[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Spalanie 12 litrów na setkę utrzymywało się do tej pory, ale już moje valteki chcą zostać wymienione. Słysze jak błagalnie klekocą.
Zakupiłem OMVL REG FAST DREAM XXI najpierw założyłem takie w A3 AKL (dysza 2,5) i sprawują się super.
Za kilka dni montuje takie same w mojej ABK. Spróbuję jak to będzie z dyszą 2,5 mm bo taką dają fabrycznie.
Zakupiłem OMVL REG FAST DREAM XXI najpierw założyłem takie w A3 AKL (dysza 2,5) i sprawują się super.
Za kilka dni montuje takie same w mojej ABK. Spróbuję jak to będzie z dyszą 2,5 mm bo taką dają fabrycznie.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Hmmm <lol>
10 Mm? Mnie to wystarczy na rok, w A3 na trzy lata. Wtryski mają gwarancję na dwa lata. Zobaczymy co to będzie.
Ale już teraz widzę że maja zdecydowania lepszą charakterystykę od Valteków czerwonych.
[ Dodano: 2011-06-30, 11:11 ]
Kolledzy na forum Vectry piszą:
10 Mm? Mnie to wystarczy na rok, w A3 na trzy lata. Wtryski mają gwarancję na dwa lata. Zobaczymy co to będzie.
Ale już teraz widzę że maja zdecydowania lepszą charakterystykę od Valteków czerwonych.
[ Dodano: 2011-06-30, 11:11 ]
Kolledzy na forum Vectry piszą:
sir.Nik pisze:Witam.Ja mam takie od roku i jestem zadowolony.Przed nimi miałem MagicJety ,ale one nie wytrzymały nawet 10 tys.km i wymienili mi je w ramach gwarancji na REG OMVL.Odtąd zero problemów.Pozdrawiam
sir.Nik pisze:Teraz mam około 14 tys. na tych wtryskach.Generalnie żadnej różnicy między nimi a MagicJetami.Spalanie cały czasz na poziomie 10,5 litra na 100 km.Regularnie robię minimum 360 km na 39 litrach gazu.Wtedy Magicy były uważane za jedne z lepszych wtrysków(musiałem dopłacić do standardu),ale dosyć szybko zaczęły się problemy i trochę to trwało za nim doszli ,że to wtryski są do wymiany.Pozdro
irekgaz pisze:Listwa OMVL jest naprawdę bardzo dobrą listwą i wytrzymałą. Nie rozkalibrowuje się a żywotność jakieś 100tys km. Wystarczy regularnie jakieś co 20-30tys km je rozebrać , wymyć nitro i wymienić ewentualnie oringi (3X1 mm - kosz ok.35gr). Wydajnością jest lepsza od Valteka a trochę słabsza od magic jetów.
Jedyny minus listwy to czasami kłopotliwe montowanie ze względu na kątowe wyjście króćców w stosunku do cewki.
ogólnie ja na nie też nie narzekałem tylko tak jak mówie po niecałym roku zaczęły hałasować. sama eksploatacja bez zarzutów. A opowieści z naszego forum typu "wtryski do wywalenia bo za wolne" można między bajki włożyć. Działają w ABK oczywiście po dobrej regulacji i od czasu do czasu trzeba zerknąć i skorygować mapę i będą służyć. Nawet jakby trzebabyło je co 2 lata zmienić to co to jest 140 zł co dwa lata.. pfff
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A nie zapętla Ci wtrysków jeśli tak to przy jakich obrotach?krisss pisze:A opowieści z naszego forum typu "wtryski do wywalenia bo za wolne" można między bajki włożyć.
Jeśli się dodatkowo skorzysta z funkcji sklejania kilku wtrysków benzyny w jedno wtryśnięcie gazu to sobie radzą.
Najlepiej mieć reduktor bez większych spadków ciśnienia, bo jak się pogodzi aby na wolnych obrotach to działało to spadek ciśnienia wydłuży czas i wcześnie zacznie zapętlać a później tylko uboga mieszanka i wypalanie zaworów.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Zamontowałem listwę wtryskową OMVL Dream XXI Fast Reg.
Od miesiąca jeżdżę z dyszą 2.5mm i jednak wydaje mi się że jest zbyt duża (taki też komunikat dostałem po kalibracji), gdyż czasy mam za krótkie.
Jutro spróbuję z dyszą 2.2 (bo takie mam wierteł ko) - dobra będzie?
Ciśnienie zostawić 1.1 bar czy zmienić?
Zauważyłem że przy duuuużym obciążeniu ciśnienie gazy bardzo spada, np. do 0,7 bar. Chyba by trzeba było większy (nowy) reduktor zamontować. Jaki? Może to się nada?OMVL R90/E
Od miesiąca jeżdżę z dyszą 2.5mm i jednak wydaje mi się że jest zbyt duża (taki też komunikat dostałem po kalibracji), gdyż czasy mam za krótkie.
Jutro spróbuję z dyszą 2.2 (bo takie mam wierteł ko) - dobra będzie?
Ciśnienie zostawić 1.1 bar czy zmienić?
Zauważyłem że przy duuuużym obciążeniu ciśnienie gazy bardzo spada, np. do 0,7 bar. Chyba by trzeba było większy (nowy) reduktor zamontować. Jaki? Może to się nada?OMVL R90/E
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Napisz jakie czasy gazu masz na wolnych obrotach, jeśli jest to czas stabilnie obsługiwany przez te wtryskiwacze to może zostać jeśli nie ma jakichkolwiek innych problemów. Szczególnie że ciśnienie pada to mniejsze dysze mogą pogorszyć sytuację.
A ten reduktor do którego dałeś link jest do I/II generacji.
Jaki masz reduktor teraz? Może wystarczyłoby wygarnąć z niego żużel i by dobrze działał.
A ten reduktor do którego dałeś link jest do I/II generacji.
Jaki masz reduktor teraz? Może wystarczyłoby wygarnąć z niego żużel i by dobrze działał.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Mój reduktor to Tomasetto mod. AT09 67R-01 4066 | 147696 E8
Może faktycznie zacznę od reduktora. On ma już przebieg prawie 50 000 km, więc może by warto go rozebrać, wyczyścić i wymienić membrany i uszczelki (zestaw naprawczy)? Chyba że jest on za słaby do tego silnika, wtedy go wymienię na inny.
Jakie są minimalne czasy stabilnej pracy dla moich wtrysków OMVL Dream XXI Fast Reg?
Może faktycznie zacznę od reduktora. On ma już przebieg prawie 50 000 km, więc może by warto go rozebrać, wyczyścić i wymienić membrany i uszczelki (zestaw naprawczy)? Chyba że jest on za słaby do tego silnika, wtedy go wymienię na inny.
Jakie są minimalne czasy stabilnej pracy dla moich wtrysków OMVL Dream XXI Fast Reg?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Artic powinien wystarczyć w zupełności i chyba niema żadnych dokuczliwych wad, "właściwości" ani usterek. Tylko on ma wejście na miedzianą rurkę doprowadzającą ciekły gaz 8mm a ty masz 6mm będziesz musiał kupić redukcję.
Też ma zintegrowany zawór oraz filtr ciekłego gazu, więc nie musiałbyś dokupować osobnego elektrozaworu z filtrem i przerabiać dopowiedzenie ciekłego gazu.
4ms powinno być bezpiecznie dla tych wtryskiwaczy. Najlepiej aby czasy wtrysku gazu nie były krótsze niż benzynowe
Też ma zintegrowany zawór oraz filtr ciekłego gazu, więc nie musiałbyś dokupować osobnego elektrozaworu z filtrem i przerabiać dopowiedzenie ciekłego gazu.
4ms powinno być bezpiecznie dla tych wtryskiwaczy. Najlepiej aby czasy wtrysku gazu nie były krótsze niż benzynowe
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Zauważyłem tę różnicę w opisie, ale kupienie takiej redukcji miedzianej to nie problem.aldi pisze:Artic powinien wystarczyć w zupełności, tylko on ma wejście na miedzianą rurkę doprowadzającą ciekły gaz 8mm a ty masz 6mm będziesz musiał kupić redukcję.
Moja Alaska jest chyba podobnej budowy? Bo widzę ma niej puszkę filterka fazy ciekłej i cewkę elektrozaworu. Chciałbym aby przy tej wymienia jak najmniej przerabiać :mrgreen:aldi pisze: Też ma zintegrowany zawór oraz filtr ciekłego gazu, więc nie musiałbyś dokupować osobnego elektrozaworu z filtrem i przerabiać dopowiedzenie ciekłego gazu.
Dopilnuję aby tak było, a powiedz mi czy zbyt krótkie czasy mogą być niebezpiecznie, w sensie mogą uszkodzić wtryskiwacze bądź doprowadzić do zbyt szybkiego zużycia?aldi pisze: 4ms powinno być bezpiecznie dla tych wtryskiwaczy. Najlepiej aby czasy wtrysku gazu nie były krótsze niż benzynowe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak bardzo podobnej są budowy. Przy zmianie tylko rurkę trzeba będzie ostrożnie przegiąć (aby się nie załamała) bo wejście ciekłego gazu jest z trochę innej strony.HeavenQueen pisze:Moja Alaska jest chyba podobnej budowy? Bo widzę ma niej puszkę filterka fazy ciekłej i cewkę elektrozaworu. Chciałbym aby przy tej wymienia jak najmniej przerabiać :mrgreen:aldi pisze:Też ma zintegrowany zawór oraz filtr ciekłego gazu, więc nie musiałbyś dokupować osobnego elektrozaworu z filtrem i przerabiać dopowiedzenie ciekłego gazu.
Z tym bezpiecznie trochę źle to sformułowałem, nie chodziło o to że coś może się im stać, ale nie będą pracować poprawnie.HeavenQueen pisze:Dopilnuję aby tak było, a powiedz mi czy zbyt krótkie czasy mogą być niebezpiecznie, w sensie mogą uszkodzić wtryskiwacze bądź doprowadzić do zbyt szybkiego zużycia?aldi pisze: 4ms powinno być bezpiecznie dla tych wtryskiwaczy. Najlepiej aby czasy wtrysku gazu nie były krótsze niż benzynowe
Nie spowoduje to ich zużycia gdy sterownik zacznie im serwować "krótkie czasy" to przestaną się otwierać bo nie nadążą. Jeśli to nastąpi to samochód zacznie szarpać bo przestanie momentami dostawać paliwo.
Najlepiej aby był zapas czasu wtrysku gazu na korekty skracające (wyższe ciśnienie po cut-off, zimniejszy gaz), bo przez to może wystąpić krótszy czas wtrysku gazu niż na biegu jałowym latem.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Zadbam o odpowiednie czasy wtrysku.
Ciekawe informacje znajdują się na stronie Tomasetto, mianowicie.
AT09 ALASKA: Engine power from 80 to 135 HP, with T>-10 °C
AT09 ARTIC: Engine power from 120 to 140 HP, with T>-25 °C
AT09 STANDART: Engine power up to 90 HP, with T>0 °C
Te 240KM z opisu na allegro to zwykłe bajki? Artic niewiele większą moc obsługuje niż Alaska jak to wynika z opisu. Tylko te temperatury wprowadzają zamieszanie. Czy warto wymieniać?
Ciekawe informacje znajdują się na stronie Tomasetto, mianowicie.
AT09 ALASKA: Engine power from 80 to 135 HP, with T>-10 °C
AT09 ARTIC: Engine power from 120 to 140 HP, with T>-25 °C
AT09 STANDART: Engine power up to 90 HP, with T>0 °C
Te 240KM z opisu na allegro to zwykłe bajki? Artic niewiele większą moc obsługuje niż Alaska jak to wynika z opisu. Tylko te temperatury wprowadzają zamieszanie. Czy warto wymieniać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Według wytycznych AC (producenta stag'a) alaskę należy montować do silników do 90KM, choć i tak ją potrafią pakować do 130-150 konnych nawet turbo. http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf
Artic ponoć daje spokojnie radę przy 140KM.
Co do wyboru reduktora to o którym byś nie poczytał to ma jakieś wady. Teraz na topie jest AC R01 choć coś pojawiają się informacje o problemach z nim.
Jeszcze tanią i dobrą alternatywą jest Zavoli Zeta N. Choć trzeba uważać (dobrać odpowienie dysze) aby przy przerostach ciśnienia na cut-off, sterownik nie skrócił czasu wtrysku do takiego przy którym wtryskiwacze polegną.
Przy tych reduktorach będziesz musiał dołożyć zewnętrzny elektrozawór z filtrem.
Artic ponoć daje spokojnie radę przy 140KM.
Co do wyboru reduktora to o którym byś nie poczytał to ma jakieś wady. Teraz na topie jest AC R01 choć coś pojawiają się informacje o problemach z nim.
Jeszcze tanią i dobrą alternatywą jest Zavoli Zeta N. Choć trzeba uważać (dobrać odpowienie dysze) aby przy przerostach ciśnienia na cut-off, sterownik nie skrócił czasu wtrysku do takiego przy którym wtryskiwacze polegną.
Przy tych reduktorach będziesz musiał dołożyć zewnętrzny elektrozawór z filtrem.