośrednie to nie będziesz musiał nigdy wiecej zajmować się ustawianiem zapłonu przy wymianie rozrządu.
5. Ktoś kto będzie robił za kilka lat rozrząd w tym Audi nie będzie myślał sobie o Tobie "majsterklepka".










