[80 b3 2.0 3A] Bardzo Nierówna praca silnika 3A . POMOCY!!!
[80 b3 2.0 3A] Bardzo Nierówna praca silnika 3A . POMOCY!!!
Witam
Pewnie powiecie że takich tematów było już wiele na forum jednak żaden z nich pasuje do końca do mojego przypadku. Otóż chodzi o silnik 2,0 3A ( mechaniczny wtrysk) 190000 przebiegu .
objawy:
silnik strasznie przerywa , mechanik stwierdził że chodzi jakby na 3 i pół gara.
slychać strzelanie z rury wydechowej tak jakby faktycznie nie przepalał paliwa
silnik cały się trzęsię. Nie kopci. Obroty oscylują w granicach 850-950 obrotów, czasami spadają na niższe ok 650, a zdarza się że wogóle zgaśnie i to na środku skrzyżowania. Na wyższych obrotach dzieje się dokładnie to samo, jakby sie krztusi i bardzo mocno drga.
Silnik dysponuje dobrym przyspieszeniem więc ta dolegliwość nie byłaby na tyle spora gdyby nie to że chciałbym założyć LPG, jednak mechanik widząc to jak zachowuje się motor nie podejmie się instalacji, ponieważ stwierdził że taka praca wręcz gwarantuje wystrzał gazu.
Rzecz dzieje się i na zimnym i na ciepym silniku. Silnik pracuje tylko na benzynie ( instalacji LPG brak ). Dodam że sprawdzał mi pewnym przyrządem napięcia na przewodach WN i stwierdził że są dosyć niskie. Kompresja na każdym cylindrze OK , zapłon nigdy nie przestawiany. Rozrząd ustawiony na Z - tki. Wcześniej było ok. Problemy zaczęły się z dnia na dzień.
Wymieniono już:
świece
kopułkę
palec
przewody
termostat
paski
filtry
- sonda lambda działa (sprawdzał mechanik )
- krokowiec sprawny (również sprawdzony )
- wszustkie gumowe elementy sprawdzone ( nieszczelności brak )
Nic nie pomogło.
Proszę o pomoc Gdzie szukać dalej ??? Na tą chwilę brak pomysłów
Pewnie powiecie że takich tematów było już wiele na forum jednak żaden z nich pasuje do końca do mojego przypadku. Otóż chodzi o silnik 2,0 3A ( mechaniczny wtrysk) 190000 przebiegu .
objawy:
silnik strasznie przerywa , mechanik stwierdził że chodzi jakby na 3 i pół gara.
slychać strzelanie z rury wydechowej tak jakby faktycznie nie przepalał paliwa
silnik cały się trzęsię. Nie kopci. Obroty oscylują w granicach 850-950 obrotów, czasami spadają na niższe ok 650, a zdarza się że wogóle zgaśnie i to na środku skrzyżowania. Na wyższych obrotach dzieje się dokładnie to samo, jakby sie krztusi i bardzo mocno drga.
Silnik dysponuje dobrym przyspieszeniem więc ta dolegliwość nie byłaby na tyle spora gdyby nie to że chciałbym założyć LPG, jednak mechanik widząc to jak zachowuje się motor nie podejmie się instalacji, ponieważ stwierdził że taka praca wręcz gwarantuje wystrzał gazu.
Rzecz dzieje się i na zimnym i na ciepym silniku. Silnik pracuje tylko na benzynie ( instalacji LPG brak ). Dodam że sprawdzał mi pewnym przyrządem napięcia na przewodach WN i stwierdził że są dosyć niskie. Kompresja na każdym cylindrze OK , zapłon nigdy nie przestawiany. Rozrząd ustawiony na Z - tki. Wcześniej było ok. Problemy zaczęły się z dnia na dzień.
Wymieniono już:
świece
kopułkę
palec
przewody
termostat
paski
filtry
- sonda lambda działa (sprawdzał mechanik )
- krokowiec sprawny (również sprawdzony )
- wszustkie gumowe elementy sprawdzone ( nieszczelności brak )
Nic nie pomogło.
Proszę o pomoc Gdzie szukać dalej ??? Na tą chwilę brak pomysłów
Odpinałem czujnik spalania stukowego podczas pracy ( nic sie nie zmienia ), nie wiem czy jest sprawny. Dodam że dzisiaj podczas jazdy a było cały dzień deszczowo przerywanie nasiliło się a samochód zgasł kilkukrotnie.
Jutro zajmę się kodami błyskowymi mam nadzieje że coś się uwidoczni.
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym u siebie ? Chodzi o zachowanie silnika ?
Jutro zajmę się kodami błyskowymi mam nadzieje że coś się uwidoczni.
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym u siebie ? Chodzi o zachowanie silnika ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak: https://audi80.pl/b4-19td-aaz-temper ... htm#638476adiggg pisze:pytanie czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik za pomocą multimetru ?
dzięki za pomoc
w takim razie czujnik mam ok. podczas mierzenia ( niecałe 80 stopni ) wyszło 378 ohm . pozostaje kwestia przewodów chyba bo dalej błyska 2312.
mam pytanie gdzie znajduje się sterownik i na jakich pinach mam szukać złącza od czujnika temperatury. ( postaram się przedzwonić cały przewód )
czy to jednak może być przyczyną takiej pracy silnika ??
w takim razie czujnik mam ok. podczas mierzenia ( niecałe 80 stopni ) wyszło 378 ohm . pozostaje kwestia przewodów chyba bo dalej błyska 2312.
mam pytanie gdzie znajduje się sterownik i na jakich pinach mam szukać złącza od czujnika temperatury. ( postaram się przedzwonić cały przewód )
czy to jednak może być przyczyną takiej pracy silnika ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz jeszcze czy czujnik niema przejścia da masy. Ze skąpych informacji jakie znalazłem to czujnik jest podłączony do pinu 3 sterownika. Drugi pin czujnika idzie do masy.
Sterownik silnika masz między ścianą grodziową o obudową nagrzewnicy naprzeciw pasażera. Musisz wyciągnąć osłonę za schowkiem (tym na kluczyk).
Sterownik silnika masz między ścianą grodziową o obudową nagrzewnicy naprzeciw pasażera. Musisz wyciągnąć osłonę za schowkiem (tym na kluczyk).
Witam. Myślę kolego że dobry czujnik sprawdzasz bo są 2 , górny wskazuje temp na deskę a dolny podaje sygnał do ECU. Sprawdził bym jeszcze wtrysk rozruchowy czy czasem nie podaje dodatkowego paliwa. W jakim stanie jest przepływka nie obada za nisko co się dzieje jak odepniesz wtyczkę potencjometra od przepływki lub od czujnika temp, są jakieś zmiany w pracy silnika.
Przepływka wydaje się ok, nie opada. odpinając przewody nie ma żadnej zmiany , jedynie odpinając krokowca silnik zaczyna falować. Kolego piszesz o dwóch czujnikach. Sprawdzałem tyko 1 i teraz nie wiem czy był od wskaźnika czy od ECU. Mogłbyś mi napisać gdzie znajdują się oba ? I który konkretnie jest od ECU ? Czy jest możliwość że filtr paliwa znów się zabrudził i przez to mogą dziać się takie cuda ?
Jak wcześniej pisałem ten wkręcony od spodu w króciec jest od ECU. Górny jest od wskaźnika na desce. Krokowiec ma wpływ na wolne obroty a Ty piszesz że silnik szarpie podczas pracy. Zresetuj sterownik (odepnij klemę na 15min) i zrób adaptację od nowa (odpal silnik bez dotykania gazu niech popracuje aż się zagrzeje) potem odczytaj czy ma nadal błąd czujnika temp. Odpinałeś wtrysk dodatkowy?
tak , odpinałem.. reset był już wykonany kilkukrotnie a następnie auto chodziło po kilkanaście minut. dalej klapa (widocznie popełniłem ten błąd że nie pozwoliłem mu sobie chodzić na wolnych obrotach tylko dodawałem gazu jak mu już opadały krytycznie obroty).
od kilku miesięcy pompa paliwa chodzi głośno i trochę nierówno, przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ słyszę ją w kabinie, podejrzewam że to ona się do tego przyczynia. (choć nie mam pewności : poradźcie czy dobrze rozumuję) wymienię pompę i filtr paliwa. zobaczymy co dalej. w b4 znajduje się ona za tylnym kołem, gdzie się ona znajduje w B3 ? ?
od kilku miesięcy pompa paliwa chodzi głośno i trochę nierówno, przynajmniej tak mi się wydaje ponieważ słyszę ją w kabinie, podejrzewam że to ona się do tego przyczynia. (choć nie mam pewności : poradźcie czy dobrze rozumuję) wymienię pompę i filtr paliwa. zobaczymy co dalej. w b4 znajduje się ona za tylnym kołem, gdzie się ona znajduje w B3 ? ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 17 lis 2009, 23:37
- Lokalizacja: łódź
adiggg pisze:Przepływka wydaje się ok, nie opada. odpinając przewody nie ma żadnej zmiany , jedynie odpinając krokowca silnik zaczyna falować. Kolego piszesz o dwóch czujnikach. Sprawdzałem tyko 1 i teraz nie wiem czy był od wskaźnika czy od ECU. Mogłbyś mi napisać gdzie znajdują się oba ? I który konkretnie jest od ECU ? Czy jest możliwość że filtr paliwa znów się zabrudził i przez to mogą dziać się takie cuda ?
Sprawdzałem ponownie. Problem chyba jednak z przepływką. Dzisiaj po zdjęciu czarnej gumy , nacisnąłem delikatnie klapkę i zauważyłem że zostaje dosyć nisko, jakieś 4-5mm poniżej krawędzi stożka . Jak mogę to wyregulować ?? Biorąc się za regulację sprawdzę od razu potencjometr
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków